Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKłodzińska, Dorota
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.date.accessioned2022-02-25T10:50:33Z
dc.date.available2022-02-25T10:50:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationKłodzińska D., Prawodawstwo i oczekiwania społeczeństwa jako determinanty różnorodności zadań podejmowanych przez nauczycieli – czyli od wielkich słów do rzeczywistości, [w:] Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Bonar J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 68-78, https://doi.org/10.18778/7525-559-1.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-559-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40805
dc.description.abstractNowadays, all legal acts concerning Polish education system seem to specify very clearly what requirements schools and teachers are expected to fulfill. A diversity of assignments to be undertaken by them is steadily growing, as teachers have to evolve to meet the changing demands of their profession. They are expected to be more than highly-qualified professionals, as they have to be, among others, good leaders, therapists, PR specialists, police officers, and confessors. According to the legal acts and social expectations they should also be up to date with all education requirements, work with the underprivileged on a voluntary basis, have a sound knowledge of IT and a good command of a foreign language. Whereas schools are to offer not only a safe and friendly atmosphere, but also a variety of extra-curricular activities and good school facilities. The list of expectations seems endless. So, what is a modern school really like? Does it live up to these expectations? In my opinion, as a result of economic, social and culture changes in Poland, at last, it has been turning into a modern, well-equipped place where highly-qualified and caring teachers help children grow, learn and play. Fortunately, they are occasionally rewarded for their hard work and devotion. All in all, contrary to popular belief, it is good that teachers can enjoy long holidays. It is good that they are allowed to go on convalescent leave when they feel drained. And it is good that they are provided with a status of a government functionary. But strangely enough, what they find good about their work is still a greetings card handmade by a child…pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBonar J. (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji. Oczekiwania społeczne i praktyka edukacyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectlegislationpl_PL
dc.subjectPolish education systempl_PL
dc.subjectteacherspl_PL
dc.subjectmodern schoolpl_PL
dc.titlePrawodawstwo i oczekiwania społeczeństwa jako determinanty różnorodności zadań podejmowanych przez nauczycieli – czyli od wielkich słów do rzeczywistościpl_PL
dc.title.alternativeLegislation and social expectations as determinants of diversity of tasks taken on by teachers, – "that is from big words to reality"pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number68-78pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Podstawowa Nr 152 im. E. Orzeszkowej w Łodzipl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-559-1.06
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe