Show simple item record

dc.contributor.authorWinkler, Renata
dc.contributor.authorBednarska-Wnuk, Izabela
dc.contributor.editorKuźbik, Paweł
dc.contributor.editorSzymankiewicz, Maria J.
dc.date.accessioned2020-04-30T15:51:39Z
dc.date.available2020-04-30T15:51:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationWinkler R., Bednarska-Wnuk I., Elastyczność pracowników a pomiar satysfakcji z pracy, [w:] Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 95-106, doi: 10.18778/7969-450-1.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-450-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31868
dc.description.abstractThe considerations focused on the need to study the environment of flexible workers were the starting point for this chapter. Due to the multiplicity of areas that constitute that environment the study is limited to job satisfaction and selected tools for its diagnosis. The purpose of this chapter is to determine how to adjust the traditional tool for measuring job satisfaction to measure job satisfaction of flexible workers.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectelastyczność pracownikówpl_PL
dc.subjectsatysfakcja z pracypl_PL
dc.titleElastyczność pracowników a pomiar satysfakcji z pracypl_PL
dc.title.alternativeFlexible workers and measuring employees job satisfactionpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number95-106pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Zachowań Organizacyjnychpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Zarządzania, Zakład Zarządzania Wiedząpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-747-2
dc.referencesBańka A., 2000, Psychologia organizacji, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia – podręcznik akademicki, t. III: Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBearden W. O., Netemeyer R. G., 1999, Handbook of Marketing Scale: Multi-item Measures for Marketing and Consumer Behaviour Research, Sage Publications Inc., London.pl_PL
dc.referencesBłaszczyk W., Januszkiewicz K., Śmigielski J., 2006, Oblicza jakości życia. Człowiek w sytuacji pracy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBohdziewicz P., 2008, Kariery zawodowe w gospodarce opartej na wiedzy (na przykładzie grupy zawodowej informatyków), Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDobrowolska M. (red.), 2006, Być albo nie być czasownikiem. Analiza funkcjonowania pracownika w warunkach zatrudnienia tymczasowego, Wyd. Naukowe „Śląsk”, Katowice.pl_PL
dc.referencesFields D. L., 2002, Taking the Measure of Work. A Guide to Validated Scales for Organizational Research and Diagnosis, Sage Publications Inc., Thousand Oaks–London–New Delhi.pl_PL
dc.referencesJanuszkiewicz K., 2012, Elastyczność zasobów ludzkich – konsekwencje społeczne, [w:] B. Glinkowska, B. Kaczmarek (red.), Współczesne koncepcje i metody zarządzania organizacjami – aspekty społeczne, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, nr 265.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M., 2012, Efektywne sposoby poprawy elastyczności wynagrodzeń, [w:] T. Listwan, M. Stor (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim, t. 1: Problemy zarządczo-ekonomiczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz M. (red.), 2007, Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKryńska E. (red.), 2003, Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy a popyt na pracę w Polsce, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLam S. K., 1995, Quality Management and Job Satisfaction, „The International Journal of Quality & Reliability Management”, Vol. 12 (4).pl_PL
dc.referencesLocke E. A., 1976, The Nature and Causes of Job Satisfaction, [w:] M. D. Dunnette, R. McNally (ed.), Handbook of Industrial and Organizational Psychology, Rand McNally, Chicago.pl_PL
dc.referencesMachol-Zajda L., Głogosz D., 2007, Elastyczne formy pracy. Poradnik dla pracodawców, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok.pl_PL
dc.referencesMakin P., Cooper C., Cox Ch., 2000, Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOsbert-Pociecha, 2001, Dualna natura elastyczności organizacji i jej implikacje praktyczne, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2.pl_PL
dc.referencesOsbert-Pociecha G., 2008, Określenia, definicje, problemy, [w:] R. Krupski (red.), Elastyczność organizacji, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesParasurman A., Zeithami V. A., Berry L. L., 1988, SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality, „Journal of Retailing”, No. 64 (1).pl_PL
dc.referencesReber A. S., 2002, Słownik psychologii, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRoznowski M., 1989, Examination of the Measurement Properties of the Job Descriptive Index with Experimental Items, „Journal of Applied Psychology”, No. 74 (5).pl_PL
dc.referencesSadowska-Snarska C. (red.), 2008, Elastyczne formy pracy. Szanse i zagrożenia, Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok.pl_PL
dc.referencesSchneider D. S., Vaught B. C., 1993, A Comparison of Job Satisfaction Between Public and Private, „Public Administration Quarterly”, Vol. 17 (1).pl_PL
dc.referencesSkowron-Mielnik B., 2011, Strategiczne konsekwencje zmian w modelach pracy, [w:] E. Urban- Sojkin (red.), Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach. Ujęcie sektorowe, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesSłownik wyrazów obcych, 1980, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSpector P., 1997, Job satisfaction. Application, Assessment, Causes and Consequences, Crisp Publication Inc., USA.pl_PL
dc.referencesŚwiątek-Barylska I., 2013, Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesThilmany J., 2004, Formula for job satisfaction, „Mechanical Engineering”, Vol. 126 (11).pl_PL
dc.referencesWinkler R., 2005, SERVQUAL w diagnozie satysfakcji z pracy, [w:] A. Stabryła (red.), Innowacyjność we współczesnych organizacjach, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesYeager S. J., 1981, Dimensionality of the Job Descriptive Index, „Academy of Management Journal”, Vol. 24 (1).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-450-1.10


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe