Show simple item record

dc.contributor.authorBiesaga-Słomczewska, Elżbieta Jadwiga
dc.contributor.authorIwińska-Knop, Krystyna
dc.date.accessioned2021-07-29T12:40:41Z
dc.date.available2021-07-29T12:40:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationBiesaga-Słomczewska E. J., Iwińska-Knop K., Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji, WUŁ, Łódź 2017, https://doi.org/10.18778/8088-952-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-952-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38306
dc.description.abstractMarketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnętrzny. Firma stara się zidentyfikować jego potrzeby, aby sformułować działania mające na celu jego usatysfakcjonowanie, większe zaangażowanie w budowanie korzystnych relacji z klientem zewnętrznym oraz lojalność wobec pracodawcy. Autorki wskazują, jak ważne są relacje wewnętrzne w organizacji. Umiejętna komunikacja z pracownikami pozwala bowiem na bardziej efektywne zarządzanie, umożliwia zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy i stanowi wyzwanie dla współczesnego biznesu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie ludźmi w organizacjipl_PL
dc.subjectmarketing wewnętrznypl_PL
dc.subjectkomunikacja wewnętrznapl_PL
dc.subjectkultura organizacyjnapl_PL
dc.subjectmarketing personalnypl_PL
dc.titleMarketing wewnętrzny we współczesnej organizacjipl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number318pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-953-8
dc.referencesAdrianowski D., Efektywność działań marketingowych a kreowanie wartości dla klienta, „Handel Wewnętrzny” 2013, nr 3.pl_PL
dc.referencesAhmed P.K., Rafiq M., Advances in the Internal Marketing Concept: Definition, Synthesis and Extension, „The Journal of Services Marketing” 2000, nr 14(6).pl_PL
dc.referencesAhmed P.K., Rafiq M., The Scope of Internal Marketing: Defining the Boundary Between Marketing and Human Resource Management, „Journal of Marketing Management” 1993, nr 9.pl_PL
dc.referencesAllen P., Customer Value Management: Five Steps to Creating Customer Value. Step 3: Create Customer Value, „PharmaChem” 2004, nr 1/2.pl_PL
dc.referencesAllen P., Customer Value Management: Five Steps to Creating Customer Value. Steps 4 and 5: Obtain Customer Feedback and Improve Customer Value, „PharmaChem” 2004, nr 3.pl_PL
dc.referencesAltkorn J., Kramer T. (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesAnsoff I.H., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza ABC, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesBallantyne D., A Relationship Mediated Theory of Internal Marketing, Ekonomi och Samhälle nr 123, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki 2004.pl_PL
dc.referencesBallantyne D., The Strengths and Weaknesses of Internal Marketing, [w:] R.J. Varey, B.R. Lewis (red.), Internal Marketing: Directions for Mangement, Routledge, London 2000.pl_PL
dc.referencesBartkowiak G., Zarządzanie wiedzą a psychomanipulacja w przedsiębiorstwach polskich i francuskich, [w:] A. Pocztowski (red.), Praca i zarządzanie kapitałem ludzkim w perspektywie europejskiej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesBaruk A.I., Marketing personalny a kreowanie wizerunku firmy, Akademia Rolnicza, Lublin 2005.pl_PL
dc.referencesBaruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBaruk A.I., Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Dom Organizatora, Toruń 2008.pl_PL
dc.referencesBate P., The Impact of Organizational Culture on Approaches to Organizational Problem – Solving, „Organization Studies” 1984, vol. 5, nr 1.pl_PL
dc.referencesBeck E., Zmiana i rozwój w organizacji, [w:] L. Zbiegień‑Maciąg (red.), Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, Wolters Kluwer, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesBeck E., Orlińska‑Gondor A., Stres jako kategoria jednostkowa i organizacyjna, [w:] L. Zbiegień‑Maciąg (red.), Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, Wolters Kluwer, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesBeckwith H., Sprzedać niewidzialne, Wydawnictwo Prószyński i S‑ka, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesBednarska‑Olejniczak D., Employer Branding a CSR – bank jako pracodawca społecznie odpowiedzialny, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2015, nr 41, t. 1.pl_PL
dc.referencesBednarska‑Olejniczak D., Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie usługowym, [w:] R. Kłeczek, A. Pukas (red.), Usługi 2014. Sektor usług – uwarunkowania i tendencje rozwoju, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2014.pl_PL
dc.referencesBednarska‑Olejniczak D., Model Pentadigm jako podstawa tworzenia wartości dla klienta, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2012, nr 25.pl_PL
dc.referencesBerry L.L., Hensel J.S., Burke M.C., Improving Retailer Capability for Effective Consumerism Response, „Journal of Retailing” 1976, nr 52(3).pl_PL
dc.referencesBerry L.L., Parasuraman A., A Marketing Services: Competing through Quality, The Free Press, New York 1991.pl_PL
dc.referencesBielski M., Organizacje, istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Iwińska‑Knop K., Relacje wewnętrzne w kreowaniu lojalności pracowników, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2012, nr 26.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Iwińska‑Knop K., Marketing wewnętrzny – korzyść czy strata dla przedsiębiorstwa? „Handel Wewnętrzny” 2013, t. 3.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Iwińska‑Knop K., Marketing wewnętrzny w budowaniu kapitału ludzkiego w Nowej Gospodarce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2013, nr 105.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Iwińska‑Knop K., Relacyjny wymiar marketingu wewnętrznego w kontekście zmian otoczenia – podejście konceptualne, „Marketing i Zarządzanie” 2016, nr 3.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Iwińska‑Knop K., Wybrane aspekty marketingu wewnętrznego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania Finansów i Marketingu” 2013, nr 29.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Iwińska‑Knop K., Wykorzystanie kompetencji negocjacyjnych w budowaniu relacji partnerskich, [w:] G. Sobczyk (red.), Współczesny marketing. Strategie, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Kaczorowska J., Różnorodność pokoleniowa pracowników – implikacje dla zarządzania ludźmi, na przykładzie wybranych organizacji, „Marketing i Rynek” 2014, nr 8.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Komunikacja wewnętrzna w erze cyfryzacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2015, nr 117.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Komunikacja wewnętrzna w procesie porozumiewania się pracodawcy z pracownikami, [w:] W. Grzegorczyk (red.), Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Marketing personalny – założenia i praktyka polskich przedsiębiorstw, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica 168, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Negocjacje jako narzędzie zarządzania w organizacji zorientowanej na rynek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Praktyczne aspekty marketingu personalnego, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki Krajowej w Kutnie” 2002, t. 4.pl_PL
dc.referencesBiesaga‑Słomczewska E.J., Wyzwania konkurencji globalnej a zarządzanie zasobami ludzkimi, [w:] J. Różański (red.), Zagadnienia z zakresu zarządzania i marketingu, Wydawnictwo Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź 2003, t. 4, z. 2.pl_PL
dc.referencesBjerke B., Att skapa nya affarer, StudentLitteratur, Lund 1989.pl_PL
dc.referencesBjerke B., Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesBombiak E., Outplacement jako narzędzie budowania reputacji przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo‑Humanistycznego Siedlcach. Administracja i Zarządzanie” 2015, nr 32.pl_PL
dc.referencesBrady A., Honey G., Corporate Reputation. Perspectives of Measuring and Managing a Principal Risk, The Chartered Institute of Management Accountants, London 2007.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Informacyjne przesłanki przedsiębiorczości, [w:] R. Borowiecki, M. Romanowska (red.), System informacji strategicznej, Difin, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Kryś R., Stachowicz J., Kultura organizacyjna przedsiębiorstw. Studium kształtowania procesu zmian zarządzania, PAN – Ossolineum, Wrocław 1988.pl_PL
dc.referencesBrun M., Wewnątrzorganizacyjny marketing jako element orientacji na klienta, „Problemy Teorii i Praktyki Zarządzania” 1996, nr 6.pl_PL
dc.referencesBrzezińska E., Paszkowska‑Rogacz A., Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBugdol M., Wartości organizacyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesBugdol M., Zarządzanie pracownikami – klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych, Difin, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesBurnett K., Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesBzowy P., Wiedza i jej pozycja w organizacji, [w:] L. Zbiegień‑Maciąg (red.), Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, Wolters Kluwer, Kraków, 2006.pl_PL
dc.referencesCahill D.J., Internal Marketing. Your Company. Next Stage of Growth, The Haworth Press Inc., Philadelphia 1996.pl_PL
dc.referencesCameron K., Quinn R., Kultura organizacji – diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesCenker E.M., Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2007.pl_PL
dc.referencesChmielewska‑Muciek D., Dyskusja nad pojęciem kultury organizacyjnej, „Annales Universitatis Mariae Curie‑Skłodowska” 2009, vol. 43(20).pl_PL
dc.referencesCornelissen J., Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesCzajka Z., Gospodarowanie kapitałem ludzkim, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2011.pl_PL
dc.referencesCzermińska A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Organizacja i zarządzanie, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2000.pl_PL
dc.referencesCzerska M., Gableta M., Przedmowa, [w:] M. Czerska, M. Gableta (red.), Przełomy w zarządzaniu. Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo TNOiK, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesCzupiał J., Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] M. Juchniewicz (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstwa, cz. 1, Uniwersytet Warmińsko‑Mazurski, Olsztyn 2006.pl_PL
dc.referencesDanilewicz D., Wpływ kultury organizacyjnej na budowę programów rozwoju kompetencji w organizacji, [w:] M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, Wolters Kluwer, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesDavenport T.H., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Wolters Kluwer, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesDawidziak S., Kapitał ludzki jako element kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie, „Nauki o Zarządzaniu” 2016, nr 2(27).pl_PL
dc.referencesDąbrowska J., Przegląd wybranych koncepcji employer brandingowych, [w:] K. Kubiak (red.), Employer branding w teorii i praktyce, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesDąbrowska J., Ważne narzędzie employer brandingu. Komunikacja wewnętrzna, http://www.wizerunek- pracodawcy.com.pl/wazne‑narzedzie-employer-brandingu-komunikacja-wewnetrzna/#.VJSn8sAOA (dostęp: 19.12.2014).pl_PL
dc.referencesDąbrowski T.J., Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Wolters Kluwer, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesDevanathan M., Ethics as an Innovative Approach to Better Internal Marketing, „Innovative Marketing” 2008, vol. 4(2).pl_PL
dc.referencesDiasz L.Z., Internal Marketing Planning by Lewie Diasz, https://www.linkedin.com/pulse/2014060752331-8125670-internal-marketing-planning-by-lewie-diasz (dostęp: 26.01.2016).pl_PL
dc.referencesDietl J., Marketing u progu XXI wieku, „Marketing i Rynek” 2000, nr 2.pl_PL
dc.referencesDietl J., Perspektywy marketingu – zmierzch czy rozwój?, [w:] A. Czubała, J.W. Wiktor (red.), Marketing u progu XXI wieku. Księga jubileuszowa dla uczczenia 70. urodzin Profesora Jerzego Altkorna, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesDoraczyńska N., Generacje X, Y, C. Jak zarządzać reprezentantami różnych pokoleń, „Personel i Zarządzanie” 2012, nr 12.pl_PL
dc.referencesDrucker P.F, Menedżer skuteczny, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1994.pl_PL
dc.referencesDrucker P.F., Zarządzanie w XXI wieku, Muza, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesDudycz T., Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesDunne P.A., Barnes J.G., Internal Marketing: A Relationship and Value-Creation View, [w:] R.J. Varey, B.R. Lewis (red.), Internal Marketing: Directions for Management, Routledge, New York 2000.pl_PL
dc.referencesDymkowska A., Oni nie chcą być bogaci, oni chcą mieć bogate życie, „Nowy Marketing”, http://nowymarketing.pl/a/2628,oni-nie-chca-byc-bogaci-on-chca-miec-bogate-zycie (dostęp: 4.12.2013).pl_PL
dc.referencesErtel D., Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] H. Warren, R. Schmidt, R. Tannenbaum, S. Wetlaufer, Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, Helion, Gliwice 2005.pl_PL
dc.referencesFeliniak U., Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach – wyniki badań, [w]: B. Urbaniak, A. Rogozińska‑Pawełczyk (red.), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi a kształtowanie stosunków pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesFeliniak U., Strategia firmy a działania personalne, [w:] B. Urbaniak (red.), Pracownicy 45+ w naszej firmie, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesFeliniak U., W kierunku strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi – przymus czy wybór, [w:] B. Urbaniak, A. Rogozińska‑Pawełczyk (red.), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi a kształtowanie stosunków pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesFlipo J.P., Service Firms: Interdependence of External and Internal Marketing Strategies, „European Journal of Marketing” 1986, nr 20(8).pl_PL
dc.referencesFonfara K., Istota i proces wdrażania marketingu wewnętrznego w firmie, „Marketing i Rynek” 1996, nr 2.pl_PL
dc.referencesFurtak R., Etyczne aspekty marketingu relacji, [w:] G. Sobczak (red.), Współczesny marketing. Trendy. Działania, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGadomska‑Lila K., Wpływ kultury organizacyjnej na postawy i zachowania pracowników – wyniki badań, [w:] K. Szymańska (red.), Kultura organizacyjna we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesGajos L., Etos ludzi biznesu, [w:] J. Dietl, W. Gasparski (red.), Etyka biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesGFMP Management Konsultant, Przyszłość komunikacji wewnętrznej, http://gfmp.com.pl/wp-content/uploads/GFMP-Komunikacja-wewnetrzna-Raport-2016.pdf (dostęp: 4.02.2017).pl_PL
dc.referencesGieraga J., Determinanty wykorzystania instrumentów marketingu wewnętrznego w kształtowaniu postaw pracowniczych, na przykładzie szkolnictwa wyższego, niepublikowana praca doktorska napisana w Katedrze Marketingu UŁ pod kierunkiem E.J. Biesagi‑Słomczewskiej (2017).pl_PL
dc.referencesGierszewska G., Kompetencje strategiczne na poziomie organizacji, [w:] E. Masłyk‑Musiał (red.), Zarządzanie kompetencjami w organizacji. Badania, Oficyna Wydawnicza WSM, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesGobillot E., Przywództwo przez integrację, Wolters Kluwer, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesGołata K., Teoretyczne aspekty pojęcia reputacja, www.ue.katowice.pl (dostęp: 15.12.2014).pl_PL
dc.referencesGordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGregor B., Marketing w obliczu wyzwań Nowej Gospodarki, [w:] S. Wilmańska‑Sosnowska (red.), Rola nauk o zarządzaniu w kreowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.pl_PL
dc.referencesGregor B., Stawiszyński M., e‑Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Łódź 2002.pl_PL
dc.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGros U., Analiza systemu porozumiewania się organizacji, „Przegląd Organizacji” 1993, nr 3.pl_PL
dc.referencesGrudzewski M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Trust Management in Virtual Working Environments: Human Factors Perspective, Taylor and Francis Group CRC, New York 2008.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Komunikacja wewnętrzna w budowaniu zaufania pracowników, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2008, nr 5.pl_PL
dc.referencesGruszczyńska‑Malec G., Dział personalny bez stereotypów, „Personel” 2002, nr 15/16.pl_PL
dc.referencesGórniak K., Komunikacja w organizacji, http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=ZZL_Modu%C5%82_6 (dostęp: 21.02.2017).pl_PL
dc.referencesGwiazda A., Globalizacja i regionalizacja gospodarki światowej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2000.pl_PL
dc.referencesGwiazda A., Nowe tendencje w międzynarodowej ekspansji korporacji międzynarodowych, [w:] J. Menkes, T. Gardocka (red.), Korporacje transnarodowe. Jeden temat, różne spojrzenia, Academica, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesHall C.S., Lindzey G., Campbell J.B., Teorie osobowości, PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesHamilton C., Skuteczna komunikacja w biznesie, PWN, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesHarniak A., Negocjacje na rynkach międzynarodowych, praca niepublikowana, Katedra Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.pl_PL
dc.referencesHoffmann‑Burdzińska K., Determinanty postrzegania równowagi praca–życie w opinii pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, [w:] A. Andrzejczak, J. Furmańczyk (red.), Kształtowanie zaangażowania i postaw pracowników w sektorze publicznym i non‑profit, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, edu‑Libri, Kraków 2016.pl_PL
dc.referencesHofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesHofstede G., Hofstede G.J., Minkov M., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesHuwiler J., Idee marketingu w sferze personalnej, „Zarządzanie na Świecie”, 1992, nr 10.pl_PL
dc.referencesIwińska‑Knop K., Kanały rynku we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.pl_PL
dc.referencesJabłońska U., Strateg, przedsiębiorca, agent zmian, „Personel”, 2003, nr 1.pl_PL
dc.referencesJames Ph., Strategiczne relacje z pracownikami, [w:] O. Lundy, A. Bowling, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesJamka B., Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał? Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesJamka B., Scenariusze rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w reakcji na przemiany otoczenia zewnętrznego, „Myśl Ekonomiczna i Polityczna”, 2013, nr 4.pl_PL
dc.referencesJanuszek H., Sikora J., Socjologia pracy, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesJashapara A., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesJaśniok M., Problemy w komunikowaniu się zespołu, [w:] A. Całek, M. Jaśniok, K. Kasperek i in., Zarządzanie zespołem. Motywacja i działanie, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2009.pl_PL
dc.referencesJędrych E., Dyfuzja innowacji personalnych w organizacjach gospodarczych, „Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej” 2008, nr 1020.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M., Doświadczenia europejskie a rozwój partycypacji pracowniczej w Polsce, [w:] A. Pocztowski (red.), Praca i zarządzanie kapitałem ludzkim w perspektywie europejskiej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesJuszczyk M., Multitasking w komunikacji, „Wprost”, 30 listopada 2014.pl_PL
dc.referencesKapciak A., Korporowicz L., Tyszka A. (red.), Komunikacja międzykulturowa: zderzenia i spotkania. Antologia tekstów, Instytut Kultury, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKieżun W., Sprawne zarządzanie organizacją, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesKlimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesKomor M., Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKonecki K.T., Chomczyński P. (red.), Zarządzanie organizacjami. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesKostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKostera M., Śliwa M., Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKotler P., Marketing Management, Upper Saddle River, New Yersey 2003.pl_PL
dc.referencesKotter J.P., Schleisinfer L.A., Wybór strategii wprowadzania zmian, „Harvard Business Review” 2008, nr 65/66.pl_PL
dc.referencesKowalczyk E., Psychospołeczne uwarunkowania negocjacji gospodarczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesKozielski R., Marketing wewnętrzny – współczesne narzędzie konkurowania, „Marketing i Rynek” 2002, nr 12.pl_PL
dc.referencesKozyra B., Fuzje i przejęcia jako wynik aliansów strategicznych, „Organizacja i Kierowanie” 2002, nr 4.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A.K., Jemielniak D., Latusek D., Współczesne spojrzenie na kulturę organizacji, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/30/id/648 (dostęp: 20.01.2018).pl_PL
dc.referencesKoźmiński A.K., Zawiślak A., Pewność i gra, PWE, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesKożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKrupski R., Niemczyk J., Stańczyk‑Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski L., Podstawy nauki zarządzania, PWN, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesKunasz M., Teoria kapitału ludzkiego na tle dorobku myśli ekonomicznej, [w:] A. Manikowski, A. Psyk (red.), Unifikacja gospodarek europejskich: szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKusińska A., Segmentacja rynku i typologia konsumentów – istota i rola w marketingu, [w:] S. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKusińska A., Uznawane wartości i zachowania konsumentów na rynku, „Studies and Proceedings of the Polish Association for Knowledge Management” 2011, t. 51.pl_PL
dc.referencesLachiewicz S., Rola otoczenia instytucjonalnego w rozwoju przedsiębiorczości technologicznej, „Przegląd Organizacji” 2016, nr 2.pl_PL
dc.referencesLachowski S., Droga ważniejsza niż cel. Wartości w życiu i biznesie, Studio EMKA, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesLambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesLewandowska A., Harmonizacja wartości wyrażonych przez misję w przedsiębiorstwach rodzinnych, [w:] E. Urbańczyk (red.), Uwarunkowania wzrostu wartości przedsiębiorstw w warunkach konkurencji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki finansowe, Ubezpieczenia” 2010, nr 34.pl_PL
dc.referencesLichtarski J., Koncepcje zarządzania czy funkcje przedsiębiorstwa, Przegląd Organizacji” 2001, nr 9.pl_PL
dc.referencesLichtarski J., Współczesne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem – istota, relacje, problemy stosowania, „Przegląd Organizacji” 1999, nr 1.pl_PL
dc.referencesLichtarski J., Węgrzyn A., Wspólne płaszczyzny różnych koncepcji i metod zarządzania, „Przegląd Organizacji” 2000, nr 12.pl_PL
dc.referencesLings I.N., Balancing Internal and External Market Orientations, „Journal of Marketing Management” 2009, nr 15.pl_PL
dc.referencesLings I.N., Developing the Domain of Internal Market Orientation and its Consequences for Market Orientation and Performance, Aston Business School, Birmingham 2000.pl_PL
dc.referencesLinka J., Szczególna rola zaufania interpersonalnego w działaniach marketingowych na rynku chińskim, [w:] G. Rosa, A. Smalec, L. Gracz (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2011, nr 74.pl_PL
dc.referencesListwan T., Rozwój badań nad zarządzaniem zasobami ludzkimi w Polsce, [w:] S. Lachiewicz, B. Nogalski (red.), Osiągnięcia i perspektywy nauk o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesLoden M., Implementing Diversity, McGraw‑Hill Companies, New York 1996.pl_PL
dc.referencesŁukasik K., Kwestie etyczne w kulturze organizacyjnej, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, Katowice 2014.pl_PL
dc.referencesMacey W.H., Schneider B., The Meaning of Employee Engagement, „Industrial and Organizational Psychology” 2008, vol. 1.pl_PL
dc.referencesMaciuszek J., Zarys problematyki etyki biznesu, [w:] J. Dietl, W. Gasparski (red.), Etyka biznesu, PWN, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesMajowska M., Problemy badania wpływu kapitału ludzkiego na zachowania przedsiębiorcze, [w:] M. Juchnowicz (red.), Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, Poltext, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesMankins M., Brahm Ch., Caimi G., To, czego najbardziej ci brak, „Harvard Business Review Polska”, 2014/2015, nr 142/142.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M. , Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesMatuszewska A., Informacja w konspiracji, „Coaching” 2011, nr 1.pl_PL
dc.referencesMatuszewska A., Narzędzia wewnętrznego employer brandingu stosowane w organizacjach, „Handel Wewnętrzny” 2013, nr 3.pl_PL
dc.referencesMaxwell J.C., Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć, MTBiznes, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesMayo A., Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesMaziarz M., Komunikacja w procesie zarządzania wartością klienta na przykładzie rynku usług telefonii komórkowej, [w:] G. Rosa, A. Smalec, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. W kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej, t. 2, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2007, nr 12.pl_PL
dc.referencesMazur B., Wartości kulturowe w zarządzaniu organizacjami, www.cebi.pl/texty/poznan.doc (dostęp: 15.05.2010).pl_PL
dc.referencesMazurek‑Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesMazurek‑Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesMcGregor D., The Human Side of Enterprise, McGrow‑Hill, New York 1960.pl_PL
dc.referencesMcKenna R., Real Time Preparing for the Age of Never Satisfied Customer, Harvard Business School Press, Boston 1997.pl_PL
dc.referencesMelosik Z., Edukacja, młodzież i kultura współczesna. Kilka uwag o teorii i praktyce pedagogicznej, [w:] S. Juszczyk (red.), Nauki o wychowaniu w ponowoczesnym świecie, Wydawnictwo Uniwersytet Śląski, Katowice 2003.pl_PL
dc.referencesMicrosoft, Microsoft Lync liderem w obszarze Unified Communications, http://www.microsoft.com/pl/news/Press/2014/Aug14/Microsoft_Lync_liderem.aspx (dostęp: 30.12.2014).pl_PL
dc.referencesMilewska J., Woszczyk P., Matuzalemowy wiek, „Personel i Zarządzanie” 2013, nr 2.pl_PL
dc.referencesMiller D., Angaza J., Wisdom Meets Passion. When Generations Collide and Collaborate, Thomas Nelson, Tennessee 2012.pl_PL
dc.referencesMindTools, Can It Help You Get More Done, http://www.mindtools.com/pages/article/newHTE_75.htm (dostęp: 10.01.2015).pl_PL
dc.referencesMiroński J., Brakujące ogniwo, czyli kształtowanie promarketingowych postaw i zachowań pracowników – koncepcja i założenia badawcze, [w:] J. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing, koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesMitręga M., Bariery wdrożenia marketingu relacji w polskich przedsiębiorstwach, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2015, nr 233.pl_PL
dc.referencesMitręga M., Marketing relacji: teoria i praktyka, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMonger B., Managing Internal Marketing Service Delivery. Part 1, https://smartamarketing.wordpress.com/2014/03/07/mana/ging-internal-marketing-for-better-service-delivery-part-1 (dostęp: 24. 01. 2016).pl_PL
dc.referencesMorawski M., Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, „E‑mentor” 2016, nr 4(16), http:/www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/16/id/338 (dostęp: 10.06.2017).pl_PL
dc.referencesMorgan G., Obrazy organizacji, PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Polskie przedsiębiorstwo wobec wyzwań XXI wieku, [w:] A. Podobiński (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach integracji europejskiej, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo‑Dydaktyczne AGH, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesObłój K., Strategia organizacji w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesOczkowska R., Społeczna odpowiedzialność biznesu a kształtowanie wizerunku pracodawcy, [w:] A. Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor (red.), Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, PWE, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesOkoń‑Horodyńska E., Wyzwania procesu globalizacji wobec człowieka, AE, Katowice 1999.pl_PL
dc.referencesOleksyn T., Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Wolters Kluwer, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesOlsztyńska A., Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie. Koncepcja i narzędzia wspomagające integrację działań wewnętrznych organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesOtto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesPadzik K., To ludzie stanowią o różnicach między firmami, „Personel i Zarządzanie” 2001, nr 4.pl_PL
dc.referencesPARP, Diagnoza stanu HR w polskich przedsiębiorstwach, http://www.parp.gov.pl/files/74/75/621/17689.pdf (dostęp: 18.12.2014).pl_PL
dc.referencesPeltier B., Psychologia coachingu kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesPenc J., Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesPenrose E.T., The Theory of the Growth of the Firm, [w:] N.J. Foss, Resource, Firms and Strategies. A Reader in the Resource – Based Perspective, Oxford University Press, Oxford 1997.pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, Wydawnictwo UE, Wrocław 2007.pl_PL
dc.referencesPerenc J., Hołub‑Iwan J., Wpływ aplikacji marketingu wewnętrznego na satysfakcję klientów przedsiębiorstwa – na przykładzie Banku Pekao SA, [w:] G. Sobczyk (red.), Współczesny marketing. Strategie, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesPiotrowski W., Organizacja i zarządzanie – kierunki, koncepcje, punkty widzenia [w:] A. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesPiwoni‑Krzeszowska E., Aspekt wartości w zarządzaniu relacjami z klientami, [w:] J. Pyka (red.), Relacje i wartość w strategiach zarządzania przedsiębiorstwami, TNOIK, Katowice 2008.pl_PL
dc.referencesPocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesPocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesPodraza U., Jak informację o zmianie przekazywać pracownikom, „Harward Business Review Polska” 2016, nr 11.pl_PL
dc.referencesPokorska B., Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym przedsiębiorstwie, „Handel Wewnętrzny” 2005, nr 3.pl_PL
dc.referencesPokorska B., Marketing personalny, „Handel Wewnętrzny” 1996, nr 1.pl_PL
dc.referencesPopiel S., Generacje a rekrutacje. Jak różnice pokoleniowe wpływają na strategię zatrudnienia, „Personel i Zarządzanie” 2013, nr 1.pl_PL
dc.referencesPopielski K. (red.), Wartości dla życia, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2008.pl_PL
dc.referencesPotocki A., Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesPotocki A., Kultura organizacyjna firmy a jej zachowanie strategiczne, [w:] Z. Dworzecki (red.), Przedsiębiorstwo kooperujące, EuroExpert, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesPotwora W., Orientacja marketingowa – mit czy konieczność, [w:] M. Skurzyński (red.), Innowacje w marketingu, Uniwersytet Gdański, Sopot 2001.pl_PL
dc.referencesPrymon M., Kategoria wartości w procesach i narzędziach komunikacji marketingowej, [w:] B. Pilarczyk, Z. Wałkowski (red.), Komunikacja rynkowa. Ewolucja, wyzwania, szanse, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” 2010, nr 135.pl_PL
dc.referencesPurgał‑Popiela J., Relacje między kulturą organizacyjną a kapitałem intelektualnym – spojrzenie z perspektywy interesariuszy, [w:] M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, Wolters Kluwer, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesQuirke B., Making the Connections: Using Internal Communication to Turn Strategy into Action, Gower Publishing Ltd., Hampshire 2008.pl_PL
dc.referencesReardon K., Enis K.B., Establishing a Company Wide Customer Orientation trough Peruasive Internal Marketing, „Management Communication Quarterly” 1990, nr 3.pl_PL
dc.referencesReilly P., Williams T., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Rozwijanie potencjału organizacji dzięki funkcji personalnej, Wolters Kluwer, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesReinfuss R., Czy pracodawcy dojrzeli do partnerstwa?, „Personel i Zarządzanie” 2016, nr 3.pl_PL
dc.referencesRembiasz M., Wybrane problemy zarządzania wiekiem w szkolnictwie wyższym, [w:] A. Andrzejczak, J. Furmańczyk (red.), Kształtowanie zaangażowania i postaw pracowników w sektorze publicznym i non‑profit, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, edu‑Libri, Kraków 2016.pl_PL
dc.referencesRemisiewicz M., Generacja Y, „Manager Magazin” 2008, nr 5.pl_PL
dc.referencesRobbins H.R., Finley M., The New Why Teams Don’t Work What Goes Wrong, and How to Make It Right, http://mikefinleywriter.com/PDF/whyteams.pdf (dostęp: 16.02.2016).pl_PL
dc.referencesRobbins S.P., Judge T.A., Odendaal A., Rood G., Organisational Behaviour: Global and Southern African Perspective, Pearson Education South Africa, Cape Town 2009.pl_PL
dc.referencesRogozińska‑Pawełczyk A., Źródła niezadowolenia i stresu w środowisku pracy, [w:] B. Urbaniak, A. Rogozińska‑Pawełczyk (red.), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi a kształtowanie stosunków pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesRogoziński K., Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 1998.pl_PL
dc.referencesRok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004, http://www.ae.krakow.pl/ (dostęp: 20.02.2016).pl_PL
dc.referencesRok B., Społeczna odpowiedzialność biznesu, [w:] W. Gacparski (red.), Biznes. Etyka. Odpowiedzialność, PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRomanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesRosa R., Formy komunikacji Polaków na podstawie badań pokoleń Y, X i Baby Boomer, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2013, nr 29.pl_PL
dc.referencesRozkwitalska M., Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesRóżański A., Rozwój zasobów ludzkich w organizacji, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2014.pl_PL
dc.referencesRudawska E., Koncepcja wartości w relacjach pracownik – organizacja, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Szczecin 2015, nr 39, t. 2.pl_PL
dc.referencesRudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesRudawska E., Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.pl_PL
dc.referencesRudnicka A., CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRutkowski I., Marketingowe koncepcje wartości, „Marketing i Rynek” 2006, nr 2.pl_PL
dc.referencesRybak M., Zarządzanie kapitałem ludzkim a kluczowe kompetencje, [w:] M. Rybak (red.), Kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw, Poltext, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesRządca R.A., Negocjacje w interesach, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesRzemieniak M., Kamińska K., Wewnętrzne public relations w sytuacjach kryzysowych, Politechnika Lubelska, Lublin 2012.pl_PL
dc.referencesSajkiewicz A., Człowiek – kreator wartości przedsiębiorstwa, [w:] A. Herman, A. Szablewski (red.), Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesSasser W.E., Arbeit S.P., Selling Jobs in the Service Sector, „Business Horizons” 1976, nr 19(3).pl_PL
dc.referencesSchwartz H., Davis S.M., Matching Corporate Culture and Business Strategy, „Organizational Dynamics” 1981, nr 10.pl_PL
dc.referencesSienkiewicz Ł., Wpływ czynników kulturowych na pomiar kapitału ludzkiego, [w:] M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim, Wolters Kluwer, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Kultura organizacyjna. Efektywnie wykorzystaj możliwości swoich pracowników, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Kultury świata – kultury organizacji. Zapiski z podróży, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Ludzie nowej organizacji. Wzory kultury organizacyjnej wysokiej tolerancji niepewności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1998.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Motywacja jako wymiana: modele relacji między pracownikiem a organizacją, Difin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesSincić D., Poloski‑Vokić N., Integrating Internal Communications, Human Resource Management and Marketing Concept into the New Internal Marketing Philosophy, FEB Working Paper Series, nr 07-12, University of Zagreb, Zagreb 2007, https://scholar.google.pl/scholar?biw=1366&bih=620&bav=on.2,or.& bvm=bv.119745 492,d.bGs&dpr=1&um=1&ie=UTF-8&lr&q=related:WlcvVS8az4aUnM:scholar.google.com/ (dostęp: 7.04.2016).pl_PL
dc.referencesSitko‑Lutek A., Kulturowe uwarunkowania doskonalenia menedżerów, Uniwersytet Marii Curie‑Skłodowskiej, Lublin 2005.pl_PL
dc.referencesSkalik J., Marketing wewnętrzny jako czynnik pomnażania kapitału intelektualnego organizacji, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Materiały konferencyjne, t. 2, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Etyka w biznesie a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, „Problemy Jakości” 2010, nr 4.pl_PL
dc.referencesSłomski W., Komunikacja interpersonalna w organizacji, [w:] E. Weiss, M. Godlewska (red.), Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu, Vizja Press and IT, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSmith G.D., Arnold D.R., Bizzell B.G., Business Strategy and Policy, Houghton Mifflin Company, Boston 1985.pl_PL
dc.referencesSmyczek S., Kreowanie a dostarczanie wartości dla klienta poprzez sieci w sektorze usług, „Handel Wewnętrzny” 2013, nr 3.pl_PL
dc.referencesSpisacka J., Żadna posada nie jest na zawsze, „Newsweek Polska” 2013, nr 35.pl_PL
dc.referencesSpychalski G.B., Zarys historii myśli ekonomicznej, PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesStachowicz‑Stanusch A., Zarządzanie przez wartość – kolejna moda czy gwarancja sukcesu, „Przegląd Organizacji” 2001, nr 7/8.pl_PL
dc.referencesStafiej‑Bartosik A., Makuch Ł., Koncentracja na wartościach. Odpowiedzialny biznes CSR 2.0, „Harvard Business Review Polska” (dodatek) 2011.pl_PL
dc.referencesStalk G., Evans P., Shulman L.E., Competing on Capabilities: The New Rules of Corporate Strategy, „Harvard Business Review” 1992, nr 1, vol. 70.pl_PL
dc.referencesStankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2005.pl_PL
dc.referencesStankiewicz J., Moczulska M., Wartości jako czynnik warunkujący zaangażowanie pracowników w organizacji (w świetle badań empirycznych), http://zif.wzr.pl/pim/2013_4_1_26.pdf (dostęp: 6.01.2017).pl_PL
dc.referencesStańczyk‑Hugiet E., Piórkowska K., Stańczyk S., Ewolucyjny nurt w naukach o zarządzaniu. Stan wiedzy, „Przegląd Organizacji” 2016, nr 2.pl_PL
dc.referencesSteinmann H., Schreyogg H.G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995.pl_PL
dc.referencesSteinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesStonehouse G., Globalizacja – strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesStoner J.A., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesStor M., Komunikowanie się w organizacji, [w:] T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesStorbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesStosik A., Kultura organizacyjna, http://www.stosik.awf.wroc.pl/PDF/kultura_organizacyjna.pdf (dostęp: 3.02.2013).pl_PL
dc.referencesStrużyna J., Poza normatywem zarządzania zasobami ludzkimi, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2005.pl_PL
dc.referencesStrużyna J., Wymiary kapitału ludzkiego firmy, [w:] B. Kożuch (red.), Kształtowanie kapitału ludzkiego firmy, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2000.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Praktyka zarządzania zasobami ludzkimi z perspektywy krytycznych studiów zarządzania, [w:] Z. Janowska (red.), Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, t. 4.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Problemy poznawcze opisu kultury organizacyjnej, „Przegląd Organizacji” 2002, nr 2.pl_PL
dc.referencesSztangret I., Formy zarządzania wiedzą marketingową na przykładzie IBM, [w:] G. Sobczyk (red.), Współczesny marketing. Trendy. Działania, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Znak, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesSztucki T., Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSzymańska K., Zarządzanie wartością dla klienta na rynku niszowych usług kulturalnych, Wydawnictwo SIZ, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesSzymura‑Tyc M., Zarządzanie przez wartość dla klienta, [w:] L. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing – koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesŚlęzak‑Gładzik I., Corporate Social Responsibility (CSR) jako koncepcja porządkująca relacje między biznesem a społeczeństwem, „Modern Management Review” 2013, 20(2).pl_PL
dc.referencesŚwiątek‑Barylska I., Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesTaranko T., Refleksje nad wartością marketingu, [w:] A. Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor (red.), Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, PWE, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesTokarski J. (red.), Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1980.pl_PL
dc.referencesTulgan B., Not Everyone Gets a Trophy: How to Manage Generation Y, Jossey‑Bass, San Francisco 2009.pl_PL
dc.referencesUlrich D., Brockbank W., Tworzenie wartości dla interesariuszy, Wolters Kluwer, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesUrbanek G., Pomiar kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesUrbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesUrbaniak B., Wprowadzenie, [w:] B. Urbaniak, A. Rogozińska‑Pawełczyk (red.), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi a kształtowanie stosunków pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesVarey R.J., Internal Marketing Communication in Marketing Communications, Taylor and Francis Ltd., Abington 2001.pl_PL
dc.referencesVarey R.J., Levis B.R., A Broadened Conception of Internal Marketing, „European Journal of Marketing” 1999, nr 9/10.pl_PL
dc.referencesWalczak W., Zarządzanie różnorodnością jako podstawa budowania potencjału kapitału ludzkiego organizacji, „E‑metor” 2011, nr 3(40).pl_PL
dc.referencesWalkowiak R., Zarządzanie zasobami ludzkimi: kompetencje, nowe trendy, efektywność, Wydawnictwo TNOiK, Toruń 2007.pl_PL
dc.referencesWarner M., Witzel M., Zarządzanie organizacją wirtualną, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesWinch A., Winch S., Negocjacje. Jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesWinkler R., Zarządzanie komunikacją w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Wolters Kluwer, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesWolters Kluwer, Rola działu HR w przedsiębiorstwie, http://www.kadry.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/rola-dzialu-hr-w-przedsiebiorstwie (dostęp: 2.01.2017).pl_PL
dc.referencesWoodruffe Ch., Employee Engagement – The Real Secret of Winning a Crucial Edge over Your Rivals, „British Journal of Administrative Management” 2006, nr 50.pl_PL
dc.referencesWoźniak J., Współczesne systemy motywacyjne, PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesWójcik K., Public relations – wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWright P.M., Haggerty J.J., Missing Variables in Theories of Strategic Human Resource Management: Time, Cause and Individuals, „Management Revue” 2005, www.findarticles.com (dostęp: 17.10.2009).pl_PL
dc.referencesWright P.M., McMahn G.C., Theoretical Perspectives for Strategic Human Resources Management, „Journal of Management” 1992, nr 6, www.findarticles.com (dostęp: 6.10.2016).pl_PL
dc.referencesZajkowska M., Komunikacja wewnętrzna jako element systemu zintegrowanej komunikacji marketingowej, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2009, nr 42.pl_PL
dc.referencesZakrzewska‑Bielawska A., Strategia kompetycji w praktyce firm high‑tech, [w:] A. Zakrzewska‑Bielawska (red.), Koopetycja w rozwoju przedsiębiorstw high‑tech. Determinanty i dynamika, Placet, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesZbiegień‑Maciąg L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesZbiegień‑Maciąg L., Marketing personalny, Business Press, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesZbiegień‑Maciąg L., Marketing personalny, czyli dynamiczna polityka kadrowa, „Personel” 1997, nr 1.pl_PL
dc.referencesZbiegień‑Maciąg L., Pracownik upodmiotowiony – partner społecznie odpowiedzialny, [w:] A. Pocztowski (red.), Praca i zarządzanie kapitałem ludzkim w perspektywie europejskiej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesZemke R., Raines C., B. Filipczak, Generations at Work. Managing the Clash of Veterans, Boomers, Xers and Nexters in Your Workplace, AMACOM, New York 2000.pl_PL
dc.referencesZiarko M., Pożyteczna empatia, czyli wczuwanie się w emocje pracownika jako metoda poprawy komunikacji interpersonalnej w firmie, „Personel” 2003, nr 3(144).pl_PL
dc.referencesZiółkowski S., Współczesna wizja organizacji – odpowiedź na wyzwania rynku globalnego, [w:] L. Zbiegień‑Maciąg (red.), Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, Wolters Kluwer, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesŻarczyńska‑Dobiesz A., Chomątowska B., Pokolenie „Z” na rynku pracy – wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr 350.pl_PL
dc.referencesŻarczyńska‑Dobiesz A., Chomątowska B., Zarządzanie wielopokoleniowymi zespołami – wybrane problemy i wyzwania, www.ptzp.org.pl/files/konferencje/KZZ/artyk_pdf_2016/T1/t1_0379.pdf (dostęp: 17.06. 2017).pl_PL
dc.referencesŻur A., Otwarta komunikacja wewnętrzna – imperatyw współczesnych organizacji, „Organizacja i Kierowanie” 2013, nr 3.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-952-1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe