Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDOMANSKI, TOMASZ
dc.contributor.authorGuzek, Elżbieta
dc.date.accessioned2021-04-20T13:35:05Z
dc.date.available2021-04-20T13:35:05Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35220
dc.description.abstractArtykuł stanowi próbę zastosowania koncepcji "Box Model" dla analizy procesu podejmowania decyzji zakupu na rynku środków produkcji na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa państwowego produkującego meble. Celem jest przeprowadzenie analizy poszczególnych klas zakupu i roli centrum zakupu w każdej klasie, jak i czynników je warunkujących w wybranym przedsiębiorstwie. Analizę tę przeprowadzono w oparciu o własne badania empiryczne. Badania wykazały istotne odziaływania wielu czynników egzogenicznych na postępowanie przedsiębiorstwa przy zakupie środków produkcji w gospodarce centralnie planowanej. Wysoki stopień monopolizacji struktur rynku i szeroki zakres administracyjnej dystrybucji przyczyniły się do dominacji najbardziej standardowej klasy zakupu typu "straight rebuy" i ograniczonego różnicowania form zakupu na rynku krajowym. Trudna sytuacja finansowa przedsiębiorstwa jest, z kolei, jednym z podstawowych czynników ograniczających import i zastosowanie nowych klas zakupu w kontaktach z zagranicy.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;105
dc.titleIndustrial buying behaviour in wood processing industry in Poland - a case studypl_PL
dc.title.alternativePodejmowanie decyzji zakupu na rynku środków produkcji - na przykładzie producenta meblipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number191-208pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesDomański, T., The Role of Compulsory Middlemen in Providing Companies with Industrial Products, typescript (in Polish) 1987.pl_PL
dc.referencesJohnston, W. J., Patterns In Industrial Buying Behaviour, Praegar, N. Y. 1981.pl_PL
dc.referencesNielson, n 0., (1986), An Integrated Model of Organizational Buying Behaviour * and How to Use it. The Copenhagen School of Economics, Denmark, 1986.pl_PL
dc.referencesSheth, J., A Model of Industrial Buyer Behaviour, "Journal of Marketing", 37, 1973.pl_PL
dc.referencesWebster, F. K., Wind, Y., Organizational Buying Behaviour, Prentice-Ha ll Inc., Englewood Cliffs, N. J. 1972.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord