Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDOMANSKI, TOMASZ
dc.contributor.editorDomański, Tomasz
dc.date.accessioned2021-08-25T10:01:41Z
dc.date.available2021-08-25T10:01:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationDomański T., Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów — nowe wyzwania strategiczne, [w:] Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Domański T. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 15-32, DOI: 10.18778/7525-501-0.02pl_PL
dc.identifier.isbn978–83–7525–501–0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38829
dc.description.abstractArtykuł ma charakter przeglądowo-koncepcyjny, służy ukazaniu podstawowych wyzwań, które stają przed polskimi uniwersytetami w zakresie budowania przyszłościowej orientacji marketingowej. Celem artykułu jest uporządkowanie podstawowych wyzwań oraz dokonanie klasyfikacji działań strategicznych w odniesieniu do wybranych grup docelowych, do których adresowana jest oferta instytucji akademickich. Autor wskazuje na potrzebę nowego spojrzenia na definiowanie segmentów docelowych, oferty uniwersytetów w kontekście rosnącej konkurencji rynkowej, zmian demograficznych oraz postępującej internacjonalizacji oraz globalizacji rynku usług edukacyjnych. Specyfika polskiego rynku edukacyjnego polega na jego bardzo dużej otwartości, rozdrobnieniu i wysokim udziale szkół niepublicznych w ogólnej strukturze podmiotowej rynku. Przyszłościowe strategie marketingowe powinny uwzględniać daleko idącą dywersyfikację gamy oferowanych usług edukacyjnych oraz coraz szersze zorientowanie uniwersytetów na rynki zagraniczne.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDomański T. (red.), Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmarketing akademickipl_PL
dc.subjectmarketing partnerskipl_PL
dc.subjectpromocja miast i regionówpl_PL
dc.subjectorientacja marketingowa uniwersytetówpl_PL
dc.subjectorientacja rynkowa uniwersytetówpl_PL
dc.subjectstrategie marketingowe uniwersytetów polskichpl_PL
dc.subjectmarketing terytorialnypl_PL
dc.subjectsynergia strategii w marketingu terytorialnym i akademickimpl_PL
dc.titleRola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów — nowe wyzwania strategicznepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number15-32pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych, Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucjipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-039-8
dc.referencesDomański T., Kształcenie studentów w językach obcych. Wybrane doświadczenia Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych na Uniwersytecie Łódzkim, [w:] Kształcenie dla potrzeb społeczeństwa europejskiego. Szkoły z klasami dwujęzycznymi w Łodzi — 1998–2008, pod red. M. Szewczyka, Instytut Europejski, Łódź 2008, s. 31–33.pl_PL
dc.referencesDomański T., Marka Łodzi wyrastająca z tożsamości miasta, „Kronika Miasta Łodzi. Kwartalnik”, nr 4, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesDomański T., Kowalski P., Marketing dla menedżerów, Wyd. I, PWN, Łódź–Warszawa 1998, wyd. II 2000, ss. 360.pl_PL
dc.referencesDomański T., Marketing dla miasta i regionu. Ekspansja czy regres myślenia marketingowego?, [w:] Ekspansja czy regres marketingu?, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006, s. 395–400.pl_PL
dc.referencesDomański T., Marketing edukacyjny w warunkach globalizacji rynku, [artykuł w materiałach pokonferencyjnych:] III Konferencja z cyklu „Marketing szkół wyższych” pt. „Współczesne trendy w orientacji marketingowej szkół wyższych”, 5–7 marca 2008 r. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Poznań [w druku].pl_PL
dc.referencesDomański T., Marketing miasta. Wyzwania strategiczne, [w:] Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005, s. 75–83.pl_PL
dc.referencesDomański T., Marketing terytorialny — wybrane aspekty praktyczne, [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, praca zbiorowa pod red. T. Domańskiego, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997, s. 19–30.pl_PL
dc.referencesDomański T., Międzynarodowy model kształcenia studentów, „Przegląd Edukacyjny” 2009, nr 1 (styczeń–luty), s. 7–9.pl_PL
dc.referencesDomański T., Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego, [w:] Marketing terytorialny, pod red. Tadeusza Markowskiego, „Studia”, tom CXII, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2002, s. 137–158.pl_PL
dc.referencesDomański T., Skuteczna promocja miasta i regionu podstawowym zadaniem marketingu terytorialnego, [w:] Marketing terytorialny, pod red. Tadeusza Markowskiego, tom CXVI, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2006, s. 124–140.pl_PL
dc.referencesMarka dla Łodzi. Strategiczne budowanie wizerunku miasta, pod red. T. Domańskiego, Wydawnictwo Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008, ss. 159.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-501-0.02
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe