dc.contributor.editor | Kozłowski, Remigiusz | |
dc.date.accessioned | 2020-04-24T12:59:40Z | |
dc.date.available | 2020-04-24T12:59:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Kozłowski R. (red.), Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, doi: 10.18778/7525-631-4 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-631-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31848 | |
dc.description | Kluczem spinającym pracę jest nadrzędna idea całościowego wykorzystania doświadczeń różnych państw i metropolii w zakresie organizacji i budowy systemów transportu kolejowego (w tym miejskiego), z uwzględnieniem współistnienia wielu gałęzi tego transportu, budowy tuneli średnicowych, rozwoju węzłów multimodalnych […]. W ciekawym studium zaprezentowano strukturę transportu miejskiego, uwzględniającą różne rodzaje miejskiego transportu szynowego, w tym: metro, lekką kolej nadziemną, kolej metropolitarną oraz sieć tramwajową.
Pogłębienie przedstawionych w pracy cząstkowych analiz pozwala spostrzec, jak rozległe merytorycznie i skomplikowane narzędziowo prace projektowe należy przeprowadzić, by nie popełniając fundamentalnych błędów, zaprojektować globalny system transportu w aglomeracji łódzkiej. Nabiera to tym większej wagi, iż w Unii Europejskiej obserwujemy wzrost znaczenia racjonalnie zorganizowanego i nowoczesnego transportu kolejowego, podczas gdy w Polsce ta faza pozostaje jeszcze opóźniona.
Przedstawiony materiał ma istotne walory faktograficzne, przeglądowe, a po części także analityczne. Zasługuje na opublikowanie zawartych w nim treści szczególnie w kontekście możliwości wykorzystania dobrze rozpoznanych projektów przy opracowywaniu systemu transportowego w aglomeracji łódzkiej. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | transport kolejowy | pl_PL |
dc.subject | infrastruktura kolejowa | pl_PL |
dc.subject | Łódzka Kolej Aglomeracyjna | pl_PL |
dc.subject | tunel średnicowy w Łodzi | pl_PL |
dc.subject | kolej dużych prędkości | pl_PL |
dc.title | Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 206 | pl_PL |
dc.references | Analiza warunków budowy kolejowego tunelu średnicowego pod centrum Łodzi – podsumowanie i wnioski, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, Łódź 2008. | pl_PL |
dc.references | Biello D. i in., Bullet trains: inside and out, PowerPlus Books, New York 2002. | pl_PL |
dc.references | Biuletyn Informacyjny Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi, 2012. | pl_PL |
dc.references | Bruinsma F., Pels E. i in., Railway developement: impacts on urban dynamics, Wyd. Physica- -Verlag, Heidelberg 2008. | pl_PL |
dc.references | Brzeziński C., Łódź jako centrum logistyczne transportu – uwarunkowania, materiały z konferencji organizowanej przez Prezydenta Miasta Łodzi „Multimodalne węzły transportu czynnikiem rozwoju regionów”, Urząd Miasta Łodzi, marzec 2004. | pl_PL |
dc.references | Chmielak A. (red.), Wybrane problemy kształtowania infrastruktury rozwoju zrównoważonego, Wyd. Politechniki Białostockiej, Białystok 2001. | pl_PL |
dc.references | Chrzanowski J., Siedemdziesiąt lat magistrali węglowej, „Nasz Tygodnik”, 21.05.2010, dodatek do „Dziennika Łódzkiego”. | pl_PL |
dc.references | Dyrekcja Generalna ds. Energii i Transportu Komisji Europejskiej, EU energy and transport in figures. Statistical Pocketbook 2009, Brussel 2009. | pl_PL |
dc.references | Dyrektywa nr 96/48/WE z dn. 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, Dz.U. L 235 z 17.09.1996. | pl_PL |
dc.references | ECMT, Transport infrastructure in ECMT countries: profiles and prospects (monographs), Paris 1998. | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia Popularna PWN, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995. | pl_PL |
dc.references | Ficoń K., Zarys mikrologistyki, Bel Studio Sp. z o.o., Warszawa–Gdynia 2004. | pl_PL |
dc.references | Furtak K., Kędracki M., Podstawy budowy tuneli, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Gałuszka J. (red.), Wokół Nowego Centrum Łodzi, EC1 – Miasto Kultury, Łódź 2010. | pl_PL |
dc.references | Dyrekcja Generalna ds. Prasy i Komunikacji Komisji Europejskiej, Europe at a crossroads. The need for sustainable transport, Brussel 2003. | pl_PL |
dc.references | Główny Urząd Statystyczny, Mały Rocznik Statystyczny Polski 2009, Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Gołembska E. (red.), Współczesne kierunki rozwoju logistyki, Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | Grzywacz W., Infrastruktura transportu, Wyd. Komunikacji i Łączności, Warszawa 1982. | pl_PL |
dc.references | Jerczyński M., Roszek T., Szlakiem łódzkiej kolei, Piątek Trzynastego, Łódź 2003. | pl_PL |
dc.references | Jewtuchowicz A. (red.), Strategiczne problemy rozwoju regionów w procesie integracji europejskiej, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001. | pl_PL |
dc.references | Jewtuchowicz A., Suliborski A. (red.), Struktury i procesy kształtujące łódzki region społeczno- gospodarczy, Wyd. Biblioteka, Łódź 2002. | pl_PL |
dc.references | Jewtuchowicz A., Wójcik M. (red.), Łódzka metropolia. Problemy integracji gospodarczej, Wyd. Biblioteka, Łódź 2010. | pl_PL |
dc.references | Jones R. A., The politics and economics of the European Union: an introductory text, Wyd. Elgar, Cheltenham 2001. | pl_PL |
dc.references | Koleje DB wchodzą do klubu prędkości 300 km/h, Aktualności, „Technika Transportu Szynowego” 2002, nr 1–2. | pl_PL |
dc.references | Kowalczyk K., Kłopoty ze skansenem, „Siedem Dni – Zduńska Wola” 2010, nr 16 (611), kwiecień. | pl_PL |
dc.references | Koziarski S. M., Sieć kolejowa Polski w latach 1918–1992, Instytut Śląski, Opole 1993. | pl_PL |
dc.references | Kozłowski R., Tomczyk I., Problematyka budowy dróg w Polsce na przykładzie drogi ekspresowej S-8 w województwie łódzkim, 2K s.c., Łódź–Sieradz 2009. | pl_PL |
dc.references | Lachiewicz S., Staniec I. (red.), Sytuacja ekonomiczna, organizacyjna i kadrowa dużych organizacji gospodarczych w aglomeracji łódzkiej, Wyd. Media Press, Łódź 2007. | pl_PL |
dc.references | Leśniewicz W. L., Na S8 trzeba poczekać, „Dziennik Łódzki”, 18.01.2010, nr 14 (22.410). | pl_PL |
dc.references | Lowe D., Intermodal freight transport, Elsevier Butterworth-Heinemann, Amsterdam 2005. | pl_PL |
dc.references | Massel A., Linia dużych prędkości Wrocław/Poznań–Łódź–Warszawa, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 12 (grudzień). | pl_PL |
dc.references | Maynard Ch., High-speed trains, Wyd. LernerSports, Minneapolis 2002. | pl_PL |
dc.references | Miecznikowski S. (red.), Gospodarowanie w transporcie kolejowym Unii Europejskiej, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007. | pl_PL |
dc.references | Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Strategia rozwoju kraju 2007–2015, Warszawa 2006 (listopad). | pl_PL |
dc.references | Mirski J. Z., Budownictwo z technologią, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1995. | pl_PL |
dc.references | Neider J., Transport międzynarodowy, Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Nietz F., W 35 minut do Łodzi, „Gazeta Transportowa” 2009, nr 49 (863), grudzień. | pl_PL |
dc.references | North B. H. (red.), Modern railway transportation: proceedings of the International Conference “Railways”, organized by the Institution of Civil Engineers and held in London on 25–27 May 1993, Redwood Books, London 1993. | pl_PL |
dc.references | OECD, Przeglądy gospodarcze OECD – Polska, t. 2008/10, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2008. | pl_PL |
dc.references | Poradowski R., Zduńska Wola i okolice, Tow. Przyjaciół Zduńskiej Woli, Zduńska Wola 1984. | pl_PL |
dc.references | Porozumienie w sprawie realizacji studium wykonalności dla tunelu średnicowego, Miasto Łódź, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., EC-1 Łódź – Miasto Kultury, Łódź, 26.09.2009. | pl_PL |
dc.references | Projektowane linie średnicowe w Łodzi jako element systemu KDP oraz kolei konwencjonalnych –prezentacja ustaleń studium wykonalności, Warszawa–Łódź, grudzień 2011. | pl_PL |
dc.references | Raczyński J., Massel A., Uwarunkowania społeczne i gospodarcze rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 5–6 (maj–czerwiec). | pl_PL |
dc.references | Raczyński J., Rządowy program budowy linii dużych prędkości w Polsce, „Technika Transportu Szynowego” 2008, nr 9 (wrzesień). | pl_PL |
dc.references | Raczyński J., TGV Mediterranee – piąta linia dużej prędkości we Francji, „Technika Transportu Szynowego” 2001, nr 6. | pl_PL |
dc.references | Raczyński J., Żurkowski A., Koleje dużych prędkości w Europie i projekty budowy nowych linii w Polsce, „Technika Transportu Szynowego” 2006, nr 4 (kwiecień). | pl_PL |
dc.references | Ross J. F. L., Linking Europe: transport policies and politics in the European Union, Wyd. Praeger, Westport 1998. | pl_PL |
dc.references | Roza G., The incredible story of trains, PowerKids Press, New York 2004. | pl_PL |
dc.references | Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., Transport. Problemy transportu w rozszerzonej UE, PWN, Warszawa 2009. | pl_PL |
dc.references | Sievert T., The world’s fastest trains, Capstone Press, Mankato 2002. | pl_PL |
dc.references | Sitarek M., Duży krok naprzód, „Siedem dni – Sieradz” 2010, nr 3 (598), styczeń. | pl_PL |
dc.references | Słownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1993. | pl_PL |
dc.references | Studium przebiegu przez Łódź Kolei Dużych Prędkości V-300, TEREN Sp. z o.o., Łódź 2006. | pl_PL |
dc.references | Suchański T., S8 – jest decyzja, „Siedem Dni – Zduńska Wola” 2010, nr 3 (598), styczeń. | pl_PL |
dc.references | Śmiałowski J., Zakład Taboru Polskich Kolei Państwowych w Zduńskiej Woli-Karsznicach (rok zał. 1933), Wyd. Biblioteka, Zgierz 1996. | pl_PL |
dc.references | Taylor Z., Regres i rozwój sieci kolei w Polsce, PAN Instytut Geografii i Przestrzennego zagospodarowania, Warszawa 2007. | pl_PL |
dc.references | Tomanka R. (red.), Ceny transportu miejskiego w Europie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007. | pl_PL |
dc.references | Towpik K., Linie kolejowe dużych prędkości. Stan obecny i kierunki rozwoju wybranych zagadnień z zakresu dróg kolejowych, „Problemy Kolejnictwa” 2002, nr 136. | pl_PL |
dc.references | UIC, High speed rail. Fast track to sustainable mobility, November 2010. | pl_PL |
dc.references | Wesołowski J., Ukształtowanie kolejowego węzła łódzkiego i możliwości jego włączenia w system kolei dużych prędkości, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 12 (grudzień). | pl_PL |
dc.references | Woźniak K., Francuską koleją przez Karsznice, „Ziemia Łódzka” 2009, nr 10 (99), październik. | pl_PL |
dc.references | Żurkowski A., Duże prędkości – UIC, Polska, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 5–6 (maj–czerwiec). | pl_PL |
dc.references | http://bppwl.lodzkie.pl | pl_PL |
dc.references | http://ec.europa.eu | pl_PL |
dc.references | http://edgp.gazetaprawna.pl | pl_PL |
dc.references | http://epp.eurostat.ec.europa.eu | pl_PL |
dc.references | http://forsal.pl | pl_PL |
dc.references | http://forum.gazeta.pl | pl_PL |
dc.references | http://gospodarka.gazeta.pl | pl_PL |
dc.references | http://historia.arch.p.lodz.pl | pl_PL |
dc.references | http://inforail.pl | pl_PL |
dc.references | http://kolej.krb.com.pl | pl_PL |
dc.references | http://lka.lodz.pl | pl_PL |
dc.references | http://lodz.gazeta.pl | pl_PL |
dc.references | http://lodz.naszemiasto.pl | pl_PL |
dc.references | http://logistyka.wnp.pl | pl_PL |
dc.references | http://miasta.gazeta.pl | pl_PL |
dc.references | http://miasteria.pl | pl_PL |
dc.references | http://mpu.lodz.pl | pl_PL |
dc.references | http://natura2000.gdos.gov.pl | pl_PL |
dc.references | http://serwisy.gazeta.pl | pl_PL |
dc.references | http://szybkiekoleje.org.pl | pl_PL |
dc.references | http://um.kutno.pl | pl_PL |
dc.references | http://uml.lodz.pl | pl_PL |
dc.references | http://zdunska wola.naszemiasto.pl | pl_PL |
dc.references | http://zsk.dbv.pl | pl_PL |
dc.references | www.abc.com.pl | pl_PL |
dc.references | www.alwaystouchout.com | pl_PL |
dc.references | www.bahn.de | pl_PL |
dc.references | www.belrail.be | pl_PL |
dc.references | www.bombardier.com | pl_PL |
dc.references | www.bpk.lodz.pl | pl_PL |
dc.references | www.cie.gov.pl | pl_PL |
dc.references | www.citytunnelleipzig.de | pl_PL |
dc.references | www.croydon-tramlink.co.uk | pl_PL |
dc.references | www.dft.gov.uk | pl_PL |
dc.references | www.dhl.com.pl | pl_PL |
dc.references | www.dzienniklodzki.pl | pl_PL |
dc.references | www.ec1kolejowy.pl | pl_PL |
dc.references | www.ec1lodz.pl | pl_PL |
dc.references | www.eos.ubc.ca | pl_PL |
dc.references | www.gddkia.gov.pl | pl_PL |
dc.references | www.inforail.pl | pl_PL |
dc.references | www.infrastruktura.elamed.pl | pl_PL |
dc.references | www.klimatdlaziemi.pl | pl_PL |
dc.references | www.konwent.lodzkie.pl | pl_PL |
dc.references | www.laser-sinex.pl | pl_PL |
dc.references | www.lddc-history.org.uk | pl_PL |
dc.references | www.leipzig.de | pl_PL |
dc.references | www.lekkerland.pl | pl_PL |
dc.references | www.lka.lodzkie.pl | pl_PL |
dc.references | www.lodzkie.eu | pl_PL |
dc.references | www.lodz-sitk.org.pl | pl_PL |
dc.references | www.ltmcollection.org | pl_PL |
dc.references | www.microsofttranslator.com | pl_PL |
dc.references | www.mpips.gov.pl | pl_PL |
dc.references | www.nbi.com.pl | pl_PL |
dc.references | www.obywatel.org.pl | pl_PL |
dc.references | www.pkp.pl | pl_PL |
dc.references | www.plk-inwestycje.pl | pl_PL |
dc.references | www.plk-sa.pl | pl_PL |
dc.references | www.poznan.gddkia.gov.pl | pl_PL |
dc.references | www.railway-technology.com | pl_PL |
dc.references | www.rynek-kolejowy.pl | pl_PL |
dc.references | www.rzecznik.dlalodzi.info | pl_PL |
dc.references | www.segro.pl | pl_PL |
dc.references | www.stat.gov.pl | pl_PL |
dc.references | www.szybkiekoleje.org.pl | pl_PL |
dc.references | www.technologyreview.com | pl_PL |
dc.references | www.tfl.gov.uk | pl_PL |
dc.references | www.timeout.com | pl_PL |
dc.references | www.toya.net.pl | pl_PL |
dc.references | www.trainweb.org | pl_PL |
dc.references | www.transport-szynowy.pl | pl_PL |
dc.references | www.uic.org | pl_PL |
dc.references | www.ukie.gov.pl | pl_PL |
dc.references | www.uml.lodz.pl | pl_PL |
dc.references | www.uni-logistics.eu | pl_PL |
dc.references | www.ventra.com.pl | pl_PL |
dc.references | www.zdit.uml.lodz.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-631-4 | |