Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeśniewski, Michał A.
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-19T10:50:00Z
dc.date.available2021-03-19T10:50:00Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationLeśniewski M. A., Konkurencyjność widziana przez pryzmat kultury organizacyjnej przedsiębiorstw – studium teoretyczne, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34294
dc.description.abstractThe problem of competitiveness is a great challenge not only for the business practice of enterprises but also for management and quality sciences. Competitiveness is an inseparable element (factor) related to achieving and maintaining competitive advantage on the market. It can be perceived as the total of factors (e.g. all the resources of an organization) constituting an economic entity or as a selected factor (e.g. organizational culture), thanks to which the organization will achieve and maintain a competitive advantage. The aim of the study is to present in the theoretical sphere of competitiveness seen through the prism of organizational culture. The considerations presented in this study are based on an interpretative study of the literature on the subject. The combination of competitiveness and organizational culture is fully in line with the interests of soft management and soft competitiveness.pl_PL
dc.description.abstractProblem konkurencyjności stanowi wielkie wyzwanie nie tylko dla praktyki gospodarczej przedsiębiorstw, ale również dla nauk zarządzania i jakości. Konkurencyjność stanowi nierozerwalny element (czynnik) związany z osiągnięciem i utrzymaniem przewagi konkurencyjnej na rynku. Może być postrzegana jako ogół czynników (np. wszystkie zasoby organizacji) tworzących podmiot gospodarczy lub jako wybrany czynnik (np. kultura organizacyjna), dzięki któremu organizacja osiągnie i będzie utrzymywać przewagę konkurencyjną. Celem opracowania jest przedstawienie konkurencyjności widzianej przez pryzmat kultury organizacyjnej. Rozważania przedstawione w niniejszym rozdziale oparte są na interpretacyjnym studium literatury przedmiotu. Powiązanie konkurencyjności i kultury organizacyjnej w pełni wpisuje się w przedmiot zainteresowań zarządzania miękkiego i konkurencyjności miękkiej.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkonkurencyjnośćpl_PL
dc.subjectcompetitivenesspl_PL
dc.subjectkultura organizacyjnapl_PL
dc.subjectorganizational culturepl_PL
dc.subjectkonkurencyjność miękkapl_PL
dc.subjectsoft competitivenesspl_PL
dc.titleKonkurencyjność widziana przez pryzmat kultury organizacyjnej przedsiębiorstw – studium teoretycznepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number37-48pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKrakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesBaran M., Kształtowanie decyzji menedżerskich pod wpływem rozwiązań systemowych w zakresie zarządzania informacjami, [w:] P. Łebkowski (red.), Innowacyjno-efektywnościowe problemy teorii i praktyki zarządzania, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica, Kraków 2009, s. 185–191.pl_PL
dc.referencesBaran M., Skuteczność utrzymywania strategicznej przewagi konkurencyjnej przez liderów branży budowlanej w świetle kryzysu w otoczeniu gospodarczym, [w:] M. Baran (red.), Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej. Wybrane uwarunkowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2014, s. 139–154.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Dynamizowanie procesu zarządzania: organizacyjny pierwowzór przedsiębiorczości, [w:] Dynamika zarządzania organizacjami. Paradygmaty – metody – zastosowania: księga pamiątkowa wydana z okazji 50-lecia pracy naukowej prof. zw. dr. hab. Jerzego Rokity, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2007, s. 107–121.pl_PL
dc.referencesBratnicki M., Dyduch W., Przedsiębiorczość – element kultury organizacyjnej, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” 2002, nr 3–4, s. 81–92.pl_PL
dc.referencesCyfert S., Krzakiewicz K., System celów menedżerów – postulat kreowania czy niszczenia wartości?, [w:] S. Rudolf (red.), Ekonomiczne i społeczne problemy nadzoru korporacyjnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004, s. 173–185.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesKiełtyka L., Rola menedżera we współczesnych organizacjach, „Przegląd Organizacji” 2016, nr 8(919), s. 4–11.pl_PL
dc.referencesLeśniewski M. A., Behawioralna kulturowa przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw, [w:] J. Kaczmarek, P. Litwa (red.), Procesy rozwoju przedsiębiorstw w konkurencyjnym i innowacyjnym otoczeniu, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2016, s. 123–135.pl_PL
dc.referencesLeśniewski M. A., Człowiek Konkurencyjności – model koncepcyjny, [w:] M. Budzanowska-Drzewiecka, K. Czernek (red.), Kierunki ewolucji nauk o zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018, s. 123–135.pl_PL
dc.referencesLeśniewski M. A., Konkurencyjność kulturowa przedsiębiorstw. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2020.pl_PL
dc.referencesLeśniewski M. A., Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesLeśniewski M. A., Konkurencyjność przedsiębiorstw. Wybrane problemy, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesLeśniewski M. A., Pozytywny menedżer wiedzy decydentem stymulowania rozwoju zasobów przedsiębiorstwa, „Akademia Zarządzania” 2018, nr 2(1), s. 81–100.pl_PL
dc.referencesLeśniewski M. A., Świadomość ekorozwojowa w konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” 2016, nr 2(40), s. 151–164.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Kultura organizacyjna. Efektywnie wykorzystaj możliwości swoich klientów, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesStańczyk S., Nurt kulturowy w zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Kulturowe procesy zarządzania, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe