Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGajewski, Stanisław
dc.date.accessioned2021-04-19T13:20:26Z
dc.date.available2021-04-19T13:20:26Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35212
dc.description.abstractCelem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, jaki jest w ocenie konsumentów stopień nasycenia podstawowych kompleksów potrzeb gospodarstw domowych oraz jaka jest skłonność do ich zaspokajania na tle istniejących uwarunkowań ekonomicznych i instytucjonalnych w Polsce. Przedstawione w nim informacje pochodzą z badań ankietowych przeprowadzonych w Łodzi w 1987 r., które objęty 906 osób z 501 gospodarstw domowych. Do pewnych porównań posłużyły takie wyniki podobnych badań przeprowadzonych w Łodzi w 1977 r. Okazało się, że najlepiej zaspokojonymi są potrzeby o charakterze podstawowym. a więc wyżywienie, ubranie, mieszkanie oraz jego wyposażenie. Potrzeby zaspokojone najgorzej to rozrywki kulturalne oraz wypoczynek urlopowy. Z badań wynika takie, że istnieje silna skłonność do zaspokajania odczuwanych potrzeb i polepszania bytu materialnego. Możliwości te ograniczane są nie tylko wskutek relatywnie niskich dochodów, ale przede wszystkim przez barierą podażową oraz związaną z nią barierą administracyjną (różne formy reglamentacji) w nabywaniu wielu dóbr.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;105
dc.titleConsumer needs of households and propensity to satisfy them in conditions of crisispl_PL
dc.title.alternativePotrzeby konsumpcyjne gospodarstw domowych i skłonność do ich zaspokajania w warunkach kryzysupl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number99-109pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesIngebrigtsen, S., and Petterson , H., Needs and Behavioral Theory, [in:] Epistomological Problems in Marketing, The Copenhagen School of Economics and Business Administration, Copenhagen 1984.pl_PL
dc.referencesKornai, J., Economics of Shortage, North Holland Publishing Company, Amsterdam 1980.pl_PL
dc.referencesWoods , W. A., Consumer Behavior, North Holland, New York 1981.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord