Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrochala, Beata
dc.date.accessioned2021-12-22T14:17:29Z
dc.date.available2021-12-22T14:17:29Z
dc.date.issued2021-09-30
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40274
dc.description.abstractRegional media have numerous functions (e.g. informative, opinion-forming, integrating) towards the local community. It is owing to them that the inhabitants of a given area acquire knowledge about current events from all areas of life in the regional dimension. Sport is a special sphere – information about competitions at the regional level appears only in local media. The article analyses the contents of two Lodz-based media – namely printed press and television – in terms of the presence of information about local sports competitions.en
dc.description.abstractMedia regionalne powinny spełniać liczne funkcje (m.in. informacyjną, opiniotwórczą, integrującą) wobec społeczności lokalnej. To dzięki nim mieszkańcy danego obszaru zdobywają wiedzę o aktualnych wydarzeniach w wymiarze regionu ze wszystkich dziedzin życia. Szczególną sferę stanowi sport – informacje o rozgrywkach na szczeblu regionalnym pojawiają się bowiem tylko w mediach lokalnych. W artykule dokonano analizy zawartości dwóch łódzkich mediów (prasa drukowana i telewizja) pod kątem obecności informacji o lokalnych rozgrywkach sportowych.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;3pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectmedia regionalnepl
dc.subjectprasa lokalnapl
dc.subjecttelewizja regionalnapl
dc.subjectsport w mediachpl
dc.subjectregional mediaen
dc.subjectlocal pressen
dc.subjectregional televisionen
dc.subjectsport in mediaen
dc.titleSport lokalny w mediach regionalnychpl
dc.title.alternativeLocal sport in regional mediaen
dc.typeArticle
dc.page.number7-19
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódźpl
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesDziki Sylwester, Chorązki Włodzimierz, Media lokalne i regionalne, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Zbigniew Bauer, Edward Chudziński, Universitas, Kraków 2000, s. 121–140.pl
dc.referencesKeon Yoo Sang, The Impact of Global Sport on Local Media: A Case Study of Korean Newspaper Coverage of Women’s Golf, „International Journal of Sport Communication” 2012, nr 5, s. 403–412. https://doi.org/10.1123/ijsc.5.3.403pl
dc.referencesKowalczyk Ryszard, Miejsce i rola mediów lokalnych we współczesnym społeczeństwie informacyjnym (refleksje medioznawcze), „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2011, nr 1, s. 65–80. https://doi.org/10.14746/ssp.2011.1.04pl
dc.referencesMichalczyk Stanisław, Media lokalne w systemie komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2000.pl
dc.referencesMihailescu Liliana, Nita Gabriel, Local Media Promotion of the B.A.C., Element of the Sport Marketing Strategy, „The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences” 2018, https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.08.03.205pl
dc.referencesMikosz Joanna, „Dziennik Łódzki – tradycja i współczesność”, Agencja Wydawnicza „Sztuka i rynek”, Kalisz 2006.pl
dc.referencesSzynol Adam, Funkcje mediów lokalnych w teorii i praktyce, „Dziennikarstwo i Media” 2012, t. 3, s. 105–120.pl
dc.referencesWalicki Jacek, „Dziennik Łódzki” – nasze 115-lecie, Oddział Prasa Łódzka Sp. z o.o., Łódź 1999.pl
dc.contributor.authorEmailbeata.grochala@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.62.01
dc.relation.volume62


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0