Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOcicka, Barbara
dc.contributor.editorBrzeziński, Jakub
dc.contributor.editorRudnicka, Agata
dc.date.accessioned2021-01-27T11:23:19Z
dc.date.available2021-01-27T11:23:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationOcicka B., Współpraca producentów z dostawcami w rozwoju innowacji – wyniki badań, [w:] Nowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 43-57, doi: 10.18778/8220-312-7.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-312-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33215
dc.description.abstractRozwój innowacji jest elementem wartości dostarczanej w procesach zakupów i zarządzania relacjami z dostawcami w łańcuchach dostaw przedsiębiorstw produkcyjnych. Celem artykułu jest wskazanie rodzajów innowacji będących rezultatami współpracy producentów z dostawcami i ocena jej znaczenia w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Zaprezentowano wyniki badania ankietowego, którego przedmiotem był interakcyjny rozwój innowacji bazujący na wymianie wiedzy, doświadczeń i innych zasobów między współpracującymi firmami w dążeniu do efektów synergii. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że współpraca producentów z dostawcami w rozwoju innowacji prowadzi do poprawy efektów procesów innowacyjnych i zwiększenia przewagi konkurencyjnej rozwijających ją przedsiębiorstw. Zidentyfikowano, że producenci współtworzą z dostawcami głównie innowacje produktowe i technologiczne, mniejszą uwagę kierują na rozwój innowacji procesowych, zaś marginalną na innowacje organizacyjne i marketingowe. We wnioskach końcowych przedstawiono wstępne założenia koncepcji zarządzania kapitałem relacji z dostawcami zorientowanej na rozwój innowacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofNowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprzewaga konkurencyjnapl_PL
dc.subjectinnowacjepl_PL
dc.subjectłańcuch dostawpl_PL
dc.subjectzakupypl_PL
dc.subjectrelacje z dostawcamipl_PL
dc.titleWspółpraca producentów z dostawcami w rozwoju innowacji – wyniki badańpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Jakub Brzeziński, Agata Rudnicka, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by AGENT PR, Łodź–Kraków 2020pl_PL
dc.page.number43-57pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Handlowa w Warszawie, Katedra Logistykipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-313-4
dc.referencesChesbrough H., Open Innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston 2003.pl_PL
dc.referencesChick G., Handfield R., The procurement value proposition. The rise of supply man-agement, Kogan Page, London 2015.pl_PL
dc.referencesChesbrough H., Bogers M., Explicating Open Innovation. Clarifying an Emerging Paradigm for Understanding Innovation, [w:] H. Chesbrough, W. Vanhaverbeke, J. West (red.), New Frontiers in Open Innovation, Oxford University Press, Oxford 2014.pl_PL
dc.referencesFerreiro T., Zappone-Fabre E., Cordón C., The organizational design shift, [w:] C. Cordón, T. Ferreiro (red.), The value shift, International Institute for Management Development, Lausanne 2014.pl_PL
dc.referencesFundaliński J., Pawlak K., Rola innowacyjności działu zakupów w kształtowaniu poziomu konkurencyjności firm globalnych, „Przegląd Organizacji” 2014, nr 11.pl_PL
dc.referencesHesping F.H., Schiele H., Purchasing strategy development: A multi-level review, „Journal of Purchasing & Supply Management” 2015, no. 21.pl_PL
dc.referencesKibbeling M., Van der Bij H., Van Weele A.J., Market Orientation and Innovativeness in Supply Chains: Supplier’s Impact on Customer Satisfaction, „Journal of Product Innovation Management” 2013, vol. 30, no. 3.pl_PL
dc.referencesKPMG, Procurement Innovation Challenge – jak kupować innowacje, kupując innowacyjnie?, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesLiu F.H., Huang T.L., The influence of collaborative competence and service innovation on manufacturers’ competitive advantage, „Journal of Business & Industrial Marketing” 2018, vol. 33, issue 4.pl_PL
dc.referencesO’Brien J., Supplier relationship management. Unlocking the hidden value in your supply base, Kogan Page, London 2015.pl_PL
dc.referencesOcicka B., Rola zakupów w działalności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.pl_PL
dc.referencesOcicka B., Rozwój innowacji otwartych w świetle strategii zarządzania łańcuchem dostaw, „Nauki o Zarządzaniu. Management Sciences” 2017, nr 2 (31).pl_PL
dc.referencesPérez L., Dos Santos Paulino V., Cambra-Fierro J., Taking advantage of disruptive innovation through changes in value networks: insights from the space industry, „Supply Chain Management: An International Journal” 2017, vol. 22, issue 2.pl_PL
dc.referencesPiller F., West J., Firms, Users, and Innovation. An Interactive Model of Coupled Open Innovation, [w:] H. Chesbrough, W. Vanhaverbeke, J. West (red.), New Frontiers in Open Innovation, Oxford University Press, Oxford 2014.pl_PL
dc.referencesRomanowska M., Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw, „Przegląd Organizacji” 2016, nr 2.pl_PL
dc.referencesRutkowski K., Zakupy w biznesie – potrzeba strategicznej reorientacji, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2013, nr 5.pl_PL
dc.referencesSalvador F., Villena V.H., Supplier integration and NPD outcomes: Conditional moderation effects of modular design competence, „Journal of Supply Chain Management” 2013, vol. 49, no. 1.pl_PL
dc.referencesSopińska A., Mierzejewska W., Otwarte innowacje produktowe realizowane przez przedsiębiorstwa działające w Polsce. Podejście zasobowe, OW SGH, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesUrbaniak M., Budowanie relacji w procesach rozwoju innowacji produktowych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2017, nr 321.pl_PL
dc.referencesVan Weele A.J., Purchasing and Supply Chain Management. Analysis, Strategy, Planning and Practice, Cengage Learning, Andover 2014.pl_PL
dc.referencesWieteska G., Włączanie dostawców w rozwój produktów – ewentualność czy już konieczność?, [w:] Z. Bentyn, M. Szymczak (red.), Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw wobec wyzwań gospodarki światowej, Wyd. UE w Poznaniu, Poznań 2016.pl_PL
dc.referencesWilhelm M., Dolfsma W., Managing knowledge boundaries for open innovation – lessons from the automotive industry, „International Journal of Operations & Production Management” 2018, vol. 38, issue 1.pl_PL
dc.referencesYan T., Yang S., Dooley K., A theory of supplier network-based innovation value, „Journal of Purchasing & Supply Management” 2017, no. 23.pl_PL
dc.referencesYeniyurt S., Henke J.W., Yalcinkaya G., A longitudinal analysis of supplier involvement in buyers’ new product development: working relations, inter-dependence, co-innovation and performance outcomes, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2014, vol. 42, no. 3.pl_PL
dc.referencesCarr A.S., Pearson J.N., The impact of purchasing and supplier involvement on strategic purchasing and its impact on firm’s performance, „International Journal of Operations & Production Management” 2002, no. 9.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-312-7.05
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe