Show simple item record

dc.contributor.authorĆwiklicki, Marek
dc.contributor.editorKuźbik, Paweł
dc.contributor.editorSzymankiewicz, Maria J.
dc.date.accessioned2020-04-30T15:58:02Z
dc.date.available2020-04-30T15:58:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationĆwiklicki M., Granice stosowania action research w naukach o zarządzaniu, [w:] Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 133-140, doi: 10.18778/7969-450-1.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-450-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31871
dc.description.abstractThe aim of the chapter is to identify action research limitations in organization studies. Secondary data analysis is the research method applied in the study. Firstly, differences in terminology related to action research are presented, then its definitions and interpretations are discussed. Next, the generic research process is described. In the following section, literature review of action research applications is presented. Finally, the evaluation of action research method, its strengths and weaknesses and limitations in its application for organizational analysis and development are shown.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectaction researchpl_PL
dc.subjectnauki o zarządzaniupl_PL
dc.titleGranice stosowania action research w naukach o zarządzaniupl_PL
dc.title.alternativeUnexploited methodological support for management sciencespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number133-140pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Metod Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-747-2
dc.referencesBal-Woźniak T., Gumienny S., 2011, Podstawy metody action research i jej przydatność w naukach o zarządzaniu, „Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej”, nr 280.pl_PL
dc.referencesBryman A., Bell E., 2007, Business Research Methods, 2nd ed., Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesCheckland P., Holwell S., 1998, The Nature and Validity of Action Research, „Systemic Practice and Action Research”, No. 11 (1).pl_PL
dc.referencesCheckland P., Poulter J., 2010, Soft Systems Methodology, [w:] M. Reynolds, S. Holwell (eds.), Systems Approaches to Managing Change: A Practical Guide, The Open University, Springer- Verlag Ltd, London.pl_PL
dc.referencesCheckland P., 2000, Soft Systems Methodology: A Thirty Year Retrospective, „Systems Research and Behavioral Science”, Vol. 17.pl_PL
dc.referencesChrostowski A., Jemielniak D., 2008, Action Research w teorii organizacji i zarządzania, „Organizacja i Kierowanie”, nr 1 (131).pl_PL
dc.referencesChrostowski A., Jemielniak D., 2011, Skuteczne doradztwo strategiczne. Metoda Action Research w praktyce, Wyd. Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCooper D. R., Schindler P. S., 2008, Business Research Methods, 10th ed., McGraw-Hill/Irwin, New York.pl_PL
dc.referencesCrowther D., Lancaster G., 2009, Research Methods. A Concise Introduction to Research in Management and Business Consultancy, 2nd edition, Elsevier, Oxford.pl_PL
dc.referencesEriksson P., Kovalainen A., 2008, Qualitative Methods in Business Research, Sage, London.pl_PL
dc.referencesFlick U., 2010, Projektowanie badania jakościowego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGhauri P., Grønhaug K., 2005, Research Methods in Business Studies. A Practical Guide, 3rd ed., Pearson Education Ltd, Essexpl_PL
dc.referencesGiven L. M. (red.), 2008, The SAGE Encyclopedia of Qualitative Research Methods, Vol. 1, Sage, Los Angeles.pl_PL
dc.referencesGreenwood D. J., 2012, Action research, czyli o badaniach w działaniu, [w:] Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teoria, t. 1, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHair J. F., Money A. H., Samouel P., Page M., 2008, Research Methods for Business, John Wiley & Sons Ltd, West Sussex.pl_PL
dc.referencesJemielniak D., 2011, Skuteczne doradztwo strategiczne. Metoda Action Research w praktyce, Wyd. Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKemmis S., McTaggart R., 2009, Uczestniczące badania interwencyjne. Działanie komunikacyjne i sfera publiczna, [w:] N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, t. 1, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesReason P., Bradbury H., 2001, Introduction: Inquiry and Participation in Search of a World Worthy of Human Aspiration, [w:] P. Reason, H. Bradbury (red.), Handbook of Action Research Participative Inquiry and Practice, Sage, London.pl_PL
dc.referencesSaunders M., Lewis P., Thornhill A., 2007, Research Methods for Business Students, 4rd ed., Pearson Education Ltd, Harlow.pl_PL
dc.referencesSekaran U., Bougie R., 2013, Research Methods for Business. A Skill-Building Approach, 6th ed., Wiley, Chichester.pl_PL
dc.referencesTharenou P., Donohue R., Cooper B., 2007, Management Research Methods, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-450-1.13


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe