Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGłodek, Paweł
dc.contributor.editorSońta-Drączkowska, Ewa
dc.contributor.editorBednarska-Wnuk, Izabela
dc.date.accessioned2020-12-15T09:55:04Z
dc.date.available2020-12-15T09:55:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGłodek P., Współpraca doradcy i przedsiębiorcy a charakterystyka procesu doradztwa dla małego przedsiębiorstwa, [w:] Wybrane aspekty zarządzania procesami, projektami i ryzykiem w przedsiębiorstwach, E. Sońta-Drączkowska, I. Bednarska-Wnuk (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-331-8.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-331-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32925
dc.description.abstractW artykule podjęto próbę uszczegółowienia charakterystyki procesu doradztwa dla małego przedsiębiorstwa, uwzględniając etapy procesu doradczego oraz zagadnienie współpracy pomiędzy doradcą a przedsiębiorcą. Zaproponowana została klasyfikacja relacji współpracy w doradztwie. Na bazie analizy ilościowej wyników badania czterystu małych firm wskazano na częstotliwość występowania każdej z wyróżnionych form współpracy, jak również na ich powiązania z czynnikami odnoszącymi się do typu doradztwa i doradcy, a także do rodzaju zaufania istniejącego w czasie inicjowania relacji doradczej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWybrane aspekty zarządzania procesami, projektami i ryzykiem w przedsiębiorstwach;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdoradztwo biznesowepl_PL
dc.subjectmałe przedsiębiorstwapl_PL
dc.subjectproces doradztwapl_PL
dc.titleWspółpraca doradcy i przedsiębiorcy a charakterystyka procesu doradztwa dla małego przedsiębiorstwapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number37-52pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-332-5
dc.referencesAdamson I., Management consultant meets a potential client for the first time: the pre-entry phase of consultancy in SMEs and the issues of qualitative research methodology, „Qualitative Market Research: An International Journal” 2000, vol. 3, no. 1, s. 17–26.pl_PL
dc.referencesAjmal M. M., Nordstrom F., Helo P., Assessing the Effectiveness of Business Consulting in Operations Development Project, „International Journal of Productivity and Performance Management” 2000, vol. 58, no. 6, s. 523–541.pl_PL
dc.referencesBlackburn R., Jarvis R., The Role of Small and Medium Practices in Providing Business Support to Small- and Medium-Sized Enterprises, Information Paper, April, International Federation of Accountants, New York 2010.pl_PL
dc.referencesCagliano R., Blackmon K., Voss Ch., Small Firms Under MICROSCOPE: International Differences in Production/Operations Management Practices and Performance, „Integrated Manufacturing Systems” 2001, vol. 12, no. 7, s. 469–482.pl_PL
dc.referencesChrisman J. J., McMullan E., Hall J., The Influence of Guided Preparation on the Long-Term Performance of New Ventures, „Journal of Business Venturing” 2005, vol. 20, no. 6, s. 769–791.pl_PL
dc.referencesChristensen P. R., Klyver K., Management Consultancy in Small Firms: How Does Interaction Work?, „Journal of Small Business and Enterprise Development” 2006, vol. 13, no. 3, s. 299–313.pl_PL
dc.referencesDalley J., Hamilton B., Knowledge, Context and Learning in the Small Business, „International Small Business Journal” 2000, vol. 18, no. 3, s. 51–59.pl_PL
dc.referencesDexter A., Behan G., Small Business Consumers: The Emotional Economic Unit, „Journal of the Market Research Society” 1999, vol. 41, no. 2, s. 171–194.pl_PL
dc.referencesGibb A., SME Policy, Academic Research and the Growth of Ignorance, Mythical Concepts, Myths, Assumptions. Rituals and Confusions, „International Small Business Journal” 2000, vol. 18, no. 3, s. 13–34.pl_PL
dc.referencesGłodek P., Doradztwo biznesowe dla małego przedsiębiorstwa – współpraca między doradcą a przedsiębiorcą, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2018, nr 527, s. 102–115.pl_PL
dc.referencesGłodek P., Łobacz K., Model ryzyka w decyzjach strategicznych małych firm innowacyjnych, [w:] E. Urbanowska-Sojkin, P. Bartkowiak (red.), Ryzyko w zarządzaniu strategicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013, s. 245–262.pl_PL
dc.referencesGłodek P., Stawasz E., Łobacz K., Niedzielski P., Strategic advice for small innovative companies – process perspective on establishing trust relationship, 61st Annual International Council for Small Business (ICSB) World Conference, New York 2016.pl_PL
dc.referencesHeiskanen A., Newman M., Eskin M., Control, trust, power, and the dynamics of information system outsourcing relationships: A process study of contractual software development, „Journal of Strategic Information Systems” 2008, vol. 17, no. 4, s. 268–286.pl_PL
dc.referencesHinton M., Hamilton R. T., Characterizing high-growth firms in New Zealand, „International Journal of Entrepreneurship and Innovation” 2013, vol. 14, s. 39–48.pl_PL
dc.referencesHutchinson V., Quintas P., Do SMEs Do Knowledge Management? Or Simply Manage What They Know?, „International Small Business Journal” 2008, vol. 26, no. 2, s. 131–154.pl_PL
dc.referencesKoszałka J., Sluismans R., Doradztwo dla strategii rozwoju innowacyjnego w MSP, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesLabas A., Courvisanos J., Henson S., Business advisor knowledge and knowledge transference: a conceptual framework, Small Enterprise Association of Australia and New Zealand, 28th Annual SEAANZ Conference Proceedings, Melbourne, 1–3.07.2015.pl_PL
dc.referencesŁobacz K., Głodek P., Stawasz E., Niedzielski P., Utilisation of Business Advice in Small Innovative Firms: The Role of Trust and Tacit Knowledge, „Entrepreneurial Business and Economics Review” 2016, vol. 4, no. 2, s. 117–138.pl_PL
dc.referencesMazzarol T., Entrepreneurship and Innovation. Readings and Cases, Tilde University Press, Melbourne 2011.pl_PL
dc.referencesMole K. F., Baldock R., North D., Who Takes Advice? Firm Size Threshold, Competence, Concerns and Informality in a Contingency Approach, ERC Research Paper, 2013, no. 9.pl_PL
dc.referencesNorth D., Baldock R., Mole K., Wiseman J., Binnie C., Research to Understand the Barriers to Take up and Use of Business Support, Report for the Department for Business Innovation and Skills, London 2011.pl_PL
dc.referencesOECD, Effective policies for small business, OECD report, 2004.pl_PL
dc.referencesScott J. M., Irwin D., Discouraged Advisees? The Influence of Gender, Ethnicity, and Education in the Use of Advice and Finance by UK SMEs, „Environment and Planning C-Government and Policy” 2009, vol. 27, no. 2, s. 230–245.pl_PL
dc.referencesSoriano D. R., Castrogiovanni G. J., The Impact of Education, Experience and Inner Circle Advisors on SME Performance: Insights From a Study of Public Development Centers, „Small Business Economics” 2012, vol. 38, no. 3, s. 333–349.pl_PL
dc.referencesStawasz E., Rola doradztwa gospodarczego w zarządzaniu mikroprzedsiębiorstwami – wybrane oddziaływania i determinanty, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 419, s. 228–236.pl_PL
dc.referencesStawasz E., Głodek P., Łobacz K., Niedzielski P., Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.pl_PL
dc.referencesYusuf J.-E., Meeting Entrepreneurs’ Support Needs: Are Assistance Programs Effective?, „Journal of Small Business and Enterprise Development” 2010, vol. 17, no. 2, s. 294–307.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-331-8.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe