Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKalinowski, Tomasz Bartosz
dc.contributor.authorRudnicka, Agata
dc.contributor.authorWronka, Anna
dc.contributor.authorWieteska, Grażyna
dc.contributor.editorBrzeziński, Jakub
dc.contributor.editorRudnicka, Agata
dc.date.accessioned2021-01-27T11:58:38Z
dc.date.available2021-01-27T11:58:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKalinowski T. B., Rudnicka A., Wieteska G., Wronka A., Proces zdobywania kluczowych kompetencji wspierających wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostaw, [w:] Nowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 93-105, doi: 10.18778/8220-312-7.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-312-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33217
dc.description.abstractPraktyczne wdrożenie koncepcji zrównoważonego łańcucha dostaw oznacza dla firmy podjęcie wielu działań związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i monitorowaniem planowanych przedsięwzięć. Wiąże się to z koniecznością posiadania specjalistycznej wiedzy. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju pozwala zrozumieć złożoność procesów i mechanizmów stojących u podstaw zrównoważonego rozwoju. Nabycie kompetencji kluczowych nie tylko dla zrozumienia tego obszaru ale i wdrażania konkretnych rozwiązań to ważny element zmiany w podejściu do zarządzania łańcuchem dostaw. Celem artykułu jest omówienie procesu zdobywania kluczowych kompetencji wspierających wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostaw.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofNowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzrównoważony łańcuch dostawpl_PL
dc.subjectkompetencje na rzecz zrównoważonego rozwojupl_PL
dc.subjectzrównoważony rozwójpl_PL
dc.titleProces zdobywania kluczowych kompetencji wspierających wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostawpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Jakub Brzeziński, Agata Rudnicka, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by AGENT PR, Łodź–Kraków 2020pl_PL
dc.page.number93-105pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Logistykipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-313-4
dc.referencesBarth J., Godemann M., Rieckman U., Stoltenberg U., Developing Key Competences for Sustainable Development in Higher Education, „International Journal of Sustainability in Higher Education” 2007, no. 4, s. 416–430.pl_PL
dc.referencesBretschneider S., Marc-Aurele, F.J, Wu J., Best Practices Research: A methodological guide for the perplexed, „Journal of Public Administration Research and Theory” 2005, no. 2, s. 307–323.pl_PL
dc.referencesBruno G., Diglio A., Kalinowski T.B., Piccolo C., Rippa P., University-Business Cooperation to design a transnational curriculum for energy efficiency operations, „Studies in Higher Education” 2019, s. 1–19.pl_PL
dc.referencesBuchcic E., Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju zadaniem szkolnictwa wyższego, „Forum Pedagogiczne” 2016, nr 2, s. 85–94.pl_PL
dc.referencesByrne J., Policy to Practice: Creating Education for a Sustainable Future, [w:] K.A. Wheeler, A.P. Bijur (red.), Education for a Sustainable Future: A Paradigm of Hope for the 21st Century, Kluwer/Plenum, New York 2000, s. 35–72.pl_PL
dc.referencesCarter C.R., Rogers, D.S., A framework of sustainable supply chain management: moving toward new theory, „International Journal Of Physical Distribution & Logistics Management” 2008.pl_PL
dc.referencesChesbrough H., Brunswicker S., Managing open innovation in large firms, Fraunhofer Institute for Industrial Engineering, Stuttgart 2013.pl_PL
dc.referencesChesbrough H., Open innovation, Harvard Business Press, Boston 2003.pl_PL
dc.referencesDe Haan G., The BLK ‘21’ programme in Germany: a ‘Gestaltungskompetenz’-based model for education for sustainable development, „Environ Education Research” 2006, no. 1, s. 19–32.pl_PL
dc.referencesKuzior A., Development Of Competences Key To Sustainable Development, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie” 2014, nr 75, s. 71–81.pl_PL
dc.referencesLambrechts W., Gelderman C.J., Semeijn J., Verhoeven E., The role of individual sustainability competences in eco-design building projects, „Journal of Cleaner Production” 2019, no. 1, s. 1631–1641.pl_PL
dc.referencesLiu B., Hu J., Tian M., Research on the Core Competence and Sustainable Development of Small and Medium-sized Enterprises, 2nd International Conference on Industrial Technology and Management (ICITM 2012), 2012, nr 49, s. 229–232.pl_PL
dc.referencesNash J., Ehrenfeld J. J., Codes of environmental management practice: assessing their potential as a tool for change, „Annual Review of Energy and the Environment” 1997, no. 22, s. 487–535.pl_PL
dc.referencesPollution Prevention Act, 1990.pl_PL
dc.referencesPollution Prevention and Control Act, 1999.pl_PL
dc.referencesSegalas J., Ferrer-Balas D., Svanstrom M., Lundqvist U., Mulder K. F., What has to be learnt for sustainability? A comparison of bachelor engineering education competencies at three European universities, „Sustainable Science” 2009, no. 1, s. 17–27.pl_PL
dc.referencesSeuring S., Müller M., From a literature review to a conceptual framework for sustainable supply chain management, „Journal of Cleaner Production” 2008, no. 16(15), s. 1699–1710.pl_PL
dc.referencesSipos Y., Battisti B., Grimm K., Achieving transformative sustainability learning: engaging heads, hands and heart, „International Journal of Sustainability in Higher Education” 2008, no. 1, s. 68–86.pl_PL
dc.referencesWiek A., Withycombe L., Redman C.L., Key Competencies in Sustainability: A Reference Framework for Academic Program Development, „Sustainability Science” 2011, no. 1, s. 203–218.pl_PL
dc.referencesWillard M., Wiedmeyer C., Flint R.W., Weedon J.S., Woodward R., Feldmand I., Edwards M., The sustainability professional: 2010 competency survey report, International Society of Sustainability Professionals, 2010.pl_PL
dc.referencesWorld Charter for Nature, United Nations General Assembly, 1984.pl_PL
dc.referencesTilbury D., Education for sustainable development: an expert review of processes and learning, UNESCO 2011, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000191442 [dostęp: 23.02.2020].pl_PL
dc.referencesKalinowski T.B., Wieteska G., Rudnicka A., Wronka A., Solomon A., Piccolo C., Diglio A., Bruno G., Koh S.C. L., Genovese A., The process of gaining key competencies in the implementation of energy efficient and sustainable supply chain operations, „International Journal of Innovation and Regional Development” 2018, no. 8, s. 232–258.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-312-7.09
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe