Show simple item record

dc.contributor.editorKozłowski, Remigiusz
dc.date.accessioned2020-04-24T12:59:40Z
dc.date.available2020-04-24T12:59:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKozłowski R. (red.), Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, doi: 10.18778/7525-631-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-631-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31848
dc.descriptionKluczem spinającym pracę jest nadrzędna idea całościowego wykorzystania doświadczeń różnych państw i metropolii w zakresie organizacji i budowy systemów transportu kolejowego (w tym miejskiego), z uwzględnieniem współistnienia wielu gałęzi tego transportu, budowy tuneli średnicowych, rozwoju węzłów multimodalnych […]. W ciekawym studium zaprezentowano strukturę transportu miejskiego, uwzględniającą różne rodzaje miejskiego transportu szynowego, w tym: metro, lekką kolej nadziemną, kolej metropolitarną oraz sieć tramwajową. Pogłębienie przedstawionych w pracy cząstkowych analiz pozwala spostrzec, jak rozległe merytorycznie i skomplikowane narzędziowo prace projektowe należy przeprowadzić, by nie popełniając fundamentalnych błędów, zaprojektować globalny system transportu w aglomeracji łódzkiej. Nabiera to tym większej wagi, iż w Unii Europejskiej obserwujemy wzrost znaczenia racjonalnie zorganizowanego i nowoczesnego transportu kolejowego, podczas gdy w Polsce ta faza pozostaje jeszcze opóźniona. Przedstawiony materiał ma istotne walory faktograficzne, przeglądowe, a po części także analityczne. Zasługuje na opublikowanie zawartych w nim treści szczególnie w kontekście możliwości wykorzystania dobrze rozpoznanych projektów przy opracowywaniu systemu transportowego w aglomeracji łódzkiej.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecttransport kolejowypl_PL
dc.subjectinfrastruktura kolejowapl_PL
dc.subjectŁódzka Kolej Aglomeracyjnapl_PL
dc.subjecttunel średnicowy w Łodzipl_PL
dc.subjectkolej dużych prędkościpl_PL
dc.titleZnaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowegopl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number206pl_PL
dc.referencesAnaliza warunków budowy kolejowego tunelu średnicowego pod centrum Łodzi – podsumowanie i wnioski, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesBiello D. i in., Bullet trains: inside and out, PowerPlus Books, New York 2002.pl_PL
dc.referencesBiuletyn Informacyjny Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi, 2012.pl_PL
dc.referencesBruinsma F., Pels E. i in., Railway developement: impacts on urban dynamics, Wyd. Physica- -Verlag, Heidelberg 2008.pl_PL
dc.referencesBrzeziński C., Łódź jako centrum logistyczne transportu – uwarunkowania, materiały z konferencji organizowanej przez Prezydenta Miasta Łodzi „Multimodalne węzły transportu czynnikiem rozwoju regionów”, Urząd Miasta Łodzi, marzec 2004.pl_PL
dc.referencesChmielak A. (red.), Wybrane problemy kształtowania infrastruktury rozwoju zrównoważonego, Wyd. Politechniki Białostockiej, Białystok 2001.pl_PL
dc.referencesChrzanowski J., Siedemdziesiąt lat magistrali węglowej, „Nasz Tygodnik”, 21.05.2010, dodatek do „Dziennika Łódzkiego”.pl_PL
dc.referencesDyrekcja Generalna ds. Energii i Transportu Komisji Europejskiej, EU energy and transport in figures. Statistical Pocketbook 2009, Brussel 2009.pl_PL
dc.referencesDyrektywa nr 96/48/WE z dn. 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, Dz.U. L 235 z 17.09.1996.pl_PL
dc.referencesECMT, Transport infrastructure in ECMT countries: profiles and prospects (monographs), Paris 1998.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia Popularna PWN, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesFicoń K., Zarys mikrologistyki, Bel Studio Sp. z o.o., Warszawa–Gdynia 2004.pl_PL
dc.referencesFurtak K., Kędracki M., Podstawy budowy tuneli, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesGałuszka J. (red.), Wokół Nowego Centrum Łodzi, EC1 – Miasto Kultury, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesDyrekcja Generalna ds. Prasy i Komunikacji Komisji Europejskiej, Europe at a crossroads. The need for sustainable transport, Brussel 2003.pl_PL
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny, Mały Rocznik Statystyczny Polski 2009, Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesGołembska E. (red.), Współczesne kierunki rozwoju logistyki, Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesGrzywacz W., Infrastruktura transportu, Wyd. Komunikacji i Łączności, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesJerczyński M., Roszek T., Szlakiem łódzkiej kolei, Piątek Trzynastego, Łódź 2003.pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A. (red.), Strategiczne problemy rozwoju regionów w procesie integracji europejskiej, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A., Suliborski A. (red.), Struktury i procesy kształtujące łódzki region społeczno- gospodarczy, Wyd. Biblioteka, Łódź 2002.pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A., Wójcik M. (red.), Łódzka metropolia. Problemy integracji gospodarczej, Wyd. Biblioteka, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesJones R. A., The politics and economics of the European Union: an introductory text, Wyd. Elgar, Cheltenham 2001.pl_PL
dc.referencesKoleje DB wchodzą do klubu prędkości 300 km/h, Aktualności, „Technika Transportu Szynowego” 2002, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesKowalczyk K., Kłopoty ze skansenem, „Siedem Dni – Zduńska Wola” 2010, nr 16 (611), kwiecień.pl_PL
dc.referencesKoziarski S. M., Sieć kolejowa Polski w latach 1918–1992, Instytut Śląski, Opole 1993.pl_PL
dc.referencesKozłowski R., Tomczyk I., Problematyka budowy dróg w Polsce na przykładzie drogi ekspresowej S-8 w województwie łódzkim, 2K s.c., Łódź–Sieradz 2009.pl_PL
dc.referencesLachiewicz S., Staniec I. (red.), Sytuacja ekonomiczna, organizacyjna i kadrowa dużych organizacji gospodarczych w aglomeracji łódzkiej, Wyd. Media Press, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesLeśniewicz W. L., Na S8 trzeba poczekać, „Dziennik Łódzki”, 18.01.2010, nr 14 (22.410).pl_PL
dc.referencesLowe D., Intermodal freight transport, Elsevier Butterworth-Heinemann, Amsterdam 2005.pl_PL
dc.referencesMassel A., Linia dużych prędkości Wrocław/Poznań–Łódź–Warszawa, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 12 (grudzień).pl_PL
dc.referencesMaynard Ch., High-speed trains, Wyd. LernerSports, Minneapolis 2002.pl_PL
dc.referencesMiecznikowski S. (red.), Gospodarowanie w transporcie kolejowym Unii Europejskiej, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.pl_PL
dc.referencesMinisterstwo Rozwoju Regionalnego, Strategia rozwoju kraju 2007–2015, Warszawa 2006 (listopad).pl_PL
dc.referencesMirski J. Z., Budownictwo z technologią, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesNeider J., Transport międzynarodowy, Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesNietz F., W 35 minut do Łodzi, „Gazeta Transportowa” 2009, nr 49 (863), grudzień.pl_PL
dc.referencesNorth B. H. (red.), Modern railway transportation: proceedings of the International Conference “Railways”, organized by the Institution of Civil Engineers and held in London on 25–27 May 1993, Redwood Books, London 1993.pl_PL
dc.referencesOECD, Przeglądy gospodarcze OECD – Polska, t. 2008/10, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2008.pl_PL
dc.referencesPoradowski R., Zduńska Wola i okolice, Tow. Przyjaciół Zduńskiej Woli, Zduńska Wola 1984.pl_PL
dc.referencesPorozumienie w sprawie realizacji studium wykonalności dla tunelu średnicowego, Miasto Łódź, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., EC-1 Łódź – Miasto Kultury, Łódź, 26.09.2009.pl_PL
dc.referencesProjektowane linie średnicowe w Łodzi jako element systemu KDP oraz kolei konwencjonalnych –prezentacja ustaleń studium wykonalności, Warszawa–Łódź, grudzień 2011.pl_PL
dc.referencesRaczyński J., Massel A., Uwarunkowania społeczne i gospodarcze rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 5–6 (maj–czerwiec).pl_PL
dc.referencesRaczyński J., Rządowy program budowy linii dużych prędkości w Polsce, „Technika Transportu Szynowego” 2008, nr 9 (wrzesień).pl_PL
dc.referencesRaczyński J., TGV Mediterranee – piąta linia dużej prędkości we Francji, „Technika Transportu Szynowego” 2001, nr 6.pl_PL
dc.referencesRaczyński J., Żurkowski A., Koleje dużych prędkości w Europie i projekty budowy nowych linii w Polsce, „Technika Transportu Szynowego” 2006, nr 4 (kwiecień).pl_PL
dc.referencesRoss J. F. L., Linking Europe: transport policies and politics in the European Union, Wyd. Praeger, Westport 1998.pl_PL
dc.referencesRoza G., The incredible story of trains, PowerKids Press, New York 2004.pl_PL
dc.referencesRydzkowski W., Wojewódzka-Król K., Transport. Problemy transportu w rozszerzonej UE, PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSievert T., The world’s fastest trains, Capstone Press, Mankato 2002.pl_PL
dc.referencesSitarek M., Duży krok naprzód, „Siedem dni – Sieradz” 2010, nr 3 (598), styczeń.pl_PL
dc.referencesSłownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesStudium przebiegu przez Łódź Kolei Dużych Prędkości V-300, TEREN Sp. z o.o., Łódź 2006.pl_PL
dc.referencesSuchański T., S8 – jest decyzja, „Siedem Dni – Zduńska Wola” 2010, nr 3 (598), styczeń.pl_PL
dc.referencesŚmiałowski J., Zakład Taboru Polskich Kolei Państwowych w Zduńskiej Woli-Karsznicach (rok zał. 1933), Wyd. Biblioteka, Zgierz 1996.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., Regres i rozwój sieci kolei w Polsce, PAN Instytut Geografii i Przestrzennego zagospodarowania, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesTomanka R. (red.), Ceny transportu miejskiego w Europie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesTowpik K., Linie kolejowe dużych prędkości. Stan obecny i kierunki rozwoju wybranych zagadnień z zakresu dróg kolejowych, „Problemy Kolejnictwa” 2002, nr 136.pl_PL
dc.referencesUIC, High speed rail. Fast track to sustainable mobility, November 2010.pl_PL
dc.referencesWesołowski J., Ukształtowanie kolejowego węzła łódzkiego i możliwości jego włączenia w system kolei dużych prędkości, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 12 (grudzień).pl_PL
dc.referencesWoźniak K., Francuską koleją przez Karsznice, „Ziemia Łódzka” 2009, nr 10 (99), październik.pl_PL
dc.referencesŻurkowski A., Duże prędkości – UIC, Polska, „Technika Transportu Szynowego” 2005, nr 5–6 (maj–czerwiec).pl_PL
dc.referenceshttp://bppwl.lodzkie.plpl_PL
dc.referenceshttp://ec.europa.eupl_PL
dc.referenceshttp://edgp.gazetaprawna.plpl_PL
dc.referenceshttp://epp.eurostat.ec.europa.eupl_PL
dc.referenceshttp://forsal.plpl_PL
dc.referenceshttp://forum.gazeta.plpl_PL
dc.referenceshttp://gospodarka.gazeta.plpl_PL
dc.referenceshttp://historia.arch.p.lodz.plpl_PL
dc.referenceshttp://inforail.plpl_PL
dc.referenceshttp://kolej.krb.com.plpl_PL
dc.referenceshttp://lka.lodz.plpl_PL
dc.referenceshttp://lodz.gazeta.plpl_PL
dc.referenceshttp://lodz.naszemiasto.plpl_PL
dc.referenceshttp://logistyka.wnp.plpl_PL
dc.referenceshttp://miasta.gazeta.plpl_PL
dc.referenceshttp://miasteria.plpl_PL
dc.referenceshttp://mpu.lodz.plpl_PL
dc.referenceshttp://natura2000.gdos.gov.plpl_PL
dc.referenceshttp://serwisy.gazeta.plpl_PL
dc.referenceshttp://szybkiekoleje.org.plpl_PL
dc.referenceshttp://um.kutno.plpl_PL
dc.referenceshttp://uml.lodz.plpl_PL
dc.referenceshttp://zdunska wola.naszemiasto.plpl_PL
dc.referenceshttp://zsk.dbv.plpl_PL
dc.referenceswww.abc.com.plpl_PL
dc.referenceswww.alwaystouchout.compl_PL
dc.referenceswww.bahn.depl_PL
dc.referenceswww.belrail.bepl_PL
dc.referenceswww.bombardier.compl_PL
dc.referenceswww.bpk.lodz.plpl_PL
dc.referenceswww.cie.gov.plpl_PL
dc.referenceswww.citytunnelleipzig.depl_PL
dc.referenceswww.croydon-tramlink.co.ukpl_PL
dc.referenceswww.dft.gov.ukpl_PL
dc.referenceswww.dhl.com.plpl_PL
dc.referenceswww.dzienniklodzki.plpl_PL
dc.referenceswww.ec1kolejowy.plpl_PL
dc.referenceswww.ec1lodz.plpl_PL
dc.referenceswww.eos.ubc.capl_PL
dc.referenceswww.gddkia.gov.plpl_PL
dc.referenceswww.inforail.plpl_PL
dc.referenceswww.infrastruktura.elamed.plpl_PL
dc.referenceswww.klimatdlaziemi.plpl_PL
dc.referenceswww.konwent.lodzkie.plpl_PL
dc.referenceswww.laser-sinex.plpl_PL
dc.referenceswww.lddc-history.org.ukpl_PL
dc.referenceswww.leipzig.depl_PL
dc.referenceswww.lekkerland.plpl_PL
dc.referenceswww.lka.lodzkie.plpl_PL
dc.referenceswww.lodzkie.eupl_PL
dc.referenceswww.lodz-sitk.org.plpl_PL
dc.referenceswww.ltmcollection.orgpl_PL
dc.referenceswww.microsofttranslator.compl_PL
dc.referenceswww.mpips.gov.plpl_PL
dc.referenceswww.nbi.com.plpl_PL
dc.referenceswww.obywatel.org.plpl_PL
dc.referenceswww.pkp.plpl_PL
dc.referenceswww.plk-inwestycje.plpl_PL
dc.referenceswww.plk-sa.plpl_PL
dc.referenceswww.poznan.gddkia.gov.plpl_PL
dc.referenceswww.railway-technology.compl_PL
dc.referenceswww.rynek-kolejowy.plpl_PL
dc.referenceswww.rzecznik.dlalodzi.infopl_PL
dc.referenceswww.segro.plpl_PL
dc.referenceswww.stat.gov.plpl_PL
dc.referenceswww.szybkiekoleje.org.plpl_PL
dc.referenceswww.technologyreview.compl_PL
dc.referenceswww.tfl.gov.ukpl_PL
dc.referenceswww.timeout.compl_PL
dc.referenceswww.toya.net.plpl_PL
dc.referenceswww.trainweb.orgpl_PL
dc.referenceswww.transport-szynowy.plpl_PL
dc.referenceswww.uic.orgpl_PL
dc.referenceswww.ukie.gov.plpl_PL
dc.referenceswww.uml.lodz.plpl_PL
dc.referenceswww.uni-logistics.eupl_PL
dc.referenceswww.ventra.com.plpl_PL
dc.referenceswww.zdit.uml.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-631-4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe