Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów — nowe wyzwania strategiczne
Abstract
Artykuł ma charakter przeglądowo-koncepcyjny, służy ukazaniu podstawowych wyzwań, które stają przed polskimi uniwersytetami w zakresie budowania przyszłościowej orientacji marketingowej. Celem artykułu jest uporządkowanie podstawowych wyzwań oraz dokonanie klasyfikacji działań strategicznych w odniesieniu do wybranych grup docelowych, do których adresowana jest oferta instytucji akademickich. Autor wskazuje na potrzebę nowego spojrzenia na definiowanie segmentów docelowych, oferty uniwersytetów w kontekście rosnącej konkurencji rynkowej, zmian demograficznych oraz postępującej internacjonalizacji oraz globalizacji rynku usług edukacyjnych. Specyfika polskiego rynku edukacyjnego polega na jego bardzo dużej otwartości, rozdrobnieniu i wysokim udziale szkół niepublicznych w ogólnej strukturze podmiotowej rynku. Przyszłościowe strategie marketingowe powinny uwzględniać daleko idącą dywersyfikację gamy oferowanych usług edukacyjnych oraz coraz szersze zorientowanie uniwersytetów na rynki zagraniczne.
Collections
The following license files are associated with this item: