dc.contributor.author | Bryła, Paweł | |
dc.contributor.editor | Domański, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2021-08-25T10:11:10Z | |
dc.date.available | 2021-08-25T10:11:10Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Bryła P., Rola programu Erasmus w marketingu akademickim, [w:] Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Domański T. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 71-95, DOI: 10.18778/7525-501-0.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978–83–7525–501–0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38832 | |
dc.description.abstract | Uczestnictwo uczelni w programie Erasmus wpisuje się w koncepcję marketingu akademickiego przez doskonalenie oferty podstawowej instytucji szkolnictwa wyższego i oferowanie dodatkowych korzyści grupom interesariuszy (partnerów strategicznych). Od 1987 r. program Erasmus wspiera podnoszenie jakości kształcenia poprzez ułatwianie szkołom wyższym współpracy i wymiany doświadczeń, w której kluczowe miejsce zajmuje mobilność studentów i pracowników. Obejmuje szereg działań, z których najistotniejsze to wyjazdy i przyjazdy studentów na częściowe studia zagraniczne (od 3 do 12 miesięcy), udział studentów w zagranicznych praktykach w przedsiębiorstwach, instytucjach publicznych i pozarządowych oraz wizyty dydaktyczne wykładowców na uczelniach partnerskich. Wymienione formy współpracy realizowane są w oparciu o umowy bilateralne z uczelniami zagranicznymi. W niniejszym rozdziale przedstawiono: cele i zasady funkcjonowania programu Erasmus; wybrane dane statystyczne dotyczące implementacji tego programu ze szczególnym uwzględnieniem udziału polskich uczelni, wybrane działania podejmowane przez polskie instytucje szkolnictwa wyższego w celu promocji ich oferty za granicą; wyniki badań motywacji i satysfakcji studentów zagranicznych przyjeżdżających na wymianę Erasmusa do Polski oraz wyniki badania własnego obejmującego studentów Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego, którzy uczestniczyli w ostatnich latach w częściowych studiach zagranicznych w ramach programu Erasmus. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Domański T. (red.), Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | program Erasmus | pl_PL |
dc.subject | marketing akademicki | pl_PL |
dc.subject | mobilność studentów i wykładowców | pl_PL |
dc.subject | internacjonalizacja uczelni | pl_PL |
dc.title | Rola programu Erasmus w marketingu akademickim | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 71-95 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych, Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-039-8 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Dr Paweł Bryła jest adiunktem w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji i Wydziałowym
Pełnomocnikiem Rektora ds. Programu Erasmus na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Członkowska-Naumiuk M. (red.), Erasmus w Polsce w roku akademickim 2007/08, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Decyzja nr 1720/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program działań w zakresie uczenia się przez całe życie oraz decyzja Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1357/2008/WE z 16 grudnia 2008 r. zmieniająca decyzję nr 1720/2006/WE. | pl_PL |
dc.references | European Commission, Directorate-General for Education and Culture, The Impact of ERASMUS on European Higher Education: Quality, Openness and Internationalisation, DG EAC/33/2007, Brussels 2008. | pl_PL |
dc.references | Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów ECTS. Przewodnik dla użytkowników, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009 (tłumaczenie opracowania UE pt. ECTS Users’ Guide). | pl_PL |
dc.references | Judson K., Aurand T., Karlovsky R., Applying relationship marketing principles in the university setting: an adaptation of the exchange relationship typology, The Marketing Management Journal, 1997, Vol. 17, No. 1, s. 184–197. | pl_PL |
dc.references | Kolanowska E., 10 lat Erasmusa w Polsce 1998–2008, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Krupnik S., Krzaklewska E., Studenci Erasmusa w Polsce — raport z badania Erasmus Student Network 2005, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | Lewison D., Hawes J., Student Target Marketing Strategies for Universities, Jouurnal of College Admission, 2007, summer, s. 14–19. | pl_PL |
dc.references | Saryusz-Wolski T., Figlewicz R., Antosiak A., Wodnicka D., Ciołkiewicz P., Jak studiuje się w Polsce? Badanie zadowolenia studentów Erasmusa 2001/2002, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź 2003. | pl_PL |
dc.references | Sheth J., Parvatiyar A., Relationship Marketing in Consumer Markets: Antecedents and Consequences, Journal of the Academy of Marketing Science, 1995, Vol. 23, No. 4, s. 255–271. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-501-0.05 | |
dc.discipline | nauki o zarządzaniu i jakości | pl_PL |