Innowacyjność wiedzochłonnych usług biznesowych (KIBS) – wybrane problemy
Abstract
W artykule podjęto rozważania dotyczące istoty i specyfiki innowacji w usługach, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzochłonnych usług biznesowych. Celem artykułu jest przedstawienie poziomu innowacyjności usług w Polsce w oparciu o złożony wskaźnik innowacyjności (SSII) oraz miejsca Polski w rankingu innowacyjności krajów Unii Europejskiej. Szczególną uwagę poświęcono problemom związanym z pomiarem innowacji w usługach. Realizacji tak sformułowanego celu podporządkowano rozważania w następujących obszarach: 1) determinant innowacji w KIBS; 2) analizie innowacji w KIBS; 3) barier i możliwości rozwoju innowacji w KIBS. This article addresses the important question of the relationship between innovation and the knowledge-intensive business services development. Its main objective is to reexamine the literature on innovation in services in the light of the Service Sector Innovation Index (SSII) and the place of Poland in the European Innovation Scoreboard. In particular, it attempts to present some problems of measuring innovation performance in services. In pursuit of this objective, the following three topics are explored: 1) the determinants of innovations in KIBS; 2) the analising of the innovation performance in KIBS; 3) the barriers and possibilities of KIBS innovations development.
Collections
The following license files are associated with this item: