Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWaniak-Michalak, Halina
dc.date.accessioned2021-10-26T08:18:16Z
dc.date.available2021-10-26T08:18:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationWaniak-Michalak H., Współpraca przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych przy realizacji działań społecznie odpowiedzialnych. Aspekty sprawozdawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, DOI: 10.18778/8088-958-3pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-958-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39551
dc.description.abstractOpracowanie stanowi nowatorskie ujęcie problemu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CSR). Podjęto w nim próbę kompleksowego spojrzenia na działalność organizacji społecznych, a w szczególności współpracę korporacji i organizacji pozarządowych służącą realizacji działań społecznie odpowiedzialnych w okresie międzywojennym, po II wojnie światowej iw XXI w. Celem książki jest analiza zjawiska społecznej odpowiedzialności organizacji, a w szczególności wskazanie motywów podejmowania przez korporacje działań filantropijnych. Osobną kwestią jest znaczenie i zakres ujawniania informacji dotyczących współpracy przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych. Badano raporty CSR, raporty zintegrowane, a także sprawozdania organizacji pozarządowych. Zastosowano analizę literatury, kwerendy, analizę treści i przypadków oraz analizę statystyczną. W ramach badań historycznych przyjęto metodę indukcyjną, opierając się na danych źródłowych pozyskanych w Archiwum Państwowym w Łodzi. Opracowanie może być wykorzystywane przez badaczy zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectspołeczna odpowiedzialność organizacji (SR)pl_PL
dc.subjectdziałalność filantropijna przedsiębiorstwpl_PL
dc.subjectfundacje i stowarzyszeniapl_PL
dc.subjectorganizacje dobroczynnepl_PL
dc.subjectorganizacje pozarządowepl_PL
dc.subjectkorporacjepl_PL
dc.titleWspółpraca przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych przy realizacji działań społecznie odpowiedzialnych. Aspekty sprawozdawczepl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018pl_PL
dc.page.number244pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Rachunkowościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-959-0
dc.referencesDekret z 3 stycznia 1919 r. o stowarzyszeniach, Dz. Pr. P. P. 1919, Nr 3, poz. 88.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej o rachunkowości i o sprawozdaniach instytucyj opiekuńczych, Dz.U. 1930, Nr 23, poz. 209, 210.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w przedmiocie przepisów wykonawczych do dekretu z dnia 3 stycznia 1919 r. o stowarzyszeniach, Dz.U. 1920, Nr 19, poz. 100.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z 27 października 1932 r. – Prawo o stowarzyszeniach, Dz.U. 1932, Nr 94, poz. 808.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 22 kwietnia 1927 r. o nadzorze i kontroli nad działalnością instytucyj opiekuńczych, Dz.U. 1927, Nr 40, poz. 354.pl_PL
dc.referencesUstawa o czasie pracy w przemyśle i handlu, Dz.U. 1920, Nr 2, poz. 7.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 16 maja 1922 r. o urlopach dla pracowników zatrudnionych w przemyśle i handlu, Dz.U. 1922, Nr 40, poz. 334.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Dz.U. 2003, Nr 96, poz. 873.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach, Dz.U. 1984, Nr 21, poz. 97.pl_PL
dc.referencesAdamiak P., Wizerunek organizacji pozarządowych – Raport z badania, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesAndruszkiewicz M., Breczko A., Oliwniak S. (red.), Filozoficzne i teoretyczne zagadnienia demokratycznego państwa prawa, Wydawnictwo Temida, Białystok 2015.pl_PL
dc.referencesArczewska M., Rola i modele fundacji w Polsce i Europie, Forum Darczyńców, Warszawa 2009, http://www.forumdarczyncow.pl/docs/publikacja_ebook_rola_i_modele_fundacji_w_polsce_i_w_europie_1.pdfpl_PL
dc.referencesBadanie Menedżerowie 500/Lider CSR, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, 2010, http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/badanie-menedzerowie-500lider-csr/pl_PL
dc.referencesBakalarz M., Fundacje korporacyjne w Polsce. Raport z badań, Inwestycje Społeczne Sp. z o.o., Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesBarbasiewicz M., Ludzie interesu w przedwojennej Polsce, PWN, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesBartkowski J.P., Regis H., Charitable Choices, Religion, Race and Poverty in the Post-Welfare Era, New York University Press, New York 2003.pl_PL
dc.referencesBorys T., Brzozowski T., Zaremba-Warnke S., Zrównoważony rozwój organizacji – aspekty społeczne, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2015, Nr 378, s. 277–295.pl_PL
dc.referencesBrzozowski T., Raportowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw – współczesne tendencje i problemy badawcze, [w:] B. Majewska (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 377–384.pl_PL
dc.referencesCBOS, Aktywność społeczna Polaków. Komunikat z badań CBOS, Warszawa, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_060_14.PDFpl_PL
dc.referencesChlipała P., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w Polsce – wyniki analizy kampanii CSR, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2011, Nr 220, s. 179–184.pl_PL
dc.referencesChodyński A., Proces legitymizacji organizacji odpowiedzialnej społecznie, „Zeszyty Naukowe WSH. Zarządzanie” 2015, Vol. 1, s. 13–23.pl_PL
dc.referencesChybowska M., O przyszłości raportowania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, [w:] T. Jemczura, H.A. Kretek, Zrównoważony rozwój – debiut naukowy 2014, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły w Raciborzu, Racibórz 2015.pl_PL
dc.referencesCSR w Polsce. Menedżerowie/Menedżerki 500. Lider/Liderka CSR, 2010, http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:QB_DxHqbP8YJ:odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/raport_menedzerowie500_lidercsr_2010.pdf+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl GoodBrand i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.pl_PL
dc.referencesCSRinfo, Raportowanie CSR w Polsce 2010, 2011, http://www.csrinfo.org/images/stories/Publikacje2011/Raportowanie_w_Polsce_2010_CSRinfo.pdfpl_PL
dc.referencesĆwierz B., Fundacje dawniej i dziś, „Polityka Społeczna” 1984, Nr 5–6, http://ofop.eu/sites/ofop.eu/files/biblioteka-pliki/bitwa-na-fundacje_0.htmlpl_PL
dc.referencesDąbrowska J., Gumkowska M., Wygnański J., Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych – Raport z badania 2002, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesDobija D., The Early Evolution of Corporate Control and Auditing: The English East India Company (1600–1640), “SSRN Electronic Journal” 2016, https://www.researchgate.net/publication/228273457_Early_Evolution_of_Corporate_Control_and_Auditing_The_British_East_India_Company_1600–1643_CE/pl_PL
dc.referencesDyczkowska J., Raportowanie zintegrowane – obecne i przyszłe kierunki badań oraz oczekiwane korzyści, [w:] B. Micherda (red.), Sprawozdawczość i rewizja finansowa. Uwarunkowania ekonomiczne, społeczne i regulacyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2015, s. 94–104.pl_PL
dc.referencesDyczkowski T., Information Management in Non-governmental Organisations. How nonprofits may address information needs of their internal and external stakeholders, [w:] P. Slavíčková (ed.), Sborník z mezinárodní vědecké konference „Znalosti pro tržní praxi”, Ołominiec 2012.pl_PL
dc.referencesForum Darczyńców (2009), Liderzy Filantropii 2009, http://www.forumdarczyncow.pl/docs/liderzy_filantropii_2009.pdfpl_PL
dc.referencesForum Darczyńców (2011), Liderzy Filantropii 2011, Warszawa, http://www.forumdarczyncow.pl/docs/download/liderzy_filantropii_5_lat_konkursu_raport.pdfpl_PL
dc.referencesForum Darczyńców, Liderzy Filantropii 2013, Warszawa, http://www.forumdarczyncow.pl/docs/download/liderzy2013.pdfpl_PL
dc.referencesForum Odpowiedzialnego Biznesu, Raportowanie społeczne organizacji pozarządowych, 2013, http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/raportowanie-spoleczne-organizacji-pozarzadowych/pl_PL
dc.referencesGlobal Reporting Initiative, Wytyczne do raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju, wersja 3.0; 2000–2006, https://www.globalreporting.org/resourcelibrary/GRI-G3-Polish-Reporting-Guidelines.pdf/pl_PL
dc.referencesGUS, Trzeci Sektor w Polsce. Stowarzyszenia, Fundacje, Społeczne Podmioty Wyznaniowe, Organizacje Samorządu Zawodowego, Gospodarczego i Pracodawców w 2012 r., Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesGUS, Sektor Non-Profit w 2014 r., Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesHąbek P., Evaluation of sustainability reporting practices in Poland, “Quality & Quantity” 2014, Vol. 48 (3), s. 1739–1752.pl_PL
dc.referencesHąbek P., Wolniak R., Assessing the quality of corporate social responsibility reports: The case of reporting practices in selected European Union member states, “Quality & Quantity” 2015, Vol. 50 (1), s. 1–22, http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11135–014–0155-z#page-1/pl_PL
dc.referencesHąbek P., Wolniak R., European Union regulatory requirements relating to Sustainability Reporting. The case of Sweden, “Zeszyty Naukowe. Akademia Morska w Szczecinie” 2013, Vol. 34 (106), s. 40–47.pl_PL
dc.referencesJanuszewska J., Kuraszko I., Raport. Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.pl_PL
dc.referencesJasiewicz K., Polityka fundacyjna w II Rzeczpospolitej, „Polityka Społeczna” 1990, Nr 2.pl_PL
dc.referencesJasińska J., Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa w Naukach o Zarządzaniu, „Management Sciences” 2011, Vol. 8, s. 208–216.pl_PL
dc.referencesJastrzębska E., Społeczna odpowiedzialność liderów CSR w Polsce – wyniki badań, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2013, Nr 288, s. 37–48.pl_PL
dc.referencesJurkiewicz C.L., The Trouble with Ethics: Results of a National Survey of Healthcare Executives, “HEC Forum” 2000, Vol. 12 (2), s. 101–123.pl_PL
dc.referencesKarmańska A., Nauka rachunkowości, proces poznawczy, paradygmaty i prawda, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2013, T. 71 (127), s. 125–146.pl_PL
dc.referencesKlimkiewicz K., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako wyraz kultury organizacyjnej, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2011, Nr 156, s. 136–146.pl_PL
dc.referencesKozakiewicz M., Kurzyk B., Wykorzystanie firmowych stron WWW w komunikowaniu społecznego zaangażowania firm (indeks BI-NGO, 2007–2009), [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji: Metodyka, narzędzia, ocena, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.pl_PL
dc.referencesKozarkiewicz A., Łada M., Teoria legitymizacji w badaniach z zakresu rachunkowości, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2013, Nr 71 (127), s. 161–175.pl_PL
dc.referencesKrasodomska J., Ewolucja sprawozdawczości finansowej w kierunku raportowania zintegrowanego na przykładzie spółek Novo Nordisk i Lotos, [w:] B. Micherda (red.), Kierunki ewolucji sprawozdawczości i rewizji finansowej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012, s. 68–86.pl_PL
dc.referencesKrasodomska, J., Sprawozdawczość przedsiębiorstw w świetle teorii legitymizacji, „Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej” 2013, Nr 130, s. 39–51.pl_PL
dc.referencesKrasteva S., Yildirim H., Information, competition, and the quality of charities, “Journal of Public Economics” 2016, Vol. 144, s. 64–77.pl_PL
dc.referencesKroll B., Rada Główna Opiekuńcza 1939–1945, Książka i Wiedza, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesKudłak R., Low K.Y.J., Special Issues Dedicated to CSR and Corporate Sustainability: A Review and Commentary, “Long Range Planning” 2015, Vol. 48 (3), s. 215–227.pl_PL
dc.referencesLeś E., Działalność dobroczynna w Europie i Ameryce. Cz. II. Tradycje i współczesność, Fundusz Centrum Informacji dla Organizacji Pozarządowych BORDO, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesLeś E., Zarys historii dobroczynności i filantropii w Polsce, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesLubiniecka K., Po siedem lat więzienia dla twórców fundacji Help, „Gazeta Wyborcza”, 14.12.2009.pl_PL
dc.referencesŁada M., Rozwarstwienie w Systemie Rachunkowości Zarządczej – studium przypadku, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2016, Vol. 4 (11), s. 177–188.pl_PL
dc.referencesMatuszak Ł., Raportowanie o społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CSR) za pomocą narzędzia legitymizacji przedsiębiorstw, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2015, Vol. 3 (1), s. 112–134.pl_PL
dc.referencesMenedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza, postawy, praktyka, 2003, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2014/03/Menedzerowie500_ARF_FOB_2003.pdfpl_PL
dc.referencesMichalak J., Standardy sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju i stopień ich zastosowania w Polsce. Perspektywy rozwoju na podstawie wyników badań empirycznych, [w:] B. Micherda (red.), Perspektywy rozwoju rachunkowości, analizy i rewizji finansowej w teorii i praktyce, T. 2, Kraków 2010, s. 28–38.pl_PL
dc.referencesMichalczuk G., Mikulska T., Sprawozdanie zintegrowane jako produkt finalny rachunkowości społecznej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2014, Finanse. Rynki finansowe. Ubezpieczenia, Nr 69 (827), s. 197–207.pl_PL
dc.referencesMocek S. (red.), Nieodkryty wymiar III sektora. Wprowadzenie do badań nad nowym społecznikostwem, Collegium Civitas, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesNakonieczna J.L. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesNapierała P., Religia i polityka w USA, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesPawlak M., Termin „integracja” jako narzędzie legitymizacji. Neoinstytucjonalna analiza uprawomocniania działań w polu organizacyjnym obsługi i pomocy imigrantom w Polsce, „Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny” 2011, Vol. 2 (37), s. 59–80.pl_PL
dc.referencesPérez Díaz V.M., Powrót społeczeństwa obywatelskiego w Hiszpanii, tłum. D. Lachowska, „Znak”, Kraków; Fundacja im. Stefana Batorego, Warszawa, 1996.pl_PL
dc.referencesPrzemysłowcy u Premjera, „Republika” 1925, 30 kwietnia.pl_PL
dc.referencesPrzewłocka J., Polskie Organizacje Pozarządowe 2010. Najważniejsze pytania, podstawowe fakty, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesPutnam R.D., Samotna gra w kręgle: Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych, tłum. P. Sadura, S. Szymański, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesRaico R., Czym jest klasyczny liberalizm?, „Wolne Media” 2016, http://wolnemedia.net/czym-jest-klasyczny-liberalizm/pl_PL
dc.referencesReichel J., Rudnicka A., Collaboration of NGOs and business in Poland, “Social Enterprise Journal” 2009, Vol. 5 (2), s. 126–140.pl_PL
dc.referencesRey-Garcia M., Ocena i poprawa przejrzystości działań fundacji: Fundacje korporacyjne – studium przypadku, “Foundation Review” 2012, Vol. 4 (3), http://www.forumdarczyncow.pl/docs/download/rey_martin_alvarez_foundation_review_foundation_transparency2012.pdf/pl_PL
dc.referencesRys historyczny o zakładach dobroczynnych. Zbiór przepisów administracyjnych Królestwa Polskiego, T. 1, cz. 3, Warszawa 1866.pl_PL
dc.referencesSkoczylas W., Wskaźniki i systemy wskaźników w pomiarze dokonań przedsiębiorstw, „Uniwersytet Szczeciński. Rozprawy i Studia” 2013, T. CMXXXIX (865).pl_PL
dc.referencesSłomczyński A., Dom ks. Baudouina 1939–1945, PIW, Warszawa 1975.pl_PL
dc.referencesStańczyk M., PiS kontra trzeci sektor. Jak finansowane są organizacje pozarządowe w Polsce?, 2016, http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/finansowanie-organizacji-pozarzadowych-w-polsce-akontrola-rzadu/hm6erbpl_PL
dc.referencesSzablewski A., Filantropia a wartość przedsiębiorstwa, „CEO – Magazyn Top Managerów” 2006, http://ceo.cxo.pl/artykuly/53654/Filantropia.a.wartosc.przedsiebiorstwa.htmlpl_PL
dc.referencesSzadziewska A., Prezentowanie informacji na temat społecznej odpowiedzialności w sprawozdawczości zewnętrznej przedsiębiorstw, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, Nr 329, s. 261–270.pl_PL
dc.referencesSzczepankiewicz E., Zintegrowane sprawozdanie przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji z interesariuszami, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, Nr 329, s. 271–281.pl_PL
dc.referencesSzczepankiewicz E.I., Informacje tworzące wartość rynkową w raportowaniu biznesowym, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2013, Nr 3, s. 33–42.pl_PL
dc.referencesSzychta A., Podejścia do badań naukowych w rachunkowości, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2013, Nr 71 (127), s. 243–259.pl_PL
dc.referencesŚnieżek E., Społecznie odpowiedzialne przedsiębiorstwo przyszłości w kontekście ponadczasowych przemyśleń Profesor Elżbiety Burzym, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2014, Nr 76 (132), s. 75–88.pl_PL
dc.referencesTeneta-Skwiercz D., Uwarunkowania realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach polskich na tle doświadczeń Wielkiej Brytanii i Niemiec, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Michalak J., Corporate and NGOs’ Voluntary Disclosure on Collaboration. Evidence from Poland, “Engineering Economics” 2016, Vol. 27 (1), s. 98–108.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Michalak J., Customer Value Creation through Corporate Disclosure on Society-Oriented Activities. Do CEO’s Characteristics Influence the Scope of Disclosure?, “Social Sciences” 2013, Vol. 81 (3), s. 43–54.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Michalak J., Disclosure on corporate and NGO cooperation in Poland – coming out or a low profile approach, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2016, Nr 88 (144), s. 163–181.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Nowe wymogi dotyczące rachunkowości stowarzyszeń i fundacji, „Rachunkowość” 2015, Nr 6, s. 13–25.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Zakres ujawnianych informacji w sprawozdawczości stowarzyszeń i fundacji prowadzących działalność pożytku publicznego w Polsce w okresie międzywojennym i w czasach współczesnych, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2014, Vol. 76 (132), s. 129–146.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Zarzycka E., The use of financial information by Polish donors, “Social Sciences” 2016, Vol. 4 (90), s. 96–110.pl_PL
dc.referencesWaniak-Michalak H., Zarzycka E., Wykorzystanie informacji przez darczyńców w Polsce – przykład darowizn 1% podatku dochodowego, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2015, Vol. 139 (83), s. 131–148.pl_PL
dc.referencesWawrzyński M., Fundacje w Polsce, Centrum Informacji dla Organizacji Pozarządowych BORDO, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesWendt J., Wymiar przestrzenny struktur i aktywności społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, PAN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesWittenberg A., 1% proc. podatku to wypaczona idea: pieniądze trafiają do wyspecjalizowanych organizacji, „Dziennik Gazeta Prawna” 2014, http://forsal.pl/artykuly/827999,1-proc-podatku-towypaczona-idea-pieniadze-trafiaja-do-wyspecjalizowanych-organizacji.htmlpl_PL
dc.referencesWnuk-Lipiński E., Bukowska X., Dwadzieścia lat polskiego społeczeństwa (nie)obywatelskiego, [w:] B.W. Mach (red.), Jakość naszej demokracji: Społeczno-kulturowe podstawy polskiego życia publicznego, Instytut Studiów Politycznych PAN, Collegium Civitas, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesWołczek P., Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2013, Nr 288, s. 234–248.pl_PL
dc.referencesWoźniczka J., Edukacja na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i w Europie – stan obecny i perspektywy, [w:] P. Kulawczuk, A. Poszewiecki (red.), Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesZałęski P.S., Neoliberalizm i społeczeństwo obywatelskie, Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012.pl_PL
dc.referencesZasuwa G., Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw zgodnie z wytycznymi GRI jako wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw, [w:] M. Pawlak (red.), Nowe tendencje w zarządzaniu, T. II, Wydawnictwo KUL, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesAccounting Standards Committee, Accounting by Charities: Statement of Recommended Practice 2, London 1988.pl_PL
dc.referencesAdams M., Hardwick P., An Analysis of Corporate Donations: United Kingdom Evidence, “Journal of Management Studies” 1998, Vol. 35 (5), s. 641–654.pl_PL
dc.referencesAdjibolosoo S.K., Developing Civil Society: Social Order and the Human Factor, Ashgate, England, Aldershot 2006.pl_PL
dc.referencesAdkins S., Cause-related marketing: Who cares wins, [w:] M.J. Baker (ed.), The Marketing Book, Fifth Edition, Elsevier Science 2003.pl_PL
dc.referencesAdomaviciute K., Bzikadze G., Cherian J., Urbonavicius S., Cause-Related Marketing as a Commercially and Socially Oriented Activity: What Factors Influence and Moderate the Purchasing Intentions?, “Inzinerine Ekonomika – Engineering Economics” 2016, Vol. 27 (5), s. 578–585.pl_PL
dc.referencesAksak E.O., Ferguson M.A., Duman S.A., Corporate social responsibility and CSR fit as predictors of corporate reputation: A global perspective, “Public Relations Review” 2016, Vol. 42, s. 79–81.pl_PL
dc.referencesAndonov M., Mihajloski Z., Davitkovska E., Majovski I., Some Theoretical Aspects of the Corporate Social Responsibility Influence on the Business Financial Performances, “Economic Development” 2015, No. 1–2, s. 195–208.pl_PL
dc.referencesArchambault E., The Nonprofit Sector in France, Series 3, Johns Hopkins Nonprofit Sector, Manchester University Press 1977.pl_PL
dc.referencesArevalo J., Aravind D., Strategic Outcomes in Voluntary CSR: Reporting Economic and Reputational Benefits in Principles-Based Initiatives, “Journal of Business Ethics” 2017, Vol. 144 (1), s. 201–217.pl_PL
dc.referencesAssociation of Chief Police Officers, The Nature, Extent and Economic Impact of Fraud in the UK, 2007, www.acpo.police.ukpl_PL
dc.referencesAustin J.E., Seitanidi M.M., Collaborative Value Creation: A Review of Partnering Between Nonprofits and Businesses, Part I: Value Creation Spectrum and Collaboration Stages, “Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly” 2012, Vol. 41 (5), s. 726–758.pl_PL
dc.referencesBajde D., Rethinking the social and cultural dimensions of charitable giving, “Consumption Markets & Culture” 2009, Vol. 12 (1), s. 65–84.pl_PL
dc.referencesBakanauskiene I., Staniuliene S., Zirgutis V., Corporate Social Responsibility: The Context of Stakeholders Pressure in Lithuania, “Polish Journal of Management Studies” 2016, Vol. 13 (1), s. 18–29.pl_PL
dc.referencesBaker T., Voluntary Sector Governance Survey 2007, Plaza Publishing Limited, 2007, www.bakertilly.co.ukpl_PL
dc.referencesBBC, Acorns Children’s Hospice hit by collection scam, 2010, http://www.bbc.com/news/10434643/pl_PL
dc.referencesBerking H., Sociology of giving, Sage, London 1999.pl_PL
dc.referencesBlanco B., Guillamon-Saorin E., Guiral A., Do Non-socially Responsible Companies Achieve Legitimacy Through Socially Responsible Actions? The Mediating Effect of Innovation, “Journal Business Ethics” 2013, Vol. 117, s. 67–83.pl_PL
dc.referencesBowen F., Newenham-Kahindi A., Herremans I., When suits meets roots: The antecedents and consequences of community engagement strategy, “Journal of Business Ethics” 2010, Vol. 95 (2), s. 297–318.pl_PL
dc.referencesBoxenbaum E., Jonsson S., Isomorphism, Diffusion and Decoupling, [w:] R. Greenwood, Ch. Oliver, T.B. Lawrence, R.E. Meyer (eds.), The SAGE Handbook of Organizational Institutionalism brings together extensive coverage of aspects of Institutional Theory and an array of top academic contributors, 2017, s. 77, https://www.researchgate.net/profile/Stefan_Jonsson4/publication/279755008_Isomorphism_Diffusion_and_Decoupling/links/563f936708ae8d65c0150efb/Isomorphism-Diffusion-and-Decoupling.pdfpl_PL
dc.referencesBreen O.B., The Disclosure Panacea: A Comparative Perspective on Charity Financial Reporting, “Voluntas” 2013, Vol. 24, s. 852–880.pl_PL
dc.referencesBrønn P.S., Vidaver-Cohen D., Corporate motives for social initiative: Legitimacy, sustainability or the bottom line?, “Journal of Business Ethics” 2009, Vol. 87, s. 91–109.pl_PL
dc.referencesBuchheit S., Parsons L., An experimental investigation of accounting information’s influence on the individual giving process, “Journal of Accounting and Public Policy” 2007, Vol. 25 (6), s. 666–686.pl_PL
dc.referencesBurger P., Tyson J., Karpowicz I., Delgado Coelho M., The Effects of the Financial Crisis on Public-Private Partnerships, International Monetary Fund, 2009, https://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2009/wp09144.pdfpl_PL
dc.referencesByrd J., Hickman K., Baker C.R., Cohanier B., Corporate Social Responsibility Reporting in Controversial Industries, “International Review of Accounting” 2016, Vol. 8 (2–4), s. 1–14.pl_PL
dc.referencesCai Y., Jo. H., Pan C., Doing well while doing bad? CSR in controversial industry sectors, “Journal of Business Ethics” 2012, Vol. 108 (4), s. 467–480.pl_PL
dc.referencesCampbell D., Moore G., Metzger M., Corporate Philanthropy in the U.K. 1985–2000: Some Empirical Findings, “Journal of Business Ethics” 2002, Vol. 39 (1/2), s. 29–41.pl_PL
dc.referencesCampbell J., Why would corporations behave in socially responsible ways? An institutional theory of corporate social responsibility, “Academy of Management Review” 2007, Vol. 32 (3), s. 946–967.pl_PL
dc.referencesCampbell D., Craven B., Shrives P., Voluntary social reporting in three FTSE sectors: A comment on perception and legitimacy, „Accounting, Auditing & Accountability Journal” 2003, Vol. 4 (16), s. 558–581.pl_PL
dc.referencesCarnevale C., Mazzuca M., Venturini S., Corporate Social Reporting in European Banks: The Effects on a Firm’s Market Value, “Corporate Social Responsibility & Environmental Management” 2012, Vol. 19 (3), s. 159–177.pl_PL
dc.referencesCarroll A.B., The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, “Business Horizons” 1991, Vol. 34, s. 39–48.pl_PL
dc.referencesCharity Commission for England and Wales, Transparency and accountability, RS8, https://www.gov.uk/government/publications/transparency-and-accountability-rs8/pl_PL
dc.referencesCharity Commission, Charity reporting and accounting: The essentials November 2016 (CC15d), 2016, file:///D:/Hal/My%20Office/praca%20naukowa/CSR/raporty/Charity%20Commision%202016.pdf/pl_PL
dc.referencesCherry M.A., Sneirson J.F., Beyond Profit: Rethinking Corporate Social Responsibility and Greenwashing After the BP Oil Disaster, “Tulane Law Review” 2011, Vol. 85 (4), s. 983–1038.pl_PL
dc.referencesChoi J., Chang Y.K., Li Y.J., Jang M.G., Doing Good in Another Neighborhood: Attributions of CSR Motives Depend on Corporate Nationality and Cultural Orientation, “Journal of International Marketing” 2016, Vol. 24 (4), s. 82–102.pl_PL
dc.referencesCnaan R.A., Jones K., Dickin A., Salomon M., Non-profit watchdogs. Do they serve the average donor?, “Nonprofit Management & Leadership” 2011, Vol. 21 (4), s. 381–397.pl_PL
dc.referencesConnolly C., Hyndman N., McConville D., Research in charity accounting and reporting: A fertile field for exploration, “Irish Accounting Review” 2012, Vol. 18 (2), s. 1–30.pl_PL
dc.referencesDeegan C.M., Introduction. The legitimising Effect of Social and Enviromental Disclosures – a Theoretical Foundation, “Accounting, Auditing & Accountability Journal” 2002, Vol. 15 (3), s. 282–311.pl_PL
dc.referencesDeegan C.M., Rankin M., Tobin J., An examination of the corporate social and environmental disclosures of BHP from 1983–1997: A test of legitimacy theory, “Accounting, Auditing & Accountability Journal” 2002, Vol. 15 (3), s. 312–343.pl_PL
dc.referencesDegan C., Rankin M., Voght P., Firms disclosure reactions to major social incidents: Australian evidence, “Accounting Forum” 2000, Vol. 24 (1), s. 101–130.pl_PL
dc.referencesDemuijnck G., Fasterling B., The Social License to Operate, “Journal of Business Ethics” 2016, Vol. 136 (4), s. 675–685.pl_PL
dc.referencesDhanani A., Connolly C., Discharging not-for-profit accountability: UK charities and public discourse, “Accounting, Auditing & Accountability Journal” 2012, Vol. 25 (7), s. 1140–1169.pl_PL
dc.referencesDouglas A., Doris J., Johnson B., Corporate Social Reporting in Irish Financial Institutions, “Total Quality Management Magazine” 2004, Vol. 16 (6), s. 387–395.pl_PL
dc.referencesEccles R.G., Saltzman D., Achieving Sustainability Through Integrated Reporting, “Stanford Social Innovation Review” 2011 (Summer), s. 56–61.pl_PL
dc.referencesElkington J., Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business, Capstone Publishing, Oxford 1997.pl_PL
dc.referencesEmerson A.F., Corporation Giving, New Brunswick, Transaction Publishers, New York 1993.pl_PL
dc.referencesFaisal F., Tower G., Rusmin R., Legitimising Corporate Sustainability Reporting Throughout the World, “Australasian Accounting Business and Finance Journal” 2012, Vol. 6 (2), s. 19–34.pl_PL
dc.referencesFama E.F., Agency problems and the theory of the firm, “Journal of Political Economy” 1980, Vol. 88 (2), s. 288–307.pl_PL
dc.referencesFilatotchev I., Nakajima Ch., Corporate governance, responsible managerial behavior, and corporate social responsibility: Organizational efficiency versus organizational legitimacy?, “The Academy of Management Perspectives” 2014, Vol. 28 (3), s. 289–306.pl_PL
dc.referencesFoundation Center, Foundation Stat, 2012, http://data.foundationcenter.org/#/fc1000/subject:all/all/top:foundations/list/pl_PL
dc.referencesFrancis Ch., Elmore R., Ikerd J., Duffy M., Greening of Agriculture: Is It All a Greenwash of the Globalized Economy?, “Journal of Crop Improvement” 2007, Vol. 19 (1/2), s. 193–220.pl_PL
dc.referencesFreeman R.E., Managing for stakeholders: Trade-offs or value creation, “Journal of Business Ethics” 2010, Vol. 96, s. 7–9.pl_PL
dc.referencesFremont-Smith M., Pillaging of charitable assets: Embezzlement and fraud, Exempt Organization, “Tax Review” 2004, Vol. 46 (3), s. 333–346.pl_PL
dc.referencesFriedman M., The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits, “New York Times Magazine” 1970, September 13.pl_PL
dc.referencesGates B., Remarks by Bill Gates, co-chair and trustee, Harvard University Commencement, 2007 (6 June), http://www.gatesfoundation.org/speeches-commentary/pages/bill-gates-2007-harvard-commencement.aspxpl_PL
dc.referencesGautier A., Le mécénat d’entreprise en France, “Revue Française de Gestion“ 2015, Vol. 249, s. 13–32.pl_PL
dc.referencesGiving in Numbers. Edition 2014, CECP, 2014, we współpracy z The Conference Board, http://cecp.co/giving-in-numbers/pl_PL
dc.referencesGlobeScan, Corporate social responsibility monitor, 2008, http://globescan.com/pdf/csr_monitor_brochure_2008.pdfpl_PL
dc.referencesGraafland J., Mazereeuw-Van der Duijn Schouten C., Motives for Corporate Social Responsibility, “De Economist” 2012, Vol. 160, s. 377–396.pl_PL
dc.referencesGRI, Wytyczne do raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju. Suplement dla sektora organizacji pozarządowych (NGO), 2013, https://www.globalreporting.org/pl_PL
dc.referencesGrolleau G., Ibanez L., Lavoie N., Cause-related marketing of products with a negative externality, “Journal of Business Research” 2016, Vol. 69, s. 4321–4330.pl_PL
dc.referencesGrougiou V., Dedoulis E., Leventis S., Corporate Social Responsibility Reporting and Organizational Stigma: The Case of “Sin” Industries, “Journal of Business Research” 2016, Vol. 69 (2), s. 905–914.pl_PL
dc.referencesGuerreiro J., Rita P., Trigueiros D., A Text Mining-Based Review of Cause-Related Marketing Literature, “Journal Business Ethics” 2016, Vol. 139, s. 111–128.pl_PL
dc.referencesGuthrie J., Parker L. D., Corporate Social Reporting: A Rebuttal of Legitimacy Theory, “Accounting & Business Research” 1989, Vol. 19 (76), s. 343–352.pl_PL
dc.referencesHampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesHanousek J., Kocenda E., Svítková K., Corporate Philanthropy in the Czech and Slovak Republics, “Czech Journal of Economics and Finance” 2010, Vol. 60 (2), s. 102–121.pl_PL
dc.referencesHenderson M.T., Malani A., Corporate philanthropy and the market for altruism, “Columbia Law Review” 2009, Vol. 109 (3) (April), s. 571–627.pl_PL
dc.referencesHess D., The three pillars of corporate social reporting as new governance regulation: disclosure, dialogue, and development, “Business Ethics Quarterly” 2008, Vol. 18 (4), s. 447–482.pl_PL
dc.referencesHong H., Kacperczyk M., The price of sin: The effects of social norms on markets, “Journal of Financial Economics” 2009, Vol. 93, s. 15–36.pl_PL
dc.referencesHopkins C.H., History of Y.M.C.A. in North America, Association Press, New York 1952, [za:] A.F. Emerson, Corporation Giving, Transaction Publishers, New Brunswick, New York 1993.pl_PL
dc.referencesHumane Society of the United States, https://www.activistfacts.com/organizations/136-humane-society-of-the-united-states/pl_PL
dc.referencesJensen M.C., Meckling W.H., Theory of the firm: Managerial behaviour, agency costs and ownership structures, “Journal of Financial Economics” (JFE) 1976, Vol. 3 (4), s. 305–360.pl_PL
dc.referencesJones G., History of the law charity 1532–1827, Cambridge University Press, 1969.pl_PL
dc.referencesKelly E., Proulx M.A., Hager K., Klein C., Models of collaboration between nonprofit organizations, “International Journal of Productivity and Performance Management” 2014, Vol. 63 (6), s. 746–765.pl_PL
dc.referencesKhumawala S.B., Gordon T.P., Bridging the credibility of GAAP: Individual donors and the new accounting standards for nonprofit organizations, “Accounting Horizons” 1997, Vol. 11 (3), s. 45–68.pl_PL
dc.referencesKing K., Tchepournyhk M., Corporate giving in the U.S.A.: A model for meeting Russia’s expanding social needs?, “International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing” 2004, Vol. 9 (3), s. 218–228.pl_PL
dc.referencesKoschate-Fischer N., Stefan I.V, Hoyer W.D., Willingness to Pay for Cause-Related Marketing: The Impact of Donation Amount and Moderating Effects, “Journal of Marketing Research” 2012, Vol. XLIX, s. 910–927.pl_PL
dc.referencesKPMG, Survey of Corporate Responsibility Reporting 2013, 2013, https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pdf/2015/08/kpmg-survey-of-corporate-responsibility-reporting-2013.pdfpl_PL
dc.referencesLaan van der S., The role of theory in explaining motivation for corporate social disclosures: Voluntary disclosures vs solicited disclosures, “Australasian Accounting, Business and Finance Journal” 2009, Vol. 3 (4), s. 15–29.pl_PL
dc.referencesLarson V.B., Flaherty K.E., Zablah A.R., Brown T.J., Wiener J.L., Linking cause-related marketing to sales force responses and performance in a direct selling context, “Journal of The Academy Marketing Science” 2008, Vol. 36, s. 271–277.pl_PL
dc.referencesLayborn Ch., NGO Accountability and Self-Regulation: The Global Picture, Jornadas Eficacia del Desarrollo y ONGDs: renovando nuestro papel, 2011, http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:O0mt330uF5UJ:www.2015ymas.org/IMG/pdf/Christina_Layborn.pdf+&cd=4&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-b/pl_PL
dc.referencesLe Baron M., Watchdogs and Wise Ones in Winter Lands: The Practice Spectrum of Canadian Ombudsman, Forum of Canadian Ombudsman, 2008, http://www.ombudsmanforum.ca/en/wp-content/uploads/2012/02/Liz%20Hoffman%20Paper%202009%20%28Eng%29.pdf/pl_PL
dc.referencesLee M., Public reporting: A neglected aspect of nonprofit accountability, “Nonprofit Management and Leadership” 2004, Vol. 15 (2), s. 169–185.pl_PL
dc.referencesLitfin T., Meeh-Bunse G., Luer K., Teckert O., Corporate Social Responsibility Reporting – a Stakeholder’s Perspective Approach, “Business Systems Research” 2017, Vol. 8 (1), s. 30–42.pl_PL
dc.referencesLowell S., Trelstad B., Meehan B., Summer 2005, the ratings game, “Stanford Social Innovation Review” 2005, Vol. 3 (2), s. 39–45.pl_PL
dc.referencesLydenberg S., Grace K., Innovations in Social and Environmental Disclosure Outside the United States, Domini Social Investments, New York 2008.pl_PL
dc.referencesLydenberg S., Rogers J., Wood D., From Transparency to Performance. Industry-Based Sustainability Reporting on Key Issues, 2010, Initiative for Responsible Investment at Harvard University, http://hausercenter.org/iri/wp-content/uploads/2010/05/IRI_Transparency-to-Performance.pdf/pl_PL
dc.referencesMar Gálvez Rodríguez M., Carmen Caba Pérez M., López Godoy M., Determining Factors in Online Transparency of NGOs: A Spanish Case Study, “Voluntas” 2012, Vol. 23, s. 661–683.pl_PL
dc.referencesMarconi J., Cause Marketing, Dearborn Trade Publishing, Kaplan Publishing, Richmond 2002.pl_PL
dc.referencesMarkon J., Ex-Chief of Local United Way Sentenced, 2004, http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A27261–2004May14.html/pl_PL
dc.referencesMaryland Association of Nonprofit Organizations, Protecting the Trust: Revisiting Public Attitudes About Charities in Maryland, 2002, http://www.marylandnonprofits.org/html/explore/documents/public_trust.pdf/pl_PL
dc.referencesMathews M.R., Developing a matrix approach to categorise the social and environmental accounting research literature, “Qualitative Research in Accounting & Management” 2004, Vol. 1 (1), s. 30–45.pl_PL
dc.referencesMathews M.R., Socially Responsible Accounting, 1st ed., Chapman & Hall, London, New York 1993.pl_PL
dc.referencesMelé D., Armengou J., Moral Legitimacy in Controversial Projects and Its Relationship with Social License to Operate: A Case Study, “Journal of Business Ethics” 2016, Vol. 136 (4), s. 729–742.pl_PL
dc.referencesMiller D.S., Reforming the Taxation of Exempt Organizations and Their Patrons, “Tax Lawyer” 2014, Vol. 67 (3), s. 451–515.pl_PL
dc.referencesMiller H., A change in charity law for England and Wales: Examining War on Want’s foremost adoption of the new human rights charitable purpose, “The International Journal of Human Rights” 2012, Vol. 16 (7), s. 1003–1022.pl_PL
dc.referencesMorgan G., New development: Churches and charity accounting, “Public Money & Management” 2009, Vol. 29 (6), s. 343–346.pl_PL
dc.referencesMulligan T., A Critique of Milton Friedman’s Essay “The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits”, “Journal of Business Ethics” 1986, Vol. 5 (4).pl_PL
dc.referencesMuttart Foundation, Talking about charities 2004: Canadians’ opinion on charities and issues effecting charities, The Muttart Foundation, Alberta, Canada, 2004.pl_PL
dc.referencesNathan A., Hallam L., A qualitative investigation into the donor lapsing experience, “International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing” 2009, Vol. 14 (4), s. 317–331.pl_PL
dc.referencesNavarro P., Why do corporations give to charity?, “The Journal of Business” 1988, Vol. 1 (1), s. 65–93.pl_PL
dc.referencesNewcomer K., Baradei L., Garcia S., Expectations and Capacity of Performance Measurement in NGOs in The Development Context, “Public Administration & Development” 2013, Vol. 33 (1), s. 62–79.pl_PL
dc.referencesNewsletter Crido, CSR Flash – kwiecień 2013, www.taxand.plpl_PL
dc.referencesNunnenkamp P., Öhler H.K., Funding, Competition and the Efficiency of NGOs: An Empirical Analysis of Non-charitable Expenditure of US NGOs Engaged in Foreign Aid, “Kyklos” 2012, Vol. 65 (1), s. 81–110.pl_PL
dc.referencesOsemeke L., Osemeke N., The role of ethnic directors in corporate social responsibility: Does culture matter? The cultural trait theory perspectives, “International Journal of Disclosure & Governance” 2017, Vol. 14 (2).pl_PL
dc.referencesParsons L.M., Trussel J.M., Fundamental analysis of not-for-profit financial statements: An examination of financial vulnerability measure, “Research in Government and Nonprofit Accounting” 2008, Vol. 12, s. 35–49.pl_PL
dc.referencesPatten D.M., Intra-industry environmental disclosures in response to the Alaskan oil spill: A note on legitimacy theory, „Accounting, Organizations and Society” 1992, vol. 15 (5), s. 471–475.pl_PL
dc.referencesPorter M., Kramer M., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, “Harvard Business Review Polska” 2003 (wrzesień).pl_PL
dc.referencesPorter M.E., Kramer M.R., The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy, “Harvard Business Review” 2002 (December), s. 57–59.pl_PL
dc.referencesQuick Facts About Nonprofits, http://nccs.urban.org/data-statistics/quick-facts-about-nonprofits/pl_PL
dc.referencesReast J., Maon F., Lindgreen A., Vanhamme J., Legitimacy – Seeking Organizational Strategies in Controversial Industries: A Case Study Analysis and a Bidimensional Model, “Journal Business Ethics” 2013, Vol. 118, s. 139–153.pl_PL
dc.referencesRickets A., Cost to voluntary sector of fraud revealed, 2016, http://www.thirdsector.co.uk/cost-voluntary-sector-fraud-revealed/finance/article/1396359/pl_PL
dc.referencesRiddell R.C., Robinson M., Non-governmental Organizations and Rural Poverty Alleviation, Clarendon Press, Oxford 1995, [za:] A. Dreher, F. Mölders, P. Nunnenkamp, Aid Delivery through Non-governmental Organizations: Does the Aid Channel Matter for the Targeting of Swedish Aid?, “The World Economy” 2010, Vol. 33 (2), s.147–175.pl_PL
dc.referencesRobinson S.R., Irmak C., Jayachandran S., Choice of Cause in Cause-Related Marketing, “Journal of Marketing” 2012, Vol. 76, s. 126–139.pl_PL
dc.referencesSamii R., Van Wassenhove L.N., Bhattacharya S., An Innovative Public Private Partnership: New Approach to Development, “World Development” 2002, Vol. 30 (6), s. 991–1008.pl_PL
dc.referencesSana M.S., Tarcza T.M., A Literature Review on Cause-Related Marketing Strategic Orientation in Business Research, “The Journal of the Faculty of Economics – Economic” 2015, Vol. 1 (1), s. 1236–1242.pl_PL
dc.referencesSargent H.R., The modern Law of charities as derived from the statute of charitable uses, “The American Law Register” 1904, Vol. 52 (4), University of Pennsylvania, Department of Law, s. 201–212.pl_PL
dc.referencesSchwartz R.A., Corporate Philanthropic Contributions, “The Journal of Finance” 1968, Vol. 23 (3), s. 479–497.pl_PL
dc.referencesSecret filming exposes Kent bogus clothing collectors, 2010, http://www.bbc.com/news/uk-england-kent-11021765pl_PL
dc.referencesSeibel W., Anheier H.K., Defining the nonprofit sector: Germany, “Working Papers of the Johns Hopkins Comparative Nonprofit Sector Project” 1993, No. 6, The Johns Hopkins Institute, Baltimore for Policy Studies, http://ccs.jhu.edu/wp-content/uploads/downloads/2011/09/CNP_WP21_1996.pdfpl_PL
dc.referencesShnayder L., van Rijnsoever F.J., Hekkert M.P., Putting Your Money Where Your Mouth Is: Why Sustainability Reporting Based on the Triple Bottom Line Can Be Misleading, “PLoS ONE” 2015, Vol. 10 (3), s. 1–23.pl_PL
dc.referencesShnayder L., van Rijnsoever, F.J., Hekkert M.P., Motivations for Corporate Social Responsibility in the packaged food industry: An institutional and stakeholder management perspective, “Journal of Cleaner Production” 2016, Vol. 122, s. 212–227.pl_PL
dc.referencesShruti R., Philanthropic innovation and creative capitalism: A historical and comparative perspective on social entrepreneurship and corporate social responsibility, “Alabama Law Review” 2013, Vol. 64 (5), s. 1121–1174.pl_PL
dc.referencesSierra L., Zorio A., Garcia-Benau M.A., Sustainable Development and Assurance of Corporate Social Responsibility Reports Published by Ibex-35 Companies, “Corporate Social Responsibility and Environmental Management” 2013, Vol. 20 (6), s. 359–370.pl_PL
dc.referencesSinger T., Tonello M., Sustainability Practices: 2012 Edition, 2012, http://csr-reporting.blogspot.com/2012/07/sustainability-what-numbers-tell-you.html/pl_PL
dc.referencesSIRAN, Sustainability Reporting in Emerging Markets, 2008, https://ussif.org/resources/research/documents/SIF-SIRAN-KLDReportforEMTransparency2008.pdf/pl_PL
dc.referencesSlim H., By What Authority: The Legitimacy and Accountability of Non-Governmental Organisations, “Journal of Humanitarian Assistance” 2002 (January), http://www.gdrc.org/ngo/accountability/by-what-authority.html/pl_PL
dc.referencesSnider J., Hill R.P., Martin D., Corporate social responsibility in the 21st century: A view from the world’s most successful firms, “Journal of Business Ethics” 2003, Vol. 48, s. 175–187.pl_PL
dc.referencesSpero J.E., Charity and Philanthropy in Russia, China, India and Brazil, Foundation Center, USA, 2014.pl_PL
dc.referencesSteger C., Exploring Corporate Philanthropy, CECP, New York 2006.pl_PL
dc.referencesSurana P.K., Lomas T., The power of charity: Does giving away money improve the wellbeing of the donor?, “Indian Journal of Positive Psychology” 2014, Vol. 5 (3), https://www.researchgate.net/profile/Tim_Lomas/publication/268683931_The_power_of_charity_Does_giving_away_money_improve_the_wellbeing_of_the_donor/links/554b33bf0cf29752ee7c4098.pdf/pl_PL
dc.referencesTesseras L., Reputation is the key driver for corporate – NGO partnerships, “Marketing Week” 2014, Vol. 9 (25).pl_PL
dc.referencesTracking Big Corporate Donors, http://philanthropy.com/article/Interactive-Tracking-Big/128359/pl_PL
dc.referencesTrebucq S., Adoption of GRI’s Guidelines Reporting by European Companies. Paper presented on the Conference EAA, Amsterdam 2008.pl_PL
dc.referencesTrinks P., Scholtens B., The Opportunity Cost of Negative Screening in Socially Responsible Investing, “Journal of Business Ethics” 2017, Vol. 140 (2), s. 193–208.pl_PL
dc.referencesTurner B.S., Rojek Ch., Society and culture: Principles of scarcity and solidarity, Sage, London 2001.pl_PL
dc.referencesTuryakira P., Venter E., Smith E., The Impact of Corporate Social Responsibility Factors on the Competitiveness of Small and Medium-Sized Enterprises, “South African Journal of Economic & Management Sciences” 2014, Vol. 17 (2), s. 157–172.pl_PL
dc.referencesVaradarajan P.R., Menon A., Cause Related Marketing: A Coalignment of Marketing Strategy and Corporate Philanthropy, “Journal of Marketing” 1988, Vol. 52, s. 23–30.pl_PL
dc.referencesVeblen T., The Theory of Business Enterprise, C. Scribner’s Sons, New York 1904, [za:] J. Chotkowski, Instytucje rynkowe i koszty transakcyjne – kluczowe pojęcia nowej ekonomii instytucjonalnej, „Roczniki Nauk Rolniczych” 2010, Seria G, T. 97 (2).pl_PL
dc.referencesVveinhardt J., Andriukaitiene R., Establishment of the relationships of management culture and social responsibility: Verification of the model, “Problems and Perspectives in Management” 2014, Vol. 12 (4), s. 109–120.pl_PL
dc.referencesVveinhardt J., Andriukaitiene R., Readiness of companies to become socially responsible: Social behavior of an organization and an employee from a demographic viewpoint, “Problems and Perspectives in Management” 2014, Vol. 12 (2), s. 215–229.pl_PL
dc.referencesVveinhardt J., Andriukaitiene R., Social Responsibility Discourse in Empirical and Theoretical Lithuanian Scientific Studies, “Inzinerine Ekonomika – Engineering Economics” 2014, Vol. 25 (2), s. 578–588.pl_PL
dc.referencesWarner M., Sullivan R., Putting Partnerships to Work, Greanleaf Publishing, Sheffield 2004.pl_PL
dc.referencesWhy we have two extra types of charity?, thirdsector.co.uk.pl_PL
dc.referencesWright Ch., Global Interest in CSR Reaches Asia, “Institutional Investor” 2008, Vol. 42 (8), s. 8–10.pl_PL
dc.referencesZahller K.A., Arnold V., Roberts R.W., Using CSR Disclosure Quality to Develop Social Resilience to Exogenous Shocks: A Test of Investor Perceptions, “Behavioral Research in Accounting” 2015, Vol. 27 (2), s. 155–177pl_PL
dc.referencesZainon S., Atan R., Wah Y.B., Bridging the Expectation Gap of the Institutional Donors and Charity Management: Preliminary Insights Evidence, “Journal of Accounting – Business & Management” 2012, Vol. 19 (1), s. 68–89.pl_PL
dc.referencesZamorshchikova V., Mining and Indigenous Communities: CSR Practices of Mining Companies, Proceedings of the International Multidisciplinary Scientific GeoConference SGEM 2016, s. 589–594.pl_PL
dc.referencesZarnegar D.M., Global accountability communities: NGO self-regulation in the humanitarian sector, “Review of International Studies” 2016, Vol. 42 (4), s. 724–747.pl_PL
dc.referencesZietlow J., Hankin J.A., Seidner A., Financial Management for Nonprofit Organizations: Policies and Practices, John Wiley & Sons, New York 2007.pl_PL
dc.referencesZingales L., In search of New Foundations, “The Journal of Finance” 2000, Vol. 55 (4), s. 1629–1653.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-958-3
dc.disciplineekonomia i finansepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe