Show simple item record

dc.contributor.authorCaban-Piaskowska, Katarzyna
dc.contributor.authorZalewska-Turzyńska, Magdalena
dc.contributor.editorKuźbik, Paweł
dc.contributor.editorSzymankiewicz, Maria J.
dc.date.accessioned2020-04-30T08:03:40Z
dc.date.available2020-04-30T08:03:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationCaban-Piaskowska K., Zalewska-Turzyńska M., Realizacja procesu komunikacji w doradztwie biznesowym, [w:] Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 33-40, doi: 10.18778/7969-450-1.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-450-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31861
dc.description.abstractThe aim of the chapter is to show and analyse communication methods applied by consultants playing various roles in business consulting. To achieve this goal, first, the consulting process is defined and consultants are classified accordingly to the roles they play as experts, supervisors and teachers. Finally, a type of communication, a type of communication channels, a person initiating the relation and a person closing the communication process for every consulting role are defined.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkomunikacja w biznesiepl_PL
dc.subjectdoradztwo biznesowepl_PL
dc.titleRealizacja procesu komunikacji w doradztwie biznesowympl_PL
dc.title.alternativeRealization of communication process in business consultingpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number33-40pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationCentrum Badań i Innowacji Pro-Akademia w Łodzipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Zarządzania, Zakład Metodologii Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-747-2
dc.referencesAdler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor II R. F., 2006, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesBaker J., Schaffer R., 1969, Making Staff Consulting More Effective, „Harvard Business Review”, Vol. 47, January/February, Issue 1, s. 62–71.pl_PL
dc.referencesBarker R. T., Gower K., 2009, Use of Uncertainty Reduction and Narrative Paradigm Theories in Management Consulting and Teaching: Lessons Learned, „Businsss Communication Quarterly”, September, s. 338–341.pl_PL
dc.referencesBerger C. R., Calabrese R. J., 1975, Some Explorations in Initial Interaction and Beyond: Toward a Developmental Theory of Interpersonal Communication, „Human Communication Research”, No. 1, s. 99–112.pl_PL
dc.referencesBerglas S., 2002, The Very Real Dangers of Executive Coaching, „Harvard Business Review”, Vol. 80, June, issue 6, s. 86–93.pl_PL
dc.referencesBettencourt L., Ulwick A., 2008, The Customer-Centered Innovation Map, „Harvard Business Review”, May, s. 109–114.pl_PL
dc.referencesCzarnecki J., 2011, Architektura korporacji. Analiza teoretyczna i metodologiczna, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesJay A., 1977, Rate Yourself as a Client, „Harvard Business Review”, Vol. 55, July/August, Issue 4, s. 84–92.pl_PL
dc.referencesKesner I., Fowlerwhen S., 1997, Consultants and Clients Clash, „Harvard Business Review”, November/ December, s. 22–37.pl_PL
dc.referencesKo D.-G., 2014, The Mediating Role of Knowledge Transfer and the Effects of Client-Consultant Mutual Trust on the Performance of Enterprise Implementation Projects, Information & Management, http://dx.doi.org/10.1016/j.im.2014.04.001 (dostęp 25.04.2014).pl_PL
dc.referencesKonsulting – doradztwo biznesowe i gospodarcze, 2014, Deloitte, http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/uslugi/konsulting/index.htm (dostęp 25.04.2014).pl_PL
dc.referencesPotocki A., Winkler R., Żbikowska A., 2003, Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPisula D., 2010, ABC doradcy zawodowego. Rozmowa doradcza, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchein E., 1990, General Philosophy of Helping: Process Consultation, „Sloan Management Review”, Vol. 31, Spring, s. 57–64.pl_PL
dc.referencesSelye H., 1977, Stres okiełznany, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, 2011, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTilles S., 1999, Understanding the Consultant’s Role, „Harvard Business Review”, Vol. 39, November/ December, Issue 6, s. 87–99.pl_PL
dc.referencesTurner A., 1982, Consulting is More than Giving Advice, „Harvard Business Review”, Vol. 60, September/October, Issue 5, s. 120–129.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-450-1.04


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe