dc.contributor.author | Podkówka-Wawrzonek, Małgorzata | |
dc.contributor.author | Brodzińska, Monika | |
dc.contributor.editor | Kuźbik, Paweł | |
dc.contributor.editor | Szymankiewicz, Maria J. | |
dc.date.accessioned | 2020-04-30T15:49:01Z | |
dc.date.available | 2020-04-30T15:49:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Podkówka-Wawrzonek M., Brodzińska M., Coaching – zastosowanie w zarządzaniu i jego ewaluacja, [w:] Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 83-94, doi: 10.18778/7969-450-1.09 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-450-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31867 | |
dc.description.abstract | In this chapter a coaching process is explained along with the differences between coaching, mentoring and consulting. The chapter describes a coaching session and enumerates tools that a coach can use when conducting the process. The following methods: GROW, SMART, Kirkpatrick’s four-level evaluation model and Phillips’ ROI model are described to be used in coaching sessions in reference to an individual as well as within an organisation. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | coaching | pl_PL |
dc.subject | zarządzanie | pl_PL |
dc.title | Coaching – zastosowanie w zarządzaniu i jego ewaluacja | pl_PL |
dc.title.alternative | Coaching, its implementation in management and evaluation | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 83-94 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-747-2 | |
dc.references | Coutu D., 2009, What Can Coaches Do for You?, „Harvard Business Review”, January. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowska J., 2014, Ocena działań employer brandingowych, „Personel i Zarządzanie”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Davis T., Cud M., Flynn N., Mowl P., Orme S., 2010, Ewaluacja talentu, Wolters Kluwer business, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dźwigoł-Barosz M., 2011, Analiza skuteczności projektu szkoleniowego, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie”, nr 59. | pl_PL |
dc.references | Edgcomb E., Malen E., 2002, Keepping it Personalized: Consulting, Coaching, Mentoring for Microentrepreneurs, Aspen Institute, Washington DC. | pl_PL |
dc.references | Evers W. J., Brawers A., Tomic W., 2006, A Quasi-Experimental Study on Management Coaching Effectiveness, „Consulting Psychology Journal: Practice and Research”, No. 58, March. | pl_PL |
dc.references | Holton III E. F., 1996, The Flawed Four-Level Evaluation Model, „Human Resource Quarterly”, No. 7. | pl_PL |
dc.references | http://www.biznestube.pl/aktualnosci/kluczowe-roznice-miedzy-coachingiem-a-mentoringiem (dostęp 19.05.2014). | pl_PL |
dc.references | http://www.educoaching.pl/2011/06/model-grow-struktura-sesji-coachingowej.html (dostęp 21.04.2014). | pl_PL |
dc.references | Grant A. M., 2009, Coach and Couch?, „Harvard Business Review”, January. | pl_PL |
dc.references | Karwala S., 2007, Model mentoringu we współczesnej szkole wyższej, Wyższa Szkoła Biznesu, Nowy Sącz. | pl_PL |
dc.references | Kirkpatrick D. L., 2001, Ocena efektywności szkoleń, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kłodkiewicz M., 2009, Raport Szkoła dla Coacha, http://www.pifs.org.pl/pliki/raport%20szkola%20dla%20coacha.pdf (dostęp 28.04.2014). | pl_PL |
dc.references | Kunasz M., 2006, Ocena efektywności szkolenia w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań, „Materiały i Studia Uniwersytetu Warszawskiego”, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Meyer P. J., 2003, What Would You Do If You Knew You Couldn’t Fail? Creating S.M.A.R.T. Goals Attitude Is Everything: If You Want to Succeed Above and Beyond, The Meyer Resource Group Inc., Waco TX. | pl_PL |
dc.references | Peterson D. B., 2009, Does Your Coach Give You Value for Your Money?, „Harvard Business Review”, No. 87 (1). | pl_PL |
dc.references | Phillips J. J., 1996, Measuring ROI: The Fifth Level of Evaluation, „Technical and Skills Training”, April. | pl_PL |
dc.references | Phillips J. J., 1997, Handbook of Training Evaluation and Measurement Methods, Butterworth–Heinemann, New York. | pl_PL |
dc.references | Phillips J. J., 2007, Measuring ROI. Fad, Fact, or Fantasy?, „T+D”, No. 61, April. | pl_PL |
dc.references | Phillips J. J., Phillips P. P., Stone R. D., 2001, The Human Resources Scorecard: Measuring the Return on Investment, Butterworth–Heinemann, Woburn. | pl_PL |
dc.references | Phillips J. J., Zuniga L., 2008, Costs and ROI: Evaluating at the Ultimate Level, John Wiley and Sons, San Francisco. | pl_PL |
dc.references | Rzycka O., 2010, Niezwykła moc pytań w zarządzaniu ludźmi, Wolters Kluwer business, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Spence G. B., Grant A. M., 2007, Professional and Peer Life Coaching and the Enhancement of Goal Striving and Well-Being: An Exploratory Study, „The Journal of Positive Psychology: Dedicated to Furthering Research and Promoting Good Practice”, No. 2, June. | pl_PL |
dc.references | Taggart P., Sheppard G., 2010, From the Happy Sheet to the Bottom Line, GPSVision Ltd, Coverntry. | pl_PL |
dc.references | Wilson C., 2007, Coaching biznesowy. Praktyczny podręcznik dla coachów, menedżerów i specjalistów HR, MT Biznes, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Whitworth L., Kimsey-House K., Sandhal P., 2010, Coaching koaktywny, Wolters Kluwer business, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Woźniak J., 2012, Ocenianie efektów szkolenia czyli metody i problemy ewaluacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-450-1.09 | |