Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPachura, Piotr
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-22T08:22:36Z
dc.date.available2021-03-22T08:22:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPachura P., Badania nad przestrzeniami organizacji, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34340
dc.description.abstractThe aim of the study is to present the results of research in the field of verification of the theoretical model of space in the context of the functioning of the organization. Space has been recognized as an important cognitive category in the processes of interpreting the behavior of contemporary organizations, and at the same time this issue seems not very popular among researchers of organizations and management processes. Research methodology included: conceptual studies on the theoretical model of space (a priori model), expert studies, quantitative and qualitative techniques. The results of the research indicate that it is possible to propose an empirically verified model of space.pl_PL
dc.description.abstractCelem opracowania jest przedstawienie wstępnych wyników badań w zakresie empirycznej weryfikacji modelu teoretycznego dotyczącego przestrzeni w kontekście funkcjonowania organizacji. Przyjęto założenie o uznaniu przestrzeni za interesującą kategorię poznawczą w procesach interpretacji i analizy współczesnych organizacji. Jednocześnie wydaje się, że zagadnienie to nie stanowi popularnego obiektu badań wśród badaczy organizacji i procesów zarządzania. Zastosowana metodyka badawcza obejmowała: studia konceptualne nad modelem teoretycznym przestrzeni (model a priori), badania eksperckie, techniki ilościowe oraz jakościowe. W tekście zaprezentowano założenia modelu teoretycznego przestrzeni oraz przedstawiono cząstkowe rezultaty badań ilościowych przeprowadzonych wśród kadry menedżerskiej. Wstępne wyniki badań wskazują na możliwość zaproponowania empirycznie zweryfikowanego modelu przestrzeni.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectorganizacjapl_PL
dc.subjectorganizationpl_PL
dc.subjectempirical verificationpl_PL
dc.subjectweryfikacja empirycznapl_PL
dc.subjectmodel of spacepl_PL
dc.subjectmodel przestrzenipl_PL
dc.titleBadania nad przestrzeniami organizacjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number171-183pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania, Katedra Informatyki Ekonomicznej i Ekosystemów Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesAndriessen D., Making Sense of Intellectual Capital, Elsevier, New York 2001.pl_PL
dc.referencesBeard C., Price I., Space, conversations and place: lessons and questions from organisational development, „International Journal of Facility Management” 2010, vol. 1(2), s. 535–563.pl_PL
dc.referencesBojar E., Olesiński Z., The emergence and development of clusters in Poland, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBrzózka J., Jelonek D., Koncepcja pomiaru wartości tworzonej przez aplikacje modeli biznesu: podstawy teoretyczne i studium przypadku, „Przegląd Organizacji” 2015, nr 9, s. 49–55.pl_PL
dc.referencesCyfert S., Granice organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesCyfert S., Mechanizmy zarządzania granicami – propozycja teoretycznego ujęcia i wyniki badań empirycznych, „Współczesne Zarządzanie” 2012, nr 3, s. 17–24.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Hipoteza bliskości, „Przegląd Organizacji” 2010, nr 9, s. 16–20.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesCzerniawski J., Czasoprzestrzeń Leibniza w fizyce nierelatywistycznej i w teorii względności, „Przegląd Filozoficzny” 2017, t. 26, nr 1, s. 33–52.pl_PL
dc.referencesGierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesGierszewska G., Wawrzyniak B., Globalizacja, wyzwania dla zarządzania strategicznego, Poltext, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGorynia M., Jankowska B., Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesHalford S., Towards a Sociology of Organizational Space, „Sociological Research Online” 2009, vol. 9, no. 1.pl_PL
dc.referencesHernes T., Spatial Construction of Organization, John Benjamins, Amsterdam 2004.pl_PL
dc.referencesKnop L., Stachowicz J., Krannich M., Olko S., Modele zarządzania klastrami. Wybrane przykłady, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A., Zarządzanie międzynarodowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesMüller M., Organization Geography, [w] J. D. Wright (red.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, Elsevier, Oxford 2015.pl_PL
dc.referencesNewton I., Matematyczne zasady filozofii przyrody, Copernicus Center Press, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Kultura organizacyjna. Duch organizacji, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 1998.pl_PL
dc.referencesPachura P., O przestrzeni w zarządzaniu. Studium metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Filozofia pustki, struktury – symulakry. Rozważania w kontekście koncepcji Profesora Adama Stabryły, [w:] H. Bieniok(red.), Współczesne kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu w kontekście dokonań naukowych Profesora Adama Stabryły, Mfiles.pl, Kraków, 2014, s. 45–52.pl_PL
dc.referencesRomanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesRomanowska R., Granice organizacji, [w:] M. Romanowska, J. Cygler (red.), Granice zarządzania, Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2014, s. 89–97.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Procesy kulturowe w organizacjach, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesTaylor S., Spicer A., Time for space: A narrative review of research on organizational spaces, „International Journal of Management Reviews” 2007, no. 9, s. 325–346.pl_PL
dc.referencesWeber A., The Theory of the Location of Industries, Chicago University Press, Chicago 1929.pl_PL
dc.referencesWielki J., Analiza rozwoju modeli biznesowych opartych na wykorzystaniu Internetu, „Problemy Zarządzania. Zeszyt Specjalny” 2011, s. 67–82.pl_PL
dc.referencesYeung H., Organizational space: a new frontier in international business strategy?, „Critical Perspectives on International Business” 2005, vol. 1, no. 4, s. 219–240.pl_PL
dc.referencesYip S., Strategia globalna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesZaorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe