Show simple item record

dc.contributor.authorLubaś, Magdalena
dc.date.accessioned2020-07-10T10:07:47Z
dc.date.available2020-07-10T10:07:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2353-5601
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32133
dc.description.abstractW związku z rozpoczęciem obowiązywania rozporządzenia RODO, zarówno w doktrynie, jak i środowisku gospodarczym jest wiele wątpliwości i niepewności co prawidłowości stosowania i interpretacji nowych przepisów. W świetle tych zajść ważnym elementem jest edukacja, szkolenia, rozmowy, a także wymiana spostrzeżeń i doświadczeń osób zajmujących się kwestiami RODO oraz tymi, które były zobowiązane zastosować się do treści rozporządzenia. W kwestii RODO w literaturze przedmiotu małą rolę poświęca się bankom spółdzielczym. Celem artykułu jest diagnoza przeprowadzonych zmian w zakresie ochrony danych klientów banku na skutek wejścia w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych, tzw. RODO. W celu określenia modyfikacji zaszłych w sposobie przetwarzania danych, dokonano analizy treści informacji komunikatów zamieszczonych na stronach internetowych czterech banków spółdzielczych.pl_PL
dc.description.abstractIn connection with the introduction of the RODO regulation, both in the doctrine and the economic environment there are many doubts and uncertainties as to the correctness of the application and interpretation of the new regulations. In the light of these incidents, an important element is education, training, talks as well as the exchange of insights and experiences of people dealing with issues of the RODO, as well as those who were obliged to comply with the regulation. On the issue of the GDP in the literature, a small role is devoted to cooperative banks. The purpose of the article is to diagnose the changes made in the field of data protection of the bank's customers as a result of the entry into force of the Regulation on the protection of personal data, the so-called RODO. In order to determine the modifications that have occurred in the way of data processing, the content of information, messages published on the websites of four cooperative banks was analyzed.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydział Ekonomiczno - Socjologiczny, Uniwersytet Łódxkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;1 (25)
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectochrona danych osobowychpl_PL
dc.subjectRODOpl_PL
dc.subjectkonsumentpl_PL
dc.subjectbank spółdzielczypl_PL
dc.subjectpersonal data protectionpl_PL
dc.subjectconsumerpl_PL
dc.subjectcooperative bankpl_PL
dc.titleOchrona danych osobowych po rozpoczęciu obowiązywania rozporządzenia RODO: analiza przypadku Banków Spółdzielczychpl_PL
dc.title.alternativeProtection of personal data after the entry into force of the RODO regulation: analysis of the case of Cooperative Bankspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number65-80pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagiellońskipl_PL
dc.referencesBarta J., Markiewicz R., 2002, Ochrona danych osobowych, Zakamycze.pl_PL
dc.referencesBarta J., Markiewicz R., 2011, Ochrona danych osobowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzechowska I.D., 2009, Ochrona konsumenta rynku usług bankowych, „Zeszyty Ekonomiczne Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 28.pl_PL
dc.referencesJastrzębska K., 2018, Elektroniczna administracja jako narzędzie wdrażania zmian organizacyjnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKamiński A., Dąbek K., 2017, Nowe zagrożenia dla działalności przedsiębiorstw w świetle rozporządzenia Parlamentu Europejskiego o ochronie danych osobowych (RODO), „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu: Polityka Ekonomiczna”, nr 487.pl_PL
dc.referencesKonstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., Dz.U. 1997, nr 78, poz. 483.pl_PL
dc.referencesMędrala-Natkaniec M., 2018, Jakie zmiany w zakresie ochrony danych osobowych pracowników wprowadza RODO?, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOsiej T., Czarnecki M., 2018, RODO w 15 krokach, przykłady, wskazówki, wzory, procedury wynikające z RODO, Wydawnictwo C.H. Beck.pl_PL
dc.referencesPiguła E., 2015, Bankowy arbitraż konsumencki jako instytucja ochrony konsumenta na rynku usług bankowych, „Finanse i Prawo Finansowe”, nr III(2).pl_PL
dc.referencesRODO nowe możliwości, nowe obowiązki: wszystko, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć o ogólnym rozporządzeniu UE o ochronie danych, 2018, „European Commission; DirectorateGeneral for Justice and Consumers”.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.pl_PL
dc.referencesRutkowska-Tomaszewska E., 2010, Zasady dobrych praktyk na rynku usług bankowych i ich znaczenie w działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, „Kwartalik ADR”, nr 4(12).pl_PL
dc.referencesRutkowska-Tomaszewska E., 2013, Ochrona prawna klienta na rynku usług bankowych, Lex a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrzeciak T., 2017, Ochrona praw konsumenta w kontekście realizacji tzw. planów sprzedaży w banku komercyjnym, „Finanse i Prawa Finansowe”, nr 2(14).pl_PL
dc.referencesSkoczylas D., 2018, Przetwarzanie danych osobowych a prawo do bycia zapomnianym i prawo do przenoszenia danych na gruncie RODO, „Acta Iuris Stetinensis”, nr 24(4).pl_PL
dc.date.defence2020
dc.relation.volume1 (25) 2020pl_PL
dc.disciplineekonomia i finansepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe