Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiorunowska-Kokoszko, Joanna
dc.contributor.editorBrzeziński, Jakub
dc.contributor.editorRudnicka, Agata
dc.date.accessioned2021-01-27T11:22:08Z
dc.date.available2021-01-27T11:22:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPiorunowska-Kokoszko J., Lodówkomaty jako innowacyjny element w łańcuchu dostaw sieci handlowych, [w:] Nowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, s. 59-70, doi: 10.18778/8220-312-7.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-312-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33214
dc.description.abstractLogistyka, to dziedzina, w której wiele miejsca poświęca się na innowacje. Usprawnianie procesu dostaw oraz szukanie kanałów dystrybucji zapewniających dostępność produktów to ważne elementy budowania przewagi konkurencyjnej. Chcąc zaspokoić potrzeby i oczekiwania klientów firmy szukają nowych sposobów na ułatwianie procesu zakupów i odbioru zamówionego towaru. Takim rozwiązaniem są lodówkomaty. Celem artykułu jest wskazanie, jak wprowadzone na rynek lodów-komaty umożliwiają klientom sprawne zakupy, a operatorowi logistycznemu dają możliwość wzrostu przychodów z wykorzystaniem wypracowanych przy paczkomatach procesach logistycznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofNowoczesne trendy w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Brzeziński J., Rudnicka A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectlodówkomatypl_PL
dc.subjectinnowacje w logistycepl_PL
dc.subjectlogistyczna obsługa klientapl_PL
dc.titleLodówkomaty jako innowacyjny element w łańcuchu dostaw sieci handlowychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Jakub Brzeziński, Agata Rudnicka, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łodź–Kraków 2020 © Copyright for this edition by AGENT PR, Łodź–Kraków 2020pl_PL
dc.page.number59-70pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Logistykipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-313-4
dc.referencesDrucker P., Innowacja i przedsiębiorczość, Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesE-commerce nie zabije handlu stacjonarnego, choć sieci muszą zrewidować strategie, https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/e–commerce–nie–zabije–handlu–stacjonarnego–choc–si,50273 [dostęp: 20.06.2019]pl_PL
dc.referencesHandel w 2019 roku: E-grocery ważnym tematem dla sieci handlowych, http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/sieci–handlowe–nieunikniona–batalia–o–e–commerce–oraz–komunikacje–online,167191.html [dostęp: 20.06.2019].pl_PL
dc.referencesInPost może wkrótce udostępnić ‚Lodówkomaty’ w całej Polsce, https://www.money.pl/gielda/inpost–moze–wkrotce–udostepnic–lodowkomaty–w–calej–polsce–6405958551308417a.html [dostęp: 15.08.2019pl_PL
dc.referencesJach K., Miniewicz A., Zakupy spożywcze w polskim Internecie: badania pilotażowe, „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie” 2016, z. 97, s. 115–127.pl_PL
dc.referencesJachowski P., Startują lodówkomaty InPostu! Pilotaż z dwiema sieciami handlowymi obejmie 50 maszyn, https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/startuja–lodowkomaty–inpostu–pilotaz–z–dwiema–siec [dostęp: 25.11.2020].pl_PL
dc.referencesKaszuba K., E.Leclerc w Polsce myśli o wprowadzeniu lodówkomatów. We Francji sieć już je instaluje, https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/e–leclerc–w–polsce–mysli–o–wprowadzeniu–lodowkomat,48868 [dostęp: 26.02.2020].pl_PL
dc.referencesKowalski A., Żak J., Problem lokalizacji paczkomatów, „Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej” 2017, s. 145.pl_PL
dc.referencesLatusek M., Zalega T., Trendy w konsumpcji na rynku książki elektronicznej. „Studia i Materiały” 2012, nr 1–2, s. 152–166.pl_PL
dc.referencesLodówkomaty, https://lodowkomaty.pl [dostęp: 25.11.2020].pl_PL
dc.referencesOslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, OECD/ Eurostat 2005.pl_PL
dc.referencesPenc J., Innowacje i zmiany w firmie, AW Placet, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesPieńkowska M., Innowacyjność przedsiębiorstw przemysłowych, [w:] T. Baczko (red.), Raport o innowacyjności gospodarki Polski w 2009 roku, PAN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPilawski P., Hasło lodówkomat, http://nowewyrazy.uw.edu.pl/haslo/lodowkomat.html?pdf=1 [dostęp: 13.08.2019].pl_PL
dc.referencesProjekty unijne, https://integer.pl/grupa–kapitalowa/projekty–unijne/technologia–przesylu–i–dostawy–towarow–fmcg [dostęp: 13.08.2019].pl_PL
dc.referencesSkorupska J., E-commerce. Strategia. Zarządzanie. Finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesSzmitka S., Dmuchowski R., Znaczenie konkurencji i innowacyjności przedsiębiorstw w rozwoju regionu, Wydawnictwo Uczelniane WSIiE TWP w Olsztynie, Olsztyn 2015.pl_PL
dc.referencesSzymańska A.I., Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw produkcyjnych a preferencje konsumentów, [w:] Z. Zioło, T. Rachwał (red.), Wpływ innowacyjności na rozwój przedsiębiorstw, „Prace Komisji Geografii Przemysłu” 2012, nr 19.pl_PL
dc.referencesWrzesińska J., Rozwój wielkopowierzchniowych obiektów handlowych w Polsce, www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/EIOGZ_2008_nr72_s161.pdf [dostęp: 26.06.2019].pl_PL
dc.referencesBujak A., Zarządzanie i funkcjonowanie współczesnego i perspektywicznego łańcucha dostaw, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2015, nr 249.pl_PL
dc.referencesCichosz M., Otwarte innowacje: technologiczne partnerstwa w branży usług logistycznych, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 2018, nr 4.pl_PL
dc.referencesJanik M., Polowanie na nasze portfele dopiero się zaczyna. W tym roku sieci będą otwierać nowe sklepy setkami, https://innpoland.pl/149677,sieci–handlowe–planuja–otworzyc–w–2019–roku–przynajmniej–2–tysiace–sklepow [dostęp: 26.06.2019].pl_PL
dc.referencesLitwa P., Pomiar stopnia innowacyjności przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu Balanced Scorecard, „Studia i Prace WNEIZ US” 2017, nr 48/3.pl_PL
dc.referencesRaport E-grocery w Polsce, zakupy spożywcze on-line, Izba Gospodarki Elektronicznej, Mobile Institute, 2019.pl_PL
dc.referencesSawhney M., Wolcott R.C., Arroniz I., The 12 Different Ways for Companies to Innovate, „MIT Sloan Management Review” 2006, vol. 47, no. 3, s. 76–77.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-312-7.06
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe