Show simple item record

dc.contributor.authorJerzyk-Wojtecka, Justyna
dc.date.accessioned2021-02-16T11:11:08Z
dc.date.available2021-02-16T11:11:08Z
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33652
dc.description.abstractThe article describes the basic methodological issues of the evaluation practices in public institutions. Supported with the results of the library training evaluation survey, the students’ attitude to the course and their skills assessment of the library service knowledge was characterized. In conclusion, the demands for further students’ opinion surveys and continuous adjustments of the training to the needs of the academic youths have been made.  en
dc.description.abstractW artykule opisano metodykę badania ewaluacyjnego usług instytucji pożytku publicznego. Na podstawie wyników ankiety ewaluacyjnej e-szkolenia bibliotecznego Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego scharakteryzowano podejście studentów do kursu oraz ich ocenę umiejętności własnych w zakresie korzystania z usług bibliotecznych. We wnioskach zawarto postulaty dotyczące dalszych badań i ustawicznego przystosowywania szkolenia do potrzeb młodzieży akademickiej.  pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectlibrary trainingen
dc.subjecte-learningen
dc.subjectevaluationen
dc.subjectsurvey researchen
dc.subjectLibrary University of Lodzen
dc.subjectszkolenie bibliotecznepl
dc.subjecte-learningpl
dc.subjectewaluacjapl
dc.subjectbadanie ankietowepl
dc.subjectBiblioteka Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.titleSzkolenie biblioteczne w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego oczami studentów: omówienie wyników ankiety ewaluacyjnejpl
dc.title.alternativeLibrary training at the University of Lodz Library in the eyes of students: discussion of the results of the evaluation surveyen
dc.typeArticle
dc.page.number73-87
dc.contributor.authorAffiliationBiblioteka Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesThe following references have been extracted and will be linked to the submission metadata.pl
dc.referencesBabbie, Earl (2013). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesEwaluacja (b.d.). W: Słownik Języka Polskiego. Wydawnictwo Naukowe PWN. Pobrane 4 kwietnia 2019, z: https://sjp.pwn.pl/sjp/ewaluacja;2557271.htmlpl
dc.referencesGiddens, Anthony (2001). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.referencesHernon, Peter & Dugan, Robert E. & Matthews, Joseph R. (2014). Getting Started with Evaluation. Chicago: American Library Association.pl
dc.referencesJerzyk-Wojtecka, Justyna (2017). Szkolenia biblioteczne online w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Wyniki ankiety ewaluacyjnej. Acta Universitatis Lodzensis. Folia Librorum, 1(24), 111–129.pl
dc.referencesPenniman, David W. & Woodsworth, Anne (2012). Contexts for Assessment and Outcome Evaluation in Librarianship. Bingley: Emerald Group Publishing Limited.pl
dc.referencesRossi, Peter H. & Lipsey, Mark W. & Freeman, Howard E. (2004). Evaluation: A Systematic Process. Newbury Park, CA: Sage.pl
dc.referencesSztabiński, Paweł & Sztabiński, Franciszek & Sawiński, Zbigniew (red.) (2004). Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.pl
dc.referencesZalewski, Dariusz (2009). Possibilities and limitations concerning the use of evaluation outcomes by public institution. In: A. Haber, M. Szałaj (eds.), Evaluation in the making. Context and methods (p. [13]–26). [Warsaw]: Ministry of Regional Development, PARP.pl
dc.contributor.authorEmailjustyna.jerzyk@lib.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.29.05
dc.relation.volume2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0