dc.contributor.author | Urbaniak-Zając, Danuta | |
dc.date.accessioned | 2021-07-23T10:16:24Z | |
dc.date.available | 2021-07-23T10:16:24Z | |
dc.date.issued | 2021-07-01 | |
dc.identifier.issn | 2450-4491 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38160 | |
dc.description.abstract | The text is a review of a monograph edited by Robert Kreitz, Ingried Miethe and Anja Tervooren, published by Kommision für qualitative Bildungs- und Biographieforschung Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaf. The 12 articles included in the book concern: 1) empirical consequences of theoretical positions taken by researchers; 2) theoretical innovations in qualitative research; 3) innovations in research methodology resulting from theoretical orientations. | en |
dc.description.abstract | Tekst jest recenzją monografii pod redakcją Roberta Kreitza, Ingried Miethe, Anji Tervooren, wydanej przez Kommision für qualitative Bildungs- und Biographieforschung Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaf. 12 artykułów zamieszczonych w książce dotyczy: 1) empirycznych konsekwencji teoretycznych stanowisk przyjmowanych przez badaczy; 2) teoretycznych innowacji w badaniach jakościowych; 3) innowacji w metodyce badań będących konsekwencją teoretycznych orientacji. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.relation.ispartofseries | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1 | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | |
dc.subject | qualitative research | en |
dc.subject | biographical research | en |
dc.subject | Bildung | en |
dc.subject | theory in empirical research | en |
dc.subject | badania jakościowe | pl |
dc.subject | badania biograficzne | pl |
dc.subject | Bildung | pl |
dc.subject | teoria w badaniach empirycznych | pl |
dc.title | Recenzja: Robert Kreitz, Ingried Miethe, Anja Tervooren (red.), Theorien in der qualitativen Bildungsforschung – Qualitative Bildungsforschung als Theoriegenerierung, Opladen Berlin Toronto 2016, Verlag Barbara Budrich, ss. 256 | pl |
dc.title.alternative | Review: Robert Kreitz, Ingried Miethe, Anja Tervooren (eds.), Theorien in der qualitativen Bildungsforschung – Qualitative Bildungsforschung als Theoriegenerierung, Opladen Berlin Toronto 2016, Verlag Barbara Budrich, pp. 256 | en |
dc.type | Other | |
dc.page.number | 277-284 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.contributor.authorEmail | danuta.urbaniak@uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2450-4491.12.18 | |
dc.relation.volume | 12 | |