dc.contributor.author | Kalinowski, Tomasz Bartosz | |
dc.contributor.author | Rudnicka, Agata | |
dc.contributor.author | Wronka, Anna | |
dc.contributor.author | Wieteska, Grażyna | |
dc.contributor.editor | Brzeziński, Jakub | |
dc.contributor.editor | Rudnicka, Agata | |
dc.date.accessioned | 2021-01-27T11:58:38Z | |
dc.date.available | 2021-01-27T11:58:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Kalinowski T. B., Rudnicka A., Wieteska G., Wronka A., Proces zdobywania kluczowych kompetencji wspierających wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostaw, [w:] Nowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 93-105, doi: 10.18778/8220-312-7.09 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8220-312-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/33217 | |
dc.description.abstract | Praktyczne wdrożenie koncepcji zrównoważonego łańcucha dostaw oznacza dla firmy podjęcie wielu działań związanych z przygotowaniem, wdrożeniem i monitorowaniem planowanych przedsięwzięć. Wiąże się to z koniecznością posiadania specjalistycznej wiedzy. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju pozwala zrozumieć złożoność procesów i mechanizmów stojących u podstaw zrównoważonego rozwoju. Nabycie kompetencji kluczowych nie tylko dla zrozumienia tego obszaru ale i wdrażania konkretnych rozwiązań to ważny element zmiany w podejściu do zarządzania łańcuchem dostaw. Celem artykułu jest omówienie procesu zdobywania kluczowych kompetencji wspierających wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostaw. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Nowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | zrównoważony łańcuch dostaw | pl_PL |
dc.subject | kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju | pl_PL |
dc.subject | zrównoważony rozwój | pl_PL |
dc.title | Proces zdobywania kluczowych kompetencji wspierających wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostaw | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Jakub Brzeziński, Agata Rudnicka, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by AGENT PR, Łodź–Kraków 2020 | pl_PL |
dc.page.number | 93-105 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Logistyki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8220-313-4 | |
dc.references | Barth J., Godemann M., Rieckman U., Stoltenberg U., Developing Key Competences for Sustainable Development in Higher Education, „International Journal of Sustainability in Higher Education” 2007, no. 4, s. 416–430. | pl_PL |
dc.references | Bretschneider S., Marc-Aurele, F.J, Wu J., Best Practices Research: A methodological guide for the perplexed, „Journal of Public Administration Research and Theory” 2005, no. 2, s. 307–323. | pl_PL |
dc.references | Bruno G., Diglio A., Kalinowski T.B., Piccolo C., Rippa P., University-Business Cooperation to design a transnational curriculum for energy efficiency operations, „Studies in Higher Education” 2019, s. 1–19. | pl_PL |
dc.references | Buchcic E., Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju zadaniem szkolnictwa wyższego, „Forum Pedagogiczne” 2016, nr 2, s. 85–94. | pl_PL |
dc.references | Byrne J., Policy to Practice: Creating Education for a Sustainable Future, [w:] K.A. Wheeler, A.P. Bijur (red.), Education for a Sustainable Future: A Paradigm of Hope for the 21st Century, Kluwer/Plenum, New York 2000, s. 35–72. | pl_PL |
dc.references | Carter C.R., Rogers, D.S., A framework of sustainable supply chain management: moving toward new theory, „International Journal Of Physical Distribution & Logistics Management” 2008. | pl_PL |
dc.references | Chesbrough H., Brunswicker S., Managing open innovation in large firms, Fraunhofer Institute for Industrial Engineering, Stuttgart 2013. | pl_PL |
dc.references | Chesbrough H., Open innovation, Harvard Business Press, Boston 2003. | pl_PL |
dc.references | De Haan G., The BLK ‘21’ programme in Germany: a ‘Gestaltungskompetenz’-based model for education for sustainable development, „Environ Education Research” 2006, no. 1, s. 19–32. | pl_PL |
dc.references | Kuzior A., Development Of Competences Key To Sustainable Development, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie” 2014, nr 75, s. 71–81. | pl_PL |
dc.references | Lambrechts W., Gelderman C.J., Semeijn J., Verhoeven E., The role of individual sustainability competences in eco-design building projects, „Journal of Cleaner Production” 2019, no. 1, s. 1631–1641. | pl_PL |
dc.references | Liu B., Hu J., Tian M., Research on the Core Competence and Sustainable Development of Small and Medium-sized Enterprises, 2nd International Conference on Industrial Technology and Management (ICITM 2012), 2012, nr 49, s. 229–232. | pl_PL |
dc.references | Nash J., Ehrenfeld J. J., Codes of environmental management practice: assessing their potential as a tool for change, „Annual Review of Energy and the Environment” 1997, no. 22, s. 487–535. | pl_PL |
dc.references | Pollution Prevention Act, 1990. | pl_PL |
dc.references | Pollution Prevention and Control Act, 1999. | pl_PL |
dc.references | Segalas J., Ferrer-Balas D., Svanstrom M., Lundqvist U., Mulder K. F., What has to be learnt for sustainability? A comparison of bachelor engineering education competencies at three European universities, „Sustainable Science” 2009, no. 1, s. 17–27. | pl_PL |
dc.references | Seuring S., Müller M., From a literature review to a conceptual framework for sustainable supply chain management, „Journal of Cleaner Production” 2008, no. 16(15), s. 1699–1710. | pl_PL |
dc.references | Sipos Y., Battisti B., Grimm K., Achieving transformative sustainability learning: engaging heads, hands and heart, „International Journal of Sustainability in Higher Education” 2008, no. 1, s. 68–86. | pl_PL |
dc.references | Wiek A., Withycombe L., Redman C.L., Key Competencies in Sustainability: A Reference Framework for Academic Program Development, „Sustainability Science” 2011, no. 1, s. 203–218. | pl_PL |
dc.references | Willard M., Wiedmeyer C., Flint R.W., Weedon J.S., Woodward R., Feldmand I., Edwards M., The sustainability professional: 2010 competency survey report, International Society of Sustainability Professionals, 2010. | pl_PL |
dc.references | World Charter for Nature, United Nations General Assembly, 1984. | pl_PL |
dc.references | Tilbury D., Education for sustainable development: an expert review of processes and learning, UNESCO 2011, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000191442 [dostęp: 23.02.2020]. | pl_PL |
dc.references | Kalinowski T.B., Wieteska G., Rudnicka A., Wronka A., Solomon A., Piccolo C., Diglio A., Bruno G., Koh S.C. L., Genovese A., The process of gaining key competencies in the implementation of energy efficient and sustainable supply chain operations, „International Journal of Innovation and Regional Development” 2018, no. 8, s. 232–258. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8220-312-7.09 | |
dc.discipline | nauki o zarządzaniu i jakości | pl_PL |