Now showing items 361-380 of 450

    • Od redakcji 

      Marcinkowska, Monika (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
    • Innowacyjne kanały dystrybucji usług bankowych z perspektywy klienta 

      Fijołek, Karolina (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
      Oczekiwania klientów ulegają transformacji, sposoby współpracy z nimi, ale także wewnętrzne procesy banku. Bankowość staje się coraz bardziej zależna od Internetu oraz systemów informatycz-nych – obecnie większość usług ...
    • Istota i znaczenie odwróconej hipoteki w obliczu starzenia się społeczeństwa polskiego 

      Paduszyńska, Marta; Zbyszewski, Szymon (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
      Przeobrażenia demograficzne wymuszają na starzejącym się społeczeństwie polskim poszu-kiwania alternatywnych sposobów oszczędzania na starość. W artykule wykazano problem wyzwań społeczno-ekonomicznych posiłkując się ...
    • Bankowy arbitraż konsumencki jako instytucja ochrony konsumenta na rynku usług bankowych 

      Piguła, Ewelina (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
      Problematyka ochrony konsumenta jest kluczowym czynnikiem rozwoju współczesnej gospo-darki. Rynek usług finansowych podlega wpływowi konsumentów, dlatego znaczną rolę odgrywają także ich zachowania. Bardzo ważne jest jednak ...
    • Świadomość ubezpieczeniowa konsumentów w Polsce 

      Ratowska-Dziobiak, Eleonora (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
      Celem artykułu jest ocena zmian zachodzących w świadomości ubezpieczeniowej konsu-mentów na polskim rynku. Przeprowadzone badania fokusowe oraz wywiady eksperckie wskazują, że klienci cenią sobie kompleksową obsługę. Zdaniem ...
    • Pozytywny wizerunek i dobra reputacja sposobem na zmniejszenie ryzyka w bankowości 

      Wierzbicka, Sylwia (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
      Eksperci zanotowali w ostatnim czasie spadek zaufania m.in. do banków, jak i ubezpieczycieli z powodu kolejnej fazy spowolnienia gospodarczego. Współcześnie pozyskanie oraz utrzymanie klienta wymaga zastosowania zróżnicowanych ...
    • Zachowania młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpieczeniowych 

      Włodarczyk, Katarzyna (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno–Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
      Informacje o zachowaniu konsumentów na rynku ubezpieczeń są ważnym źródłem informacji dla firm ubezpieczeniowych w zakresie tworzonej oferty usług przystosowanej do potrzeb przyszłych konsumentów. Jednym z segmentów ...
    • Dodatek kwartalny 

      Zimny, Artur; Hajdys, Dagmara; Uryszek, Tomasz (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Finansów, 2016)
    • Ochrona interesu klienta jako wartość dodana zarządzania bankiem, zgodnie z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu 

      Wierzbicka, Beata; Lechicka-Kostuch, Maria (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Wymagający, doinformowany, zmienny i niecierpliwy klient banku stanowi duże wyzwanie dla organizacji. Tworzenie pakietu korzyści gwarantujących trwałe relacje pomiędzy klientem i bankiem, wymusza nowe podejście do koncepcji ...
    • Rola doradcy finansowego w zapewnieniu skutecznej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych 

      Waliszewski, Krzysztof (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Celem artykułu jest prezentacja współczesnego modelu ochrony konsumenta wraz z jego założeniami oraz wskazanie problemów w praktycznej realizacji ochrony konsumenta zgodnie z tym modelem. Odpowiedzią na te problemy może ...
    • Rzeczywistość postkryzysowa a działania banków i zachowania ich pracowników z punktu widzenia etyki 

      Świeszczak, Krzysztof; Świeszczak, Marika ORCID (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Pojawiające się w ostatnich latach kryzysy stanowiły główną determinantę sposobu funkcjono-wania sektora bankowego, aczkolwiek obecnie głównym zadaniem banków jako instytucji zaufania publicznego jest zaprojektowanie ...
    • Dodatek kwartalny 

      Gądek, Artur; Maciejewska, Maja; Uryszek, Katarzyna; Zimny, Artur; Uryszek, Tomasz; Witczak, Radosław ORCID; Hajdys, Dagmara; Ślebocka, Magdalena; Tylman, Aneta ORCID (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
    • Znaczenie wiedzy finansowej w procesie zarządzania finansami osobistymi 

      Musiał, Marta (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Celem niniejszego artykułu jest wykazanie niskiego poziomu wiedzy finansowej wśród Po-laków mieszkających w największych polskich miastach. Ponadto na podstawie zrealizowanych badań ankietowych podjęto próbę weryfikacji ...
    • Рrotection of the rights of individual depositors in Ukrainian banking market 

      Lobozynska, Sophia (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      The complex analysis of deposit operations of individuals in Ukraine was realized. The national legal norms of protection the rights of investors – individuals were investigated. Also the proposals were developed for the ...
    • Pozycja i ochrona seniorów na rynku bankowości detalicznej w perspektywie zrównoważonych finansów 

      Kłobukowska, Justyna (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      W niniejszym artykule seniorzy zostają przedstawieni jako nowy i odrębny segment klientów na rynku bankowości detalicznej, którym mogą się stać w niedalekiej przyszłości. To ogólne założenie prowadzi do zdefiniowania ...
    • Znaczenie definicji biedy w wyznaczaniu granicy ubóstwa 

      Chmielewski, Piotr (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Artykuł ten ma na celu zaprezentowanie klasycznych sposobów wyznaczania granicy ubóstwa oraz porównanie ich z szerszymi koncepcjami wielowymiarowego zagadnienia, którym jest bieda i wykluczenie społeczne. Wybór konkretnej ...
    • Ochrona niezamożnych konsumentów na rynku usług finansowych 

      Ćwieląg, Krzysztof; Maciejasz-Świątkiewicz, Marta (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Opracowanie stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy ochrona osób niezamożnych na rynku usług finansowych powinna być realizowana odrębnie w stosunku do powszechnie obowiązujących zasad oraz jakie elementy powinna obejmować ...
    • Pozasądowe rozwiązywanie sporów z podmiotem rynku finansowego, jako element ochrony konsumenta 

      Bogusławski, Adrian (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Tematem rozważań w niniejszym artykule jest problematyka ochrony konsumenta oraz in-strumentów mu przysługujących, zapewnionych przez ustawodawcę. Autor zbadał w szczególności problematykę pozasądowego rozwiązywania sporu ...
    • Świadomość produktów bankowych w wybranych grupach społecznych 

      Benachir, Alicja (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
      Kwestia rzekomego braku wiedzy na temat produktów bankowych i mechanizmu ich działania jest podawana bardzo często za przyczynę wielu błędnych decyzji, związanych z zarządzaniem własnymi środkami pieniężnymi przez klientów ...
    • Od redakcji 

      Czechowska, Iwona (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)