Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSawczuk, Magdalena
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T10:08:01Z
dc.date.available2021-03-23T10:08:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSawczuk M., Współtworzenie wartości w sektorze kreatywnym z perspektywy muzeów, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.26pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34445
dc.description.abstractContacts with the environment, relations as well as different variants of value creation are more intensively explored. Issues of relations concern also museums, which modify their offers and cooperate with private entities, e.g. from the movie industry. However, value co-creation is more often referred to the final stage of the activities and the visitors, instead of other entities. The purpose of the study was to analyze the specificity of the co-creation realized by the museums and the movie industry. A case study method was used. Results showed that a separate movie realization has elements specific to the DART model and value co-creation. Despite some difficulties, through dialogue and interactions is possible to create value.pl_PL
dc.description.abstractWspółpraca z otoczeniem, relacje oraz rożne warianty klasyfikacji i tworzenia wartości są coraz częściej eksplorowane w badaniach. Kwestie relacji dotyczą także muzeów, które modyfikują swoje oferty i działają również z podmiotami prywatnymi, chociażby z przemysłu filmowego. Jednakże współtworzenie wartości częściej odnoszone jest do końcowego efektu działania oraz do osób odwiedzających niż do innych podmiotów. Celem badania była analiza specyfiki współtworzenia podejmowanego przez muzea oraz branżę filmową. W badaniu zastosowano metodykę studium przypadku. Wyniki pokazały, że pojedyncza realizacja filmowa ma elementy charakterystyczne dla modelu DART i współtworzenia wartości. Pomimo pewnych trudności dzięki dialogom i interakcji możliwe jest wspólne tworzenie wartości.pl_PL
dc.description.sponsorshipPraca finansowana z subwencji Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, przeznaczonej na działalność badawczą, tytuł grantu: „Przebieg i efekt procesu współtworzenia wartości w muzeach w ramach podejścia wielopodmiotowego”, numer N21/MNS/000014pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmuzeumpl_PL
dc.subjectmuseumpl_PL
dc.subjectfilmpl_PL
dc.subjectmoviepl_PL
dc.subjectwspółtworzenie wartościpl_PL
dc.subjectvalue co-creationpl_PL
dc.titleWspółtworzenie wartości w sektorze kreatywnym z perspektywy muzeówpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number431-446pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Przedsiębiorczościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesBharti K., Agrawal R., Sharma V., Value co-creation. Literature review and proposed conceptual framework, „International Journal of Market Research” 2015, vol. 57, no. 4, s. 571–603.pl_PL
dc.referencesBowman C., Ambrosini V., Value Creation Versus Value Capture: Towards a Coherent Definition of Value in Strategy, „British Journal of Management” 2000, vol. 11, no. 1, s. 1–15.pl_PL
dc.referencesBurton C., How a Museum Dies: The Case of New Entry Failure of a Sydney Museum, „Museum Management and Curatorship” 2007, vol. 22, no. 2, s. 109–129.pl_PL
dc.referencesChang S., Mahadevan R., To preserve or enhance precious memories: a segmented market analysis of the history museum in Singapore, „Journal of Cultural Economics” 2018, vol. 42, no. 1, s. 75–89.pl_PL
dc.referencesDragicevic M., Letunic S., Should Museums and Art Galleries be Just „For Arts’ Sake” or should they Suit the Needs of Tourists?, „Procedia Economics and Finance” 2014, vol. 15, s. 1197–1200.pl_PL
dc.referencesDziewanowska K., Proces współtworzenia wartości – konceptualizacja i wybrane modele badawcze, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2018, t. 6, nr 6, s. 76–86.pl_PL
dc.referencesEdvardsson B., Enquist B., The service excellence and innovation model: Lessons from IKEA and other service frontiers, „Total Quality Management & Business Excellence” 2011, vol. 22, no. 5, s. 535–551.pl_PL
dc.referencesGeissler G. L., Rucks C. T., Edison S. W., Understanding the Role of Service Convenience in Art Museum Marketing: An Exploratory Study, „Journal of Hospitality & Leisure Marketing” 2006, vol. 14, no. 4, s. 69–87.pl_PL
dc.references„Gra muzyka”, https://muzeumpiosenki.pl/aktualnosci/gra-muzyka_325.html (dostęp: 5.01.2020).pl_PL
dc.referencesGrönroos C., Service logic revisited: who creates value? And who co-creates?, „European Business Review” 2008, vol. 20, no. 4, s. 298–314.pl_PL
dc.referencesGrönroos C., Value co-creation in service logic: A critical analysis, „Marketing Theory” 2011, vol. 11, no. 3, s. 279–301.pl_PL
dc.referencesHensel P., Glinka B., Grounded Theory, [w:] M. Ciesielska, D. Jemielniak (red.), Qualitative Methodologies in Organization Studies. Volume I: Theories and New Approaches, Palgrave Macmillan, London 2018, s. 27–47.pl_PL
dc.referencesKasperska E., Muzea etnograficzne na wolnym powietrzu a ich wartość marketingowa dla regionu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2011, t. 663, nr 75, s. 337–351.pl_PL
dc.referencesKasperska E., Promocja instytucji kultury na przykładzie muzeów etnograficznych na wolnym powietrzu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2013, t. 775, nr 30, s. 59–74.pl_PL
dc.referencesKazimierz Pułaski. Cena nieśmiertelności, https://www.muzeumpulaski.pl/muzeum/publikacje/28-komiksy/117-kazimierz-pulaski-cena-niesmiertelnosci (dostęp: 5.01.2020).pl_PL
dc.referencesKlimas P., Relacje współtworzenia innowacji w ekosystemach. Kontekst ekosystemu gamingowego, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2019.pl_PL
dc.referencesKrzemińska M., Film w muzeach polskich – obecny?, „Rocznik Muzeum Narodowego w Kielcach” 1980, t. 11, s. 245–253.pl_PL
dc.references„Łukasiewicz nafciarz romantyk” – film zrealizowany na Podkarpaciu, został nagrodzony na Festiwalu w Zamościu, https://krosno.naszemiasto.pl/lukasiewicz-nafciarz-romantyk-film-zrealizowany-na/ar/c1–7304885 (dostęp: 21.12.2019).pl_PL
dc.referencesMuzeum i film. Odcinek 1, http://muzealnictwo.com/2013/08/muzeum-i-film-odcinek-1/ (dostęp: 5.01.2020).pl_PL
dc.referencesMuzeum i Pasikowski robią film o Janie Nowaku-Jeziorańskim, Muzeum Powstania Warszawskiego, https://www.1944.pl/artykul/muzeum-i-pasikowski-robia-film-o-janie-nowaku-j,4403.html (dostęp: 10.12.2019).pl_PL
dc.referencesNajda-Janoszka M., Dynamic capability-based approach to value appropriation, Jagiellonian University Press, Krakow 2016.pl_PL
dc.referencesPiwoni-Krzeszowska E., Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2014.pl_PL
dc.referencesPlé L., Chumpitaz Cáceres R., Not always co-creation: introducing interactional co-destruction of value in service-dominant logic, „Journal of Services Marketing” 2010, vol. 24, no. 6, s. 430–437.pl_PL
dc.referencesPrahalad C. K., Ramaswamy V., Co-creation experiences: The next practice in value creation, „Journal of Interactive Marketing” 2004, vol. 18, no. 3, s. 5–14.pl_PL
dc.referencesRamaswamy V., Ozcan K., What is co-creation? An interactional creation framework and its implications for value creation, „Journal of Business Research” 2018, vol. 84, s. 196–205.pl_PL
dc.referencesSchmeltz L., Kjeldsen A. K., Co-creating polyphony or cacophony? A case study of a public organization’s brand co-creation process and the challenge of orchestrating multiple internal voices, „Journal of Brand Management” 2019, vol. 26, no. 3, s. 304–316.pl_PL
dc.referencesShymko Y., Roulet T. J., When does Medici hurt da Vinci? Mitigating the signaling effect of extraneous stakeholder relationships in the field of cultural production, „Academy of Management Journal” 2017, vol. 60, no. 4, s. 1307–1338.pl_PL
dc.referencesSłaby A., Filmy promujące wystawy czasowe – między marketingiem a edukacją kulturalną, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2017, t. 9, nr 2, s. 32–43.pl_PL
dc.referencesStachowiak K., Tomczak P., Przestrzenny wymiar sektora kreatywnego, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2015.pl_PL
dc.referencesSzpara K., Musz R., Turystyka filmowa w Sandomierzu, „Prace Geograficzne” 2016, t. 145, s. 31–45.pl_PL
dc.referencesVargo S. L., Maglio P. P., Akaka M. A., On value and value co-creation: A service systems and service logic perspective, „European Management Journal” 2008, vol. 26, no. 3, s. 145–152.pl_PL
dc.referencesWyrwisz J., City placement w promocji Lublina, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2015, t. 867, nr 40, s. 217–225.pl_PL
dc.referencesZeithaml V., Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis of evidence, „Journal of Marketing” 1988, vol. 53, no. 3, s. 2–22.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.26


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe