Show simple item record

dc.contributor.authorTrocki, Michał
dc.contributor.authorBukłaha, Emil
dc.contributor.authorJuchniewicz, Mateusz
dc.contributor.authorMetelski, Witalij
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T10:13:16Z
dc.date.available2021-03-23T10:13:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationTrocki M., Bukłaha E., Juchniewicz M., Metelski W., Zastosowanie podejścia matrycy logicznej w zarządzaniu strategicznym, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.23pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34448
dc.description.abstractThe main goal of the article is to show the issues of strategy implementation as an area of activity at the border of both strategic management and project management. The authors try to explain why the implementation of the strategy is associated with an invariably high level of difficulty and identify a number of factors contributing to this state. They show that one of the biggest obstacles to successful strategy implementation is the lack of appropriate implementation tools. This is the basis of the main goal of the article, which is the presentation of the Logical Matrix (LFA) approach as a concept of increasing the effectiveness of implementing strategic goals by consistently combining the phase of strategic analysis and planning with the phase of their implementation. A detailed description of the LFA concept from the above point of view is the main part of the article.pl_PL
dc.description.abstractCelem nadrzędnym opracowania jest ukazanie problematyki wdrażania strategii jako obszaru działań na styku zarządzania strategicznego i zarządzania projektami. Autorzy próbują wyjaśnić, dlaczego implementacja strategii wiąże się z niezmiennie wysokim poziomem trudności i identyfikują szereg czynników przyczyniających się do tego stanu. Wykazują, że jedną z największych przeszkód skutecznego wdrożenia strategii jest brak odpowiednich narzędzi jej implementacji. Właśnie to stanowi podstawę głównego celu rozdziału, jakim jest prezentacja podejścia matrycy logicznej (LFA) jako koncepcji zwiększania skuteczności wdrażania celów strategicznych poprzez spójne łączenie fazy analizy i planowania strategicznego z fazą ich implementacji. W opracowaniu wykorzystano przede wszystkim badania literaturowe (desk research) polskich i zagranicznych publikacji fachowych z powyższego zakresu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie strategicznepl_PL
dc.subjectstrategic managementpl_PL
dc.subjectzarządzanie projektamipl_PL
dc.subjectproject managementpl_PL
dc.subjectmatryca logicznapl_PL
dc.subjectlogical frameworkpl_PL
dc.subjectLFApl_PL
dc.subjectinteresariuszepl_PL
dc.subjectstakeholderspl_PL
dc.titleZastosowanie podejścia matrycy logicznej w zarządzaniu strategicznympl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number385-403pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Projektamipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Projektamipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Projektamipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Zarządzania, Katedra Zarządzania Projektamipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesAckoff R. L., Zasady planowania w korporacjach, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1973.pl_PL
dc.referencesAnsoff W. I., The Evolution of Corporate Planning, Stanford Research Institute, Menlo Park 1967.pl_PL
dc.referencesBeer M., Eisenstat R. A., The Silent Killers of Strategy Implementation and Learning, „MIT Sloan Management Review”, July 2000, s. 29–40.pl_PL
dc.referencesBennett N., Lemoine G. J., What VUCA Really Means for You, „Harvard Business Review”, January – February 2014, s. 1–7.pl_PL
dc.referencesBirkinshaw J., Gibson C., Building Ambidexterity into an Organization, „MIT Sloan Management Review”, Summer 2004, vol. 45, no. 4, s. 47–55.pl_PL
dc.referencesBirnbaum B., Strategy Implementation: Six Supporting Factors, CMC, Birnbaum Associates, Bend 2009.pl_PL
dc.referencesHalamka J., Facing down VUCA, and Doing the Right Thing, „Computerworld”, May 2011, s. 30–33.pl_PL
dc.referencesHiggs M., Rowland D., All changes great and small: Exploring approaches to change and its leadership, „Journal of Change Management” 2005, vol. 5(2), s. 121–152.pl_PL
dc.referencesHomkes R., Sull D., Sull Ch., Why Strategy Execution Unravels – and What to Do About It?, „Harvard Business Review” 2015, no. 3, s. 58–66.pl_PL
dc.referencesHutzschenreuter T., Kleindienst I., Strategy-Process Research: What Have We Learned and What Is Still to Be Explored, „Journal of Management” 2006, vol. 32, s. 673–720.pl_PL
dc.referencesISO IEC Guide 73, Risk Management – Vocabulary – Guidelines for Use in Standards, ISO Office, Geneva 2002.pl_PL
dc.referencesKaplan R. S., Norton D. P., Dopasowanie w biznesie. Jak stosować strategiczną kartę wyników, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2011.pl_PL
dc.referencesKaplan R. S., Norton D. P., Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesLietz Th., Strategic Management – State of the Art. A Bibliometric Analysis of Strategic Management Research conducted between 2008 and 2017, Johannes Kepler University, Linz 2018.pl_PL
dc.referencesMack O., Khare A., Krämer A., Burgartz Th. (red.), Managing in a VUCA World, Springer, New York 2019.pl_PL
dc.referencesMoR – Management of Risk. Guidance for Practitioners, Office of Government Commerce, London 2007.pl_PL
dc.referencesMorgan M., Levitt R. E., Malek W., Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesNiemczyk J., Logika rozwoju strategii, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości” 2014, nr 27, s. 64–74.pl_PL
dc.referencesO’Reilly Ch.A., Tushman M. L., Organizational Ambidexterity: Past, Present and Future, „Academy of Management Perspectives” 2013, vol. 27, no. 4, s. 324–338.pl_PL
dc.referencesPorter M. E., What is Strategy, „Harvard Business Review” 1996, vol. 74(6), s. 61–78.pl_PL
dc.referencesPritchard C. L., Zarządzanie ryzykiem w projektach. Teoria i praktyka, WIG-Press, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesProject Cycle Management Guidelines, European Commission, Brussels 2004.pl_PL
dc.referencesPrzewodnik po metodach ewaluacji: Wskaźniki monitoringu i ewaluacji, Komisja Europejska, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesRaps A., Implementing Strategy, „Strategic Finance” 2004, vol. 85(12), s. 49–53.pl_PL
dc.referencesRaps A., Strategy implementation – an insurmountable obstacle?, „Handbook of Business Strategy” 2005, vol. 6, s. 141–146.pl_PL
dc.referencesSopińska A., Mierzejewska W., Ewolucja zarządzania strategicznego w świetle badań polskich i zagranicznych, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości” 2014, nr 27, s. 31–45.pl_PL
dc.referencesStakeholder Engagement Standard AA 1000, UK Institute of Social and Ethical Accountability, London 2005.pl_PL
dc.referencesStandardy ewaluacji, Polskie Towarzystwo Ewaluacyjne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesThe LogFrame Handbook. A Logical Framework Approach to Project Cycle Management, The World Bank, USA 1997–2014.pl_PL
dc.referencesThe Stakeholder Engagement Manual: Vol. 1: The Guide to Practitioner’s Perspectives on Stakeholder Engagement, Vol. 2: The Practitioners Handbook on Stakeholder Engagement, Stakeholder Research Associates, Canada 2005.pl_PL
dc.referencesTrocki M. (red.), Metodyki i standardy zarządzania projektami, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesTrocki M. (red.), Zarządzanie projektem europejskim, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesWaterman R. H., Peters T. J., Phillips J. R., Structure is not Organization, „The McKinsey Quarterly”, Summer 1980, s. 14–26.pl_PL
dc.referencesWhy Good Strategies Fail? Lessons for the C-suite, The Economist Intelligence Unit, London – New York – Hong Kong – Geneva 2013.pl_PL
dc.referencesWołczek P., Pięć kluczowych problemów wdrażania strategii w świetle wyników badań empirycznych. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr 366, s. 593–604.pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Bielawska A., Ewolucja szkół strategii: przegląd głównych podejść i koncepcji, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości” 2014, nr 27, s. 9–29.pl_PL
dc.referencesZakrzewska-Bielawska A., Paradoks eksploracji i eksploatacji – ambidexterity w zarządzaniu strategicznym, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 420, s. 435–449.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.23


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe