Show simple item record

dc.contributor.authorPiasecki, Bogdan
dc.contributor.editorPiasecki, Bogdan
dc.date.accessioned2021-05-19T14:45:14Z
dc.date.available2021-05-19T14:45:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationPiasecki B., Strategie wczesnego ostrzegania i wyjścia z zagrożenia upadkiem, [w:] Upadek małych firm. Symptomy i strategie wczesnego ostrzegania, Piasecki B.(red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 113-140, DOI:10.18778/7525-741-0.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-741-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35535
dc.descriptionAutor w niniejszej publikacji rozważa finansowe oraz niefinansowe symptomy zagrożenia upadłości firmy. Przedstawia różne strategie wyjścia z zagrożenia upadłością budowane są na podstawie wyników analizy wskaźnikowej lub badań przeprowadzonych z wykorzystaniem jednowymiarowych lub wielowymiarowych modeli matematyczno-statystycznych.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja dofinansowana przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (projekt nr 1 H02D 055 30: „Symptomy upadku małej firmy. Konsekwencje społeczno-gospodarcze. Polityka przeciwdziałania”).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPiasecki B.(red.), Upadek małych firm. Symptomy i strategie wczesnego ostrzegania, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmodele wczesnego ostrzeganiapl_PL
dc.subjectstrategia szybkiego wzrostupl_PL
dc.subjectzmiana właścicielapl_PL
dc.subjectsprzedaż firmypl_PL
dc.titleStrategie wczesnego ostrzegania i wyjścia z zagrożenia upadkiempl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012pl_PL
dc.page.number113-140pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesAndrusik J. (2008), System prognozowania kondycji ekonomicznej małych przedsiębiorstw, „Barometr Regionalny”, vol. 12, nr 2, (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Zamościu), s. 73–84.pl_PL
dc.referencesArgenti J. (1976), Corporate Collapse, McGraw–Hill, Berksihre.pl_PL
dc.referencesBurda A., Kuczkowska A. (2009), Analiza jakości predykcji stanu ekonomiczno-finansowego małych i średnich przedsiębiorstw przy pomocy zespołów sztucznych sieci neuronowych, „Barometr Regionalny”, vol. 12, nr 2, (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Zamościu), s. 109–114.pl_PL
dc.referencesCierpiał Wolan M. (2008), Zmiany kondycji finansowej średnich przedsiębiorstw w województwach lubelskim i podkarpackim w latach 2005–2007, „Barometr Regionalny”, vol. 12, nr 2, (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Zamościu), s. 85–92.pl_PL
dc.referencesCzerska M. (1996), Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDe Tienne D. R. (2010), Entreprenerial exit as critical component of the entreprenerial proces: Theoretical development, „Journal of Business Venturing”, Vol. 25, s. 203–215.pl_PL
dc.referencesGajdka J., Stos D. (2003), Ocena kondycji finansowej polskich spółek publicznych w okresie 1998–2001, [w:] Czas na pieniądz. Zarządzanie finansami. Mierzenie wyników i wycena przedsiębiorstw 1, D. Zarzecki (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesHaswell S., Holmes S. (1989), Estimating small businessfailure rate: A reappraisal, „Jounal of Small Business Management”, Vol. 27, No. 3, s. 68–74.pl_PL
dc.referencesHisrich R. D, Peters M. P. (2002), Entrepreneurship, 5th Ed., McGraw–Hill, Irwing, Boston.pl_PL
dc.referencesLiao J. (2004), Entreprenerial failures: Key chllenges and future directions, [w:] H. Welsch (ed.), Entrepreneurship the way ahead, Routledge, New York–London, s. 133–150.pl_PL
dc.referencesMączyńska-Ziemacka E., Kuciński K. (red.) (2005), Zagrożenie upadłością, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowak E. (2008), Rachunkowość jako źródło informacji o sytuacji finansowej przedsiębiorstw w ocenie zagrożenia upadłością, „Barometr Regionalny”, vol. 12, nr 2, (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Zamościu), s. 65–72.pl_PL
dc.referencesPhilips B. D., Kirchhoff B. A. (1989), Innovation and Growth Among New Firms in the US Economy, Babson Enterprise Research Conference, Babson.pl_PL
dc.referencesPiasecki B. (1997), Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPorter M. E. (1980), Competitive strategy, The Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesPrusak B. (2005), Nowoczesne metody prognozowania zagrożenia finansowego przedsiębiorstw, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmallbone D., North D., Leight R. (1992), Managing Change for Growth and Survival: The Study of Mature of Manufacturing Firms in London during the 1980s’, „Working Paper”, No. 3, (Middlesex Polytechnic).pl_PL
dc.referencesSteward W. H. et al. (1999), A proctivity for entrepreneurship a comparison of entrepreneurs, small business owners, and corporate managers, „Journal of Business Venturing”, Vol. 14, No. 2, s. 189–214.pl_PL
dc.referencesStorey D. J. (1994), Understanding the Small Business Sector, Routledge, London–New York.pl_PL
dc.referencesSymeonidis A. L., Mitkas P. A. (2005), Agent Intelligence through Data Mining, Springer Science and Business Media, New York.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, DzU 1994, nr 121, poz. 591, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesZarębska A. (2009), Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZelek A. (2003), Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie – przegląd metodologiczny, Wydawnictwo ORGMASZ, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-741-0.05
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe