Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁawicka, Magdalena
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T06:37:15Z
dc.date.available2021-03-23T06:37:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationŁawicka M., Zarządzanie relacjami uczelni publicznych z przedsiębiorstwami, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.37pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34351
dc.description.abstractThe purpose of the research was to characterize relations between universities and enterprises. In this study, as the subject of consideration and research, the economic faculties of public universities in the West Pomeranian Voivodeship were selected. The following research methods were used: critical analysis of the literature and diagnostic questionnaire method. The article presents a proposal of strategic relationship management of universities.pl_PL
dc.description.abstractUczelnie nie wykorzystują wszystkich szans na pełną wymianę korzyści – zarówno materialnych, jak i niematerialnych – jakie mogłyby odnieść przy wspólnej realizacji projektów z przedsiębiorstwami. Celem przeprowadzonych na potrzeby opracowania badań była charakterystyka budowanych przez uczelnie relacji z przedsiębiorstwami w zakresie obszarów prowadzonej współpracy oraz analizy i wyciągania wniosków ze zrealizowanych projektów. W niniejszym opracowaniu jako podmiot rozważań i badań wybrano wydziały ekonomiczne publicznych uczelni w województwie zachodniopomorskim. Wykorzystano następujące metody badawcze: krytyczną analizę literatury przedmiotu oraz metodę sondażu diagnostycznego (kwestionariuszową). Rozdział przedstawia propozycję działań dotyczących zarządzania relacjami przez szkoły wyższe.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectuczelniapl_PL
dc.subjectuniversitypl_PL
dc.subjectinteresariuszepl_PL
dc.subjectstakeholderspl_PL
dc.subjectocena współpracypl_PL
dc.subjectcooperation evaluationpl_PL
dc.titleZarządzanie relacjami uczelni publicznych z przedsiębiorstwamipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number601-614pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Ekonomii Finansów i Zarządzania, Katedra Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesBakonyi J., Kapitał intelektualny uczelni a jakość kształcenia, [w:] M. Jabłoński (red.), „Zarządzanie. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas”, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2009, s. 38–45.pl_PL
dc.referencesDrapińska A., Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesFreeman R. E., Strategic Management. A stakeholder approach, Cambridge University Press, Cambridge 2010.pl_PL
dc.referencesGeryk M., Społeczna odpowiedzialność uczelni w percepcji jej interesariuszy. Raport z badań, Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesHelgesen O., Marketing for Higher Education: A Relationship Marketing Approach, „Journal of Marketing for Higher Education” 2008, vol. 18(1), s. 50–78.pl_PL
dc.referencesHomans G. C., Social Behaviour as Exchange, „American Journal of Sociology” 1958, vol. 63, no. 6, s. 597–606.pl_PL
dc.referencesKoj K., Relacje z otoczeniem gospodarczym jako element kształtowania programu kształcenia. Doświadczenia z Programu Partnerstwa Biznesowego w Wydziale Zamiejscowym w Chorzowie WSB w Poznaniu, [w:] J. Dworak, J. Jaworski, Zarządzanie szkołą wyższą: dylematy i wyzwania, t. 14, CeDeWu, Warszawa 2011, s. 81–95.pl_PL
dc.referencesŁawicka M., Różnorodność oferty edukacyjnej publicznych uczelni w Polsce, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 2017, t. XVIII, z. 11, cz. 2, s. 155–168.pl_PL
dc.referencesŁawicki J., Marketing sukcesu – partnering, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesMisja, wizja i cele strategiczne szkolnictwa wyższego w Polsce w perspektywie 2020 roku, Ernst & Young Business Advisory i Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, listopad 2009, https://docplayer.pl/16287467-Misja-wizja-i-cele-strategiczne-szkolnictwa-wyzszego-w-polsce-w-perspektywie-2020-roku-listopad-2009.html (dostęp: 20.12.2019).pl_PL
dc.referencesPluta-Olearnik M., Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem, Wydawnictwo Difin, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesPrahalad C. K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesRogoziński K., Zarządzanie relacjami w usługach, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN, www.sjp.pwn.pl (dostęp: 28.12.2019).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.37


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe