Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSkowron-Mielnik, Beata
dc.contributor.authorSobiecki, Grzegorz
dc.contributor.editorSońta-Drączkowska, Ewa
dc.contributor.editorBednarska-Wnuk, Izabela
dc.date.accessioned2020-12-15T14:57:27Z
dc.date.available2020-12-15T14:57:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSkowron-Mielnik B., Sobiecki G., Zaufanie jako czynnik skuteczności projektu interimowego, [w:] Wybrane aspekty zarządzania procesami, projektami i ryzykiem w przedsiębiorstwach, E. Sońta-Drączkowska, I. Bednarska-Wnuk (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-331-8.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-331-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32938
dc.description.abstractCelem artykułu jest zdefiniowanie pojęcia, jakim jest zaufanie, w kontekście jego roli w realizacji i osiąganiu efektów projektu interimowego. Zaufanie jest jedną z trzech kategorii czynników skuteczności (obok wiedzy i władzy), przyjętych przez autorów w ramach koncepcji badań nad skutecznością interim managementu. W badaniu zaufania przyjęto jego dwa aspekty: kognitywny i afektywny, a metodyka badawcza oparta została na teorii ugruntowanej (cztery projekty interimowe). Pytania badawcze skierowane zostały do klienta/decydenta (kwestionariusz oraz wywiad), interim menedżera (wywiad) oraz zespołu współdziałającego z interim menedżerem (kwestionariusz). Wyniki wskazują na kluczowe znaczenie zaufania jako warunkującego dwie pozostałe kategorie czynników.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWybrane aspekty zarządzania procesami, projektami i ryzykiem w przedsiębiorstwach;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectinterim managementpl_PL
dc.subjectzaufanie kognitywne i afektywnepl_PL
dc.titleZaufanie jako czynnik skuteczności projektu interimowegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number171-190pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniupl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBMPS Consultingpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-332-5
dc.referencesArnott D., Research on Trust: A Bibliography and Brief Bibliometric Analysis of the Special Issue Submissions, „European Journal of Marketing” 2007, vol. 41(9/10), s. 1203–1240.pl_PL
dc.referencesBauer P. C., Freitag M., Measuring Trust, Chapter prepared for the Oxford Handbook of Social and Political Trust, Edited by Eric M. Uslaner, Oxford University Press, Oxford 2016, https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2852755 (dostęp: 10.03.2019).pl_PL
dc.referencesBruns J., Kabst R., Interim-management: A paradox for leadership research?, „Management Revue” 2005, vol. 15, s. 512–524.pl_PL
dc.referencesDrabarek A., Zaufanie jako podstawowa wartość przestrzeni publicznej w wymiarze lokalnym, „Studies in Global Ethics and Global Education” 2014, no. 2, s. 3–11.pl_PL
dc.referencesEurofound, New forms of employment, Publications Office of the European Union, Luxembourg 2015, eurofound.link/ef1461 (dostęp: 20.10.2019).pl_PL
dc.referencesEurofound, Overview of new forms of employment – 2018 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg 2018, eurofound.link/ef18050 (dostęp: 20.10.2019).pl_PL
dc.referencesGaczek P., Leszczyński G., Zieliński M., Afektywne a kalkulatywne zaufanie przed nawiązaniem relacji biznesowych, „Handel Wewnętrzny” 2018, nr 3(374), s. 127–137.pl_PL
dc.referencesGlaser B. G., Strauss A. L., Odkrywanie teorii ugruntowanej. Strategie badania jakościowego, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesHandfield R. B., Betchel Ch., Trust, power, dependence, and economics: can SCM research borrow paradigms? „International Journal of Integrated Supply Management” 2004, vol. 1(1), s. 3–32.pl_PL
dc.referencesHardin R., Zaufanie, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesInkson K., Heising A., Rousseau D. M., The interim manager: Prototype of the 21st-century worker?, „Human Relations” 2001, vol. 54, no. 3, s. 259–284.pl_PL
dc.referencesInterim Management w Polsce. Raport z badania zrealizowanego w 2018 roku, Stowarzyszenie Interim Managers, Warszawa 2019, http://stowarzyszenieim.org/public/www/media/File/2019/Raport%20z%20badania%20rynu%20interim%20management%202019.pdf (dostęp: 27.01.2020).pl_PL
dc.referencesIsidor R., Schwens C., Kabst R., Interim management utilization, firm flexibility and its impact on firm performance, „International Journal of Human Resources Development and Management” 2014, vol. 14, no. 4, s. 174–186.pl_PL
dc.referencesKim T.-Y., Wang J., Chen J., Mutual trust between leader and subordinate and employee outcomes, „Journal of Business Ethics” 2018, vol. 149, issue 4, s. 945–958, https://www.researchgate.net/publication/294674500_Mutual_Trust_Between_Leader_and_Subordinate_and_Employee_Outcomes (dostęp: 22.12.2019).pl_PL
dc.referencesLewicka D., Krot K., Książek D., Metodyczne aspekty badania zaufania w naukach o zarządzaniu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” 2016, nr 7(955), s. 41–56.pl_PL
dc.referencesLewicki R. J., Tomlinson E. C., Gillespie N., Models of interpersonal trust development: Theoretical approaches, empirical evidence, and future directions, „Journal of Management” 2006, no. 32(6), s. 991–1022.pl_PL
dc.referencesŁobos K., Mazur K., Wskaźniki zaufania w badaniach nad zaufaniem międzyorganizacyjnym, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia” 2016, nr 1(79), s. 809–817, https://wneiz.pl/nauka_wneiz/frfu/79–2016/FRFU-79–809.pdf (dostęp: 7.09.2019).pl_PL
dc.referencesMcAllister D. J., Affect-and-cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations, „Academy of Management Journal” 1995, vol. 38(1), s. 24–59.pl_PL
dc.referencesMcEvily B., Tortoriello M., Measuring Trust in Organizational Research: Review and recommendations, „Journal of Trust Research” 2011, vol. 1(1),, s. 23–63, https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/21515581.2011.552424?needAccess=true (dostęp: 23.11.2019).pl_PL
dc.referencesMetodyka Interim Management, Stowarzyszenie Interim Managers, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesRobbins S. P., Judge T. A., Organizational Behavior, 17th Edition, Pearson Education Limited, Edinburgh Gate, Harlow 2017.pl_PL
dc.referencesSchilke O., Cook K. S., A cross-level process theory of trust development in interorganizational relationships, „Strategic Organization” 2013, no. 11(3), s. 281–303.pl_PL
dc.referencesSkowron-Mielnik B., Bądzio M., Interim management jako forma doskonalenia biznesowego i zawodowego, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, seria „Organizacja i Zarządzanie” 2016, z. 97, s. 449–460.pl_PL
dc.referencesWeerd M. de, The knowledge gap of interim management, Paper presented at 5th IBA Bachelor Conference 2015, July, 2nd, University of Twente, The Faculty of Behavioural, Management of Social Sciences, Enschede, The Netherlands, https://essay.utwente.nl/67386/1/de%20Weerd_BA_Management%20%26%20Governance.pdf (dostęp: 9.01.2020).pl_PL
dc.referencesZenger J., Folkman J., The 3 Elements of Trust, „Harvard Business Review” 2019, February 5, https://hbr.org/2019/02/the-3-elements-of-trust (dostęp: 28.01.2020).pl_PL
dc.referencesZieliński M., Zaufanie w relacjach business-to-business. Perspektywa dynamiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2019.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-331-8.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe