Show simple item record

dc.contributor.authorKacperska, Beata
dc.contributor.authorMarkowski, Mateusz
dc.contributor.authorMigodzińska, Maria
dc.date.accessioned2021-02-16T11:11:09Z
dc.date.available2021-02-16T11:11:09Z
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33655
dc.description.abstractThis article focuses studying of examples of linguistic creativity in political discourse on Twitter, as well as showing the purpose of using linguistic tricks. Subject of analysis covers Twitter posts of two German, two American and two Polish politicians during election. Purpose of this collation is to show differences between creative role of tweets of people that are actively participating in political life in Poland, Germany and USA.en
dc.description.abstractArtykuł poświęcony jest zbadaniu wszelkich przejawów kreatywności językowej występującej w dyskursie politycznym na Twitterze oraz wskazaniu funkcji stosowanych zabiegów. Przedmiotem analizy są posty polityków polskich, niemieckich i amerykańskich publikowane na Twitterze w okresie kampanii wyborczych. Celem przedstawionego w artykule zestawienia jest wykazanie różnic, jakie występują między kreatywną rolą tweetów osób czynnie angażujących się w politykę w Polsce, Niemczech i USA.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectlinguistic creativityen
dc.subjectlanguage of politicsen
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectInternet communicationen
dc.subjectkreatywność językowapl
dc.subjectjęzyk politykówpl
dc.subjectkomunikacja internetowapl
dc.subjectmedia społecznościowepl
dc.titleKreatywność językowa polityków polskich, niemieckich i amerykańskich na Twitterze w okresie kampanii wyborczych w 2018 roku – wybrane zagadnieniapl
dc.title.alternativeLanguage creativity of Polish, German and American politicians on Twitter during the 2018 election campaigns – selected issuesen
dc.typeArticle
dc.page.number119-138
dc.contributor.authorAffiliationKacperska, Beata - Uniwersytet Łódzki, Zakład Współczesnego Języka Polskiegopl
dc.contributor.authorAffiliationMarkowski, Mateusz - Uniwersytet Łódzki, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorAffiliationMigodzińska, Maria - Uniwersytet Łódzki, Zakład Językoznawstwa Niemieckiegopl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesAllcott, Hunt & Gentzkow, Matthew (2017). Social Media and Fake News in the 2016 Election. Journal of Economic Perspectives, 31(2), 211–236.pl
dc.referencesBurska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014a). Kreatywność językowa w komunikowaniu (się). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesBurska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014b). Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesCameron, Julia (2013). Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę. Warszawa: Wydawnictwo Szafa.pl
dc.referencesCieśla, Bartłomiej & Pietrzak, Magdalena (red.) (2017). Kreatywność językowa w literaturze i mediach. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesDubisz, Stanisław (red.) (2018). Wielki słownik języka polskiego PWN, t. II. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesGaweł, Marta (2014). Kreatywność językowa w tutorialach internetowych. W: K. Burska, B. Cieśla (red.), Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) (s. 43–55). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesGrzegorczykowa, Renata (1995). Jak rozumieć kreatywny charakter języka?. W: A. M. Lewicki, R. Tokarski (red.), Kreowanie świata w tekstach, (s. 13–24). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl
dc.referencesGrzenia, Jan (2012). Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesIsaacson, Walter (2019). Leonardo da Vinci. Kraków: Wydawnictwo Insignis.pl
dc.referencesKudra, Barbara (2001). Kreatywność leksykalna w dyskursie politycznym polskiej prasy lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl
dc.referencesMistewicz, Eryk (2015). Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Gliwice: Wydawnictwo Helion.pl
dc.referencesNowak, Paweł & Tokarski, Ryszard (2007). Medialna wizja świata a kreatywność językowa. W: P. Nowak, R. Tokarski (red.), Kreowanie światów w języku mediów (s. 9–35). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl
dc.referencesPisarkowa, Krystyna (1978). Pojęcie kreatywności językowej w nowej lingwistyce. Biuletyn PTJ, 36, 13–33.pl
dc.referencesPiwowarska, Anna (2015). Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie? Gliwice: Wydawnictwo Helion.pl
dc.referencesRycharski, Tomasz (2014). Jak mówić i pisać o nowych mediach? Kłopoty tłumaczy, ludzi korekty i redakcji. Pobrane 4 stycznia 2019, z: https://wszystkoconajwazniejsze.pl/tomasz-rycharski-jak-mowic-i-pisac-o-nowych-mediach-jak-nazywac-nowe-media-klopoty-tlumaczy-ludzi-korekty-i-redakcji/pl
dc.contributor.authorEmailKacperska, Beata - beatakacperska@o2.pl
dc.contributor.authorEmailMarkowski, Mateusz - mateuszdawidmarkowski@gmail.com
dc.contributor.authorEmailMigodzińska, Maria - maria.migodzinska@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.29.08
dc.relation.volume2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0