Show simple item record

dc.contributor.authorPapinska-Kacperek, Joanna
dc.date.accessioned2020-02-11T15:59:15Z
dc.date.available2020-02-11T15:59:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationPapińska-Kacperek J., Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, doi: 10.18778/7525-942-1pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-942-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31469
dc.descriptionDigitalizacja wielu dotychczas stosowanych w formie papierowej dokumentów powoduje zmiany kulturowe w operowaniu tymi dokumentami i wprowadza nowe pojęcia i rodzaje usług realizowanych na dokumentach elektronicznych. Te fundamentalne zmiany powodują nowe sposoby funkcjonowania urzędów i wielu instytucji, z którymi kontaktujemy się w trakcie realizacji rozmaitych czynności życia codziennego. Ten nowy model funkcjonowania społeczeństwa w różnych obszarach aktywności wprowadził nowe pojęcia, takie jak usługa cyfrowa i produkt cyfrowy, a całość nosi nazwę społeczeństwa informacyjnego. Autorka w swej pracy podejmuje tę nowatorską tematykę, koncentrując się na aspektach usług cyfrowych, głównie w obszarze administracji publicznej w Polsce. Podjęcie tej tematyki jest zasadne z badawczego punktu widzenia, gdyż stan rozwoju stosowania nowych technologii jest przedmiotem licznych badań i analiz oraz stanowi o pozycji kraju w społeczności międzynarodowej.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectspołeczeństwo informacyjnepl_PL
dc.subjectusługi cyfrowepl_PL
dc.subjectadministracja publicznapl_PL
dc.subjectdigitalizacjapl_PL
dc.subjectnowe technologiepl_PL
dc.titleUsługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polscepl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number282pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Informatyki, Zakład Sztucznej Inteligencji i Narzędzi Informatykipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-205-7
dc.contributor.authorBiographicalnoteDr inż. Joanna Papińska-Kacperek w 1990 roku ukończyła studia magisterskie na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej, na kierunku podstawowe problemy techniki. W 1991 roku została zatrudniona w Katedrze Informatyki UŁ, początkowo jako asystentka na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym, a od 2001 roku jako adiunkt na Wydziale Zarządzania. W pierwszych latach pracy na uczelni jej zainteresowania skupiały się wokół tematyki zastosowań sztucznej inteligencji, czego efektem było 9 artykułów (w tym 5 samodzielnych) wydanych w latach 1998–2010 oraz rozprawa doktorska pt. Zastosowanie algorytmu genetycznego w systemie klasyfikacyjnym wspomagającym proces podejmowania decyzji na przykładzie badania zdolności kredytowej osób fizycznych, obroniona w 2001 roku. Od 2004 roku dr inż. Papińska-Kacperek w pracy badawczej podejmuje problematykę istotnych zmian, jakie zachodzą w życiu społecznym i gospodarczym pod wpływem zastosowania technik informatycznych i telekomunikacyjnych kojarzonych z epoką społeczeństwa informacyjnego. Opublikowała na ten temat 40 artykułów lub rozdziałów w monografiach (w tym 18 przygotowanych bez współautorstwa).pl_PL
dc.referencesAction Control: From Cognition to Behavior (1985), red. J. Kuhi, J. Beckmann, Springer, Heidelberg.pl_PL
dc.referencesAjzen I. (1991), The Theory of Planned Behavior, „Organizational Behavior and Human Decision Processes”, nr 50, s. 179–211.pl_PL
dc.referencesAmoako-Gyampah K. (2007), Perceived Usefulness, User Involvement and Behavioral Intention: An Empirical Study of ERP Implementation, „Computers in Human Behavior”, nr 23 (3), s. 1232–1248.pl_PL
dc.referencesAnderson J., Schwager P. (2004), SME Adoption of Wireless LAN Technology: Applying the UTAUT Model, Proceedings 7th Conference of the Southern Association for Information Systems (SAIS), s. 39–43.pl_PL
dc.referencesAnjum M.J. (2011), Users Satisfaction and ERP Implementation Success, „Information Management & Business Review”, nr 3 (5), s. 262–269.pl_PL
dc.referencesArchitecting the Internet of Things (2011), red. D. Uckelmann, M. Harrison, F. Michahelles, Springer, Berlin.pl_PL
dc.referencesArmstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAronson E., Wilon T.D., Akert R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAzmi A.A.C., Kamarulzaman Y. (2010), Adoption of Tax e-Filing: A Conceptual Paper, „African Journal of Business Management”, nr 4 (5), s. 599–603.pl_PL
dc.referencesBabbie E.R. (2011), The Practice of Social Research, Cengage Learning, Wadsworth.pl_PL
dc.referencesBagozzi R.P. (2007), The Legacy of the Technology Acceptance Model and a Proposal for a Paradigm Shift. „Journal of the Association for Information Systems”, nr 8 (4), s. 244–254.pl_PL
dc.referencesBagozzi R.P., Warshaw P.R. (1990), Trying to Consume, „Journal of Consumer Research”, nr 17, s. 127–140.pl_PL
dc.referencesBandura A. (1989), Social Cognitive Theory, [w:] Annals of Child Development. Vol. 6: Six Theories of Child Development, JAI Press, Greenwich, s. 1–60.pl_PL
dc.referencesBandura A. (2007), Teoria społecznego uczenia się, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBartkiewicz W. (2008), Internet przyczyną transformacji społecznej, [w:] Społeczeństwo informacyjne, red. J. Papińska-Kacperek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 136–182.pl_PL
dc.referencesBélanger F., Carter L. (2008), Trust and Risk in e-Government Adoption, „Journal of Strategic Information Systems”, nr 17 (2), s. 165–176.pl_PL
dc.referencesBélanger F., Carter L. (2012), Digitizing Government Interactions with Constituents: An Historical Review of E-Government Research in Information Systems, „Journal of the Association for Information Systems”, nr 13 (5), s. 363–394.pl_PL
dc.referencesBenbasat I., Barki H. (2007), Quo vadis, TAM?, „Journal of the Association of Information Systems”, nr 8 (4), s. 211–218.pl_PL
dc.referencesBolek C. (2008), Sieć komputerowa, wstęp do Internetu, [w:] Społeczeństwo informacyjne, red. J. Papińska-Kacperek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 94–136.pl_PL
dc.referencesBolek C., Papińska-Kacperek J. (2008), Wybrane aspekty dystrybucji treści elektronicznych w społeczeństwie informacyjnym, [w:] Fenomen Internetu, red. A. Szewczyk, Hogben, Szczecin, s. 428–435.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Siuta-Tokarska B. (2012), Wyzwania i dylematy społeczno-gospodarcze Polski w procesie transformacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności „Dom Organizatora”.pl_PL
dc.referencesBoyer K., Hallowell R., Roth A.V. (2002), E-services: Operating Strategy – A Case Study and a Method for Analyzing Operational Benefits, „Journal of Operations Management”, nr 20 (2), s. 175–188.pl_PL
dc.referencesBratnicki M. (2000), Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu, WSZB, Dąbrowa Górnicza.pl_PL
dc.referencesBurton-Jones A., Hubona G.S. (2006), The Mediation of External Variables in the Technology Acceptance Model, „Information & Management”, nr 43 (6), s. 706–717.pl_PL
dc.referencesCarter L., Bélanger F. (2004), Citizen Adoption of Electronic Government Initiatives, Proceedings of the 37th Hawaii International Conference on System Science, IEEE.pl_PL
dc.referencesCarter L., Bélanger F. (2005), The Utilization of e-Government Services: Citizen Trust, Innovation and Acceptance Factors, „Information Systems Journal”, nr 15 (1), s. 2–25.pl_PL
dc.referencesCastells M. (2008), Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCellary W. (2007), Zarządzanie informacją zamiast zarządzania dokumentami drogą do unowocześnienia administracji, red. Z. Gilowska, R. Tadeusiewicz, J. Tchórzewski, Ministerstwo Finansów, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCellary W. (2009), Aktualne trendy w przekazywaniu wiedzy drogami elektronicznymi, [w:] e-Polonistyka, red. A. Dziak, S. Żurek, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 113–123.pl_PL
dc.referencesCerami E. (2002), Web Services Essentials, O’Reilly, Sebastopol.pl_PL
dc.referencesCetin Y., Kanat I.E., Ozkan S. (2011), Systematic Review of E-Government Adoption Research, tGov Workshop’11 (tGOV11), Brunel University, West London.pl_PL
dc.referencesChau P.Y.K., Lai V.S.K. (2003), An Empirical Investigation of the Determinants of User Acceptance of Internet Banking, „Journal of Organizational Computing & Electronic Commerce”, nr 13 (2), s. 123–146.pl_PL
dc.referencesChen C. (2010), Impact of Quality Antecedents on Taxpayer Satisfaction with Online Tax Filing Systems – An Empirical Study, „Information & Management”, nr (47), s. 308–315.pl_PL
dc.referencesChevalier J., Mayzlin D. (2006), The Effect of Word of Mouth on Sales: Online Book Reviews, „Journal of Marketing Research”, nr 43 (3), s. 345–354.pl_PL
dc.referencesCompeau D.R., Higgins C.A., Huff S. (1999), Social Cognitive Theory and Individual Reactions to Computing Technology: A Longitudinal Study, „MIS Quarterly”, nr 23 (2), s. 145–158.pl_PL
dc.referencesConnolly R. (2007), Trust and the Taxman: A Study of the Irish Revenue’s Website Service Quality, „The Electronic Journal of e-Government”, nr 5 (2), s. 127–134.pl_PL
dc.referencesCox W.M., Alm R. (1999), Myths of Rich and Poor: Why We’re Better off Than We Think, Basic Books, New York.pl_PL
dc.referencesDavis F.D. (1989), Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology, „MIS Quarterly”, nr 13 (3), s. 319–340.pl_PL
dc.referencesDavis F.D. (1993), User Acceptance of Information Technology: System Characteristics, User Perceptions and Behavioral Impacts, „International Journal Man-Machine Studies”, nr 38 (3), s. 475–487.pl_PL
dc.referencesDavis F.D., Bagozzi R.P., Warshaw P.R. (1989), User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models, „Management Science”, nr 35 (8), s. 982–1003.pl_PL
dc.referencesCompeau D.R., Higgins C.A. (1995), Computer Self-Efficacy: Development of a Measure and Initial Test, „MIS Quarterly”, nr 19 (2), s. 189–211.pl_PL
dc.referencesChau P.Y.K. (1996), An Empirical Assessment of a Modified Technology Acceptance Model, „Journal of Management Information Systems”, nr 13 (2), s. 185–204.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A. (2009), E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDecman M., Klun M. (2008), e-Tax Services and Their Evolution: The Case of Slovenia, Proceedings of the 8th European Conference on e-Government, Lausanne, s. 183–190.pl_PL
dc.referencesDellarocas C. (2003), The Digitization of Word of Mouth: Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms, „Marketing Science”, nr 49 (10), s. 1407–1424.pl_PL
dc.referencesDellarocas C., Awad N.F., Zhang X. (2007), Exploring the Value of Online Product Reviews, in Forecasting Sales: The Case of Motion Pictures, „Journal of Interactive Marketing” nr 21 (4), s. 23–45.pl_PL
dc.referencesDijk J. van, Peters O., Ebbers W. (2008), Explaining the Acceptance and Use of Government Internet Services: A Multivariate Analysis of 2006 Survey Data in the Netherlands, „Government Information Quarterly”, nr 25 (3), s. 379–399.pl_PL
dc.referencesDuan W., Gu B., Whinston A. (2008), The Dynamics of Online Word-of-Mouth and Product Sales: An Empirical Investigation of the Movie Industry, „Journal of Retailing”, nr 84 (2), s. 233–242.pl_PL
dc.referencesElementarne zagadnienia ekonomii (2008), red. nauk. R. Milewski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEngels D.W., Sarma S.E., Putta L., Brock D. (2002), The Networked Physical World System, IADIS International Conference WWW/Internet, s. 104–111.pl_PL
dc.referencesFeatherman M.S., Pavlou P.A. (2003), Predicting e-Services Adoption: A Perceived Risk Facets Perspective, „International Journal of Human-Computer Studies”, nr 59 (4), s. 451–474.pl_PL
dc.referencesFishbein M., Ajzen I. (1975), Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research, Addison-Wesley, Reading.pl_PL
dc.referencesFlejterski S., Klóska S., Majchrzak M. (2008), Usługi w teorii ekonomii, [w:] Współczesna ekonomika usług, red. S. Flejterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFlis R., Szut J., Mazurek-Kucharska B., Kuciński J. (2009), E-usługi – definicja i przykłady, PARP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFloropoulos J., Spathis C., Halvatzis D., Tsipouridou M. (2010), Measuring the Success of the Greek Taxation Information System, „International Journal of Information Management”, nr 30 (1), s. 47–56.pl_PL
dc.referencesFriedman T.L. (2006), Świat jest płaski. Krótka historia XXI wieku, Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesFu J.R., Farn C.K., Chao W.P. (2006), Acceptance of Electronic Tax Filing: A Study of Taxpayer Intentions, „Information & Management”, nr 43, s. 109–126.pl_PL
dc.referencesFurst K., Lang W., Nolle D.E. (2001), Internet Banking in the U.S.: Landscape, Prospects, Industry Implications, „Journal of Financial Transformation”, nr 18 (6), s. 45–52.pl_PL
dc.referencesGallant L.M., Culnan M.J., McLoughlin P. (2007), Why People e-File (or Don’t e-File) Their Income Taxes, Proceedings of the 40th Annual Hawaii International Conference on System Sciences HICSS 07, s. 107–112.pl_PL
dc.referencesGanczar M. (2009), Informatyzacja administracji publicznej: nowa jakość usług publicznych dla obywateli i przedsiębiorców, Cedewu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGardner J. A. (2011), Innovation and the Future Proof Bank: A Practical Guide to Doing Different Business-as-Usual, John Wiley & Sons, New York.pl_PL
dc.referencesDziuba D. (2011), IT w zarządzaniu publicznym – w warunkach tworzenia społeczeństwa informacyjnego, [w:] Krytycznie i twórczo o zarządzaniu. Wybrane zagadnienia, red. W. Kieżun, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa, s. 351–366.pl_PL
dc.referencesDoll W., Hendrickson A., Deng X. (1998), Using Davis’s Perceived Usefulness and Ease-of-Use Instrument for Decision Making: A Confirmatory and Multigroup Invariance Analysis, „Decision Sciences”, nr 29 (4), s. 839–869.pl_PL
dc.referencesGarret J.J. (2005), Ajax: A New Approach to Web Applications http://www.adaptivepath.com/ideas/essays/archives/000385.php, 18.02.2005 (dostęp 23.07.2012).pl_PL
dc.referencesGefen D., Karahanna E., Straub D.W. (2003), Trust and TAM in Online Shopping: An Integrated Model, „MIS Quarterly”, nr 27 (1), s. 51–90.pl_PL
dc.referencesGefen D., Straub D.W. (1997), Gender Differences in the Perception and Use of e-mail: An Extension to the Technology Acceptance, „MIS Quarterly”, nr 21 (4), s. 389–400.pl_PL
dc.referencesGeorge J.F. (2004), The Theory of Planned Behavior and Internet Purchasing, „Internet Research”, nr 14 (3), s. 198–212.pl_PL
dc.referencesGłuchowski J. (2008), Funkcje podatków, [w:] Finanse publiczne i prawo Finansowe, red. C. Kosikowski, E. Ruśkowski, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGodoe P., Johansen T.S. (2012), Understanding Adoption of New Technologies: Technology Readiness and Technology Acceptance as an Integrated Concept, „Journal of European Psychology Students”, nr 3, s. 38–53.pl_PL
dc.referencesGoliński M. (2011), Społeczeństwo informacyjne – geneza koncepcji i problematyka pomiaru, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołuchowski J. (2007), Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesGontar B., Papińska-Kacperek J. (2012), E-turystyka jako element koncepcji budowania inteligentnego miasta, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica”, nr 29, s. 19–30.pl_PL
dc.referencesGoyette I., Ricard L., Bergeron J., Marticotte F. (2010), e-WOM Scale: Word-of-Mouth Measurement Scale for e-Services Context, „Canadian Journal of Administrative Sciences”, nr 27, s. 5–23.pl_PL
dc.referencesGregor B., Stawiszyński M. (2002), e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Łódź.pl_PL
dc.referencesGrimes M. (2012), Nielsen: Global Consumers’ Trust in ‘Earned’ Advertising Grows in Importance, http://www.nielsen.com/us/en/press-room/2012/nielsen-global-consumers-trustin-earned-advertising-grows.html (dostęp 17.07.2013).pl_PL
dc.referencesGrudzińska-Kuna A., Papińska-Kacperek J. (2011), Gotowość polskich naukowców do publikacji materiałów dydaktycznych w Internecie na tle koncepcji Web 2.0 w szkolnictwie wyższym, [w:] Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela, red. J. Migdałek, A. Stolińska, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, s. 237–250.pl_PL
dc.referencesGrudzińska-Kuna A., Papińska-Kacperek J. (2012), Usługi elektronicznej administracji dla obywateli w Polsce – wybrane aspekty, „Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych”, nr 24, s. 119–131.pl_PL
dc.referencesGrudzińska-Kuna A., Papińska-Kacperek J. (2013b), Publishing Educational Content by Polish Academic Staff in the Context of Web 2.0 and Openness Adoption – Report on a Survey, „European Scientific Journal”, nr 2, s. 481–490.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W. (2009), Finansowe aspekty marketingu, Wydawnictwo Uniwersytety Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesHall S., Pettigrew N., Sweetman R. (2008), The Customer Experience of Online Filing. Research Study Conducted for HMRC.pl_PL
dc.referencesHansford A., Lymer A., Pilkington C. (2006), IT Adoption Strategies and their Application to e-Filing Self-Assessment Tax Returns: The Case of the UK, „eJournal of Tax Research”, nr 4 (1), s. 89–96.pl_PL
dc.referencesHayek F.A. (1945), The Use of Knowledge in Society, „The American Economic Review”, nr 35 (4), s. 519–530.pl_PL
dc.referencesGrudzińska-Kuna A., Papińska-Kacperek J. (2013a), Organizacyjne i techniczne aspekty elektronicznej identyfikacji. Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej, „Zeszyty Naukowe”, nr 762, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 104, t. 1, s. 21–32.pl_PL
dc.referencesHennig-Thurau T., Gwinner K.P., Walsh G., Gremler D.D. (2004), Electronic Word-of-Mouth Via Consumer Opinion Platforms: What Motivates Consumers to Articulate Themselves on the Internet?, „Journal of Interactive Marketing”, nr 18 (1), s. 38–52.pl_PL
dc.referencesHofacker C.F., Goldsmith R.E., Bridges E., Swilley E. (2007), E-Services: A Synthesis and Research Agenda, „Journal of Value Chain Management”, nr 1 (1/2), s. 14–43pl_PL
dc.referencesHuang J., Chen Y. (2006), Herding in Online Product Choice, „Psychology and Marketing”, nr 23 (5), s. 413–428.pl_PL
dc.referencesHunderman A. (2003), The Worldwide History of Telecommunications, John Wiley & Sons, New York.pl_PL
dc.referencesIgbaria M., Parasuraman S., Baroudi J. (1996), A Motivational Model of Microcomputer Usage, „Journal of Management Information Systems ”, nr 13 (1), s. 127–143.pl_PL
dc.referencesIgbaria M., Zinatelli N., Cragg P., Cavaye A.L.M. (1997), Personal Computing Acceptance Factors in Small Firms: A Structural Equation Model, „MIS Quarterly”, nr 21 (3), s. 279–305.pl_PL
dc.referencesInnovative CIO and e-Participation in e-Government Initiatives (2010), red. T. Obi, IOS Press, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesJackson C., Simeon C., Leitch R. (1997), Toward an Understanding of the Behavioral Intention to Use an Information System, „Decision Sciences”, nr 28 (2), s. 357–389.pl_PL
dc.referencesKapferer J.N. (1997), Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long-Term, Kogan Page, London–Dover.pl_PL
dc.referencesKarahanna E., Straub D. (1999), The Psychological Origins of Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use, „Information and Management”, nr 35, s. 237–250.pl_PL
dc.referencesKarczewska M., Materzok J., Skonieczny J. (2011), Współczesne narzędzia oceny technologii, [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, t. 3, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole.pl_PL
dc.referencesKenrick D.T., Neuberg S.L., Cialdini R.B. (2002), Psychologia społeczna – rozwiązane tajemnice, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J. (2004), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, [w:] Zarządzanie wiedzą w systemach informacyjnych, red. W. Abramowicz, A. Nowicki, M. Owoc, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, s. 27–51.pl_PL
dc.referencesKopaliński W. (1989), Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotarbiński T. (1969), Zagadnienie produkcyjności usług, „Prakseologia”, nr 33, s. 3–9.pl_PL
dc.referencesKotler Ph. (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoufaris M. (2002), Applying the Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior, „Information Systems Research”, nr 13 (2), s. 205–223.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., Nogalski B. (2007), Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozinets R.V., Valck K. de, Wojnicki A.C., Wilner S.J.S. (2010), Networked Narratives: Understanding Word-of-Mouth Marketing in Online Communities, „Journal of Marketing”, nr 74 (2), s. 71–89.pl_PL
dc.referencesKrajewska A. (2010), Podatki w Unii Europejskiej, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrajewski S., Milewski R. (2008), Potrzeby ludzkie, produkcja i praca, [w:] Podstawy ekonomii, red R. Milewski, E. Kwiatkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLai D.C.-F., Lai I.K.-W., Jordan E. (2009), An Extended UTAUT Model for the Study of Negative User Adoption Behaviours of Mobile Commerce, The 9th International Conference on Electronic Business, Macau, s. 720–728.pl_PL
dc.referencesKościński K. (2008), Specyfika tworzenia elektronicznej administracji podatkowej i niektóre bariery jej rozwoju w Polsce, „Kwartalnik Prawa Podatkowego”, nr 3/4, s. 91–104.pl_PL
dc.referencesLai M.L., Choong K.F. (2008), Electronic Tax Filing System: Taxpayers Perspectives, „The Seventh Wuhan International Conference on E-Business”, nr 1, s. 338–344.pl_PL
dc.referencesLai M.L., Choong K.F. (2010), Motivators, Barriers and Concerns in Adoption of Electronic Filing System: Survey Evidence From Malaysian Professional Accountants, „American Journal of Applied Sciences”, nr 7 (4), s. 562–567.pl_PL
dc.referencesLai M.L., Obid S., Meera A. (2004), Towards an Electronic Filing System: A Malaysian Survey, „eJournal of Tax Research”, nr 2 (1), s. 100–112.pl_PL
dc.referencesLai M.L., Obid S., Meera A. (2005), Tax Practitioners and the Electronic Filing System: An Empirical Analysis, „Academy of Accounting and Financial Studies Journal”, nr 9 (1), s. 93–109.pl_PL
dc.referencesLech T., Podgórski G. (2008), Bezpieczeństwo w sieci, [w:] Społeczeństwo informacyjne, red. J. Papińska-Kacperek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 241–366.pl_PL
dc.referencesLee J., Cerreto F.A., Lee J. (2010), Theory of Planned Behavior and Teachers’ Decisions Regarding Use of Educational Technology, „Educational Technology & Society”, nr 13 (1), s. 152–164.pl_PL
dc.referencesLee W., Xiong L, Hu C. (2012), The Effect of Facebook Users’ Arousal and Valence on Intention to Go to the Festival: Applying an Extension of the Technology Acceptance Model, „International Journal of Hospitality Management”, nr 31 (3), s. 819–827.pl_PL
dc.referencesLee Y., Kozar K.A., Larsen K.R.T. (2003), The Technology Acceptance Model: Past, Present, and the Future, „Communications of the AIS”, nr 12, s. 752–780.pl_PL
dc.referencesLem S. (1999), Bomba megabitowa, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesLem S. (2000), Okamgnienie, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesLem S. (2000), Summa technologiae, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesLévy P. (2002), Drugi potop, [w:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, red. M. Hopfinger, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 373–390.pl_PL
dc.referencesLimayem M., Khalifa M., Frini A. (2000), What Makes Consumers Buy from Internet? A Longitudinal Study of Online Shopping, „IEEE Transactions on Systems Man and Cybernetics Part A-systems and Humans”, nr 30, s. 421–432.pl_PL
dc.referencesLin C.-H., Shih H.-Y., Sher P.J., Wang Y.-L. (2005), Consumer Adoption of e-Service: Integrating Technology Readiness with the Technology Acceptance Model, Proceedings of PICMET’05: Technology Management: A Unifying Discipline for Melting the Boundaries, Portland, Oregon, s. 483–488.pl_PL
dc.referencesLin K.-Y., Lu H.-P. (2011), Why People Use Social Networking Sites: An Empirical Study Integrating Network Externalities and Motivation Theory, „Computers in Human Behavior”, nr 27, s. 1152–1161.pl_PL
dc.referencesLiu Y. (2006), Word-of-Mouth for Movies: Its Dynamics and Impact on Box Office Revenue, „Journal of Marketing”, nr 70, s. 74–89.pl_PL
dc.referencesLuarn P., Lin H. (2005), Toward an Understanding of the Behavioral Intention to Use Mobile Banking, „Computers in Human Behavior”, nr 21 (6), s. 873–891.pl_PL
dc.referencesMach M.A. (2007), Temporalna analiza otoczenia przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMakolm J., Orthofer G. (2007), Holistic Approach, Stakeholder Integration, Transorganisational Processes: The Theoretical Basis for a Practical Success, [w:] E-Taxation: State & Perspectives, red. J. Makolm, Trauner, Linz, s. 389–402.pl_PL
dc.referencesLopez M., Sicilia M. (2011), The Impact of e-WOM: Determinants of Influence, [w:] Advances in Advertising Research (Vol. 2), Gabler Verlag, Springer Fachmedien, Wiesbaden, s. 215–230.pl_PL
dc.referencesMałecki J. (2008), Charakterystyka ogólna i typy podatków dochodowych, [w:] Finanse publiczne i prawo finansowe, red. C. Kosikowski, E. Ruśkowski, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, s. 526–527.pl_PL
dc.referencesManly T.S., Thomas D., Dixin B., Ritsema C. (2004), The Compliance Cost of the U.S. Individual Income Tax: Another Look After Electronic Filing, American Accounting Association Annual Meeting, San Francisco.pl_PL
dc.referencesMathieson, K. (1991), Predicting User Intentions: Comparing the Technology Acceptance Model with the Theory of Planned Behavior, „Information Systems Research”, nr 2, s. 173–191.pl_PL
dc.referencesMathieson K., Peacock E., Chin W.W. (2001), Extending the Technology Acceptance Model: The Influence of Perceived User Resources, „SIGMIS Database”, nr 32 (3), s. 86–112.pl_PL
dc.referencesMattelart A. (2004), Społeczeństwo informacji, Universitatis, Kraków.pl_PL
dc.referencesMicklethwait J., Wooldridge A. (2003), Czas przyszły doskonały, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesMoon J.W., Kim Y.G. (2001), Extending the TAM for a World-Wide-Web Context, „Information & Management”, nr 38, s. 217–230.pl_PL
dc.referencesMoore G.C., Benbasat I. (1991), Development of an Instrument to Measure the Perceptions of Adopting an Information Technology Innovation, „Information Systems Research”, nr 2, s. 192–222.pl_PL
dc.referencesNam T., Pardo T. (2011), Conceptualizing Smart City with Dimensions of Technology, People, and Institution, Proceedings of the 12th Annual International Conference on Digital Government Research, s. 282–291.pl_PL
dc.referencesNegroponte N. (1997), Cyfrowe życie, Książka i Wiedza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNogalski B. (2011), Modele biznesu jako narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw, [w:] Krytycznie i twórczo o zarządzaniu. Wybrane zagadnienia, red. W. Kieżun, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, s. 445–460.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Ronkowski R. (2007), Współczesne przedsiębiorstwo. Problemy funkcjonowania i zatrudniania, TNOiK SWU Dom Organizatora, Toruń.pl_PL
dc.referencesNonaka I., Takeuchi H. (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOleński J. (1997), Standardy informacyjne w gospodarce, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPamuła A., Papińska-Kacperek J. (2011), Rozwiązania ICT niezbędne dla skutecznego i bezpiecznego wykorzystania informacji dostępnej dzięki inteligentnemu opomiarowaniu, [w:] Zarządzanie energią i teleinformatyką, red. H. Kapronia, Kaprint, Lublin, s. 57–68.pl_PL
dc.referencesPanasiuk A., Tokarz A. (2008), Specyfikacja i klasyfikacja usług, [w:] Współczesna ekonomika usług, red. S. Flejterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2004), Ocena rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce w świetle opinii badanych studentów, [w:] Informacja dobra lub zła nowina, red. A. Szewczyk, Hogben, Szczecin, s. 89–94.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2005), Wdrożenie usług społeczeństwa informacyjnego w Polsce w opinii badanych studentów zarządzania, [w:] Rola nauk o zarządzaniu w kreowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy – wybrane zagadnienia, red. S. Wilmańska Sosnowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 153–162.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2006), E-kursy jako uzupełnienie tradycyjnych zajęć na uczelni wyższej, [w:] Dydaktyka informatyki i informatyka w dydaktyce, red. A. Szewczyk, Printshop, Szczecin, s. 259–263.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2008), Nowa epoka – społeczeństwo informacyjne, [w:] Społeczeństwo informacyjne, red. J. Papińska-Kacperek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 13–46.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2010), Wpływ cyfryzacji na społeczne funkcjonowanie wartości, [w:] Wartości podstawowe w kontekstach współczesnych, red. M. Uliński, Aureus, Kraków, s. 133–146.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2011a), New Models for Business Activity in Digital Economy, [w:] eLogistcics and Computer Aided Logistics, red. P. Jałowiecki, A. Orłowski, Information Systems in Management XV, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 62–76.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2011b), Przykłady zastosowań serwisów społecznościowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica”, nr 28, s. 369–380.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2012a), Analiza wybranych modeli biznesowych gospodarki elektronicznej XXI wieku, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 702 (87), s. 315–325.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2012b), Popyt i podaż wybranych cyfrowych usług w Polsce, [w:] Systemy wspomagania organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice, s. 189–206.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2013a), Bariery ograniczające korzystanie z elektronicznego rozliczania podatku PIT, w druku.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2013b), E-tourism Services in Polish Tourists’ Opinions, „Problems of Management in the 21st Century”, 7(7):33–38.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2013c), Marketing szeptany, „Ekonomia i Zarządzanie”, nr 3, s. 5–9.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J. (2013d), Systemy automatycznej identyfikacji ludzi i produktów, „Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego”, nr 9, s. 267–281.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J., Bolek C., Zieliński J.S. (2009), Pojęcie wirtualności w społeczeństwie informacyjnym, [w:] Społeczeństwo informacyjne krok naprzód, dwa kroki wstecz, red. P. Sienkiewicz, J.S. Nowak, PTI Oddział Górnośląski, Katowice, s. 187–202.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J., Gontar B. (2011), Wyszukiwarki semantyczne, [w:] Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elektroniczna, red. M. Pańkowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice, s. 134–149.pl_PL
dc.referencesPapińska-Kacperek J., Kaczorowska A. (2010), Electronic Administration in Social Awareness – A Dire Need or a Troublesome Necessity of New Communication Tools Application, [w:] Innowacje 2009: człowiek i technologia, Urząd Marszałkowski, Łódź, s. 244–259.pl_PL
dc.referencesParasuraman A. (2000), Technology Readiness Index (Tri): A Multiple-Item Scale to Measure Readiness to Embrace New Technologies, „Journal of Service Research”, nr 2 (307), s. 307– 320.pl_PL
dc.referencesPark D.H., Kim S. (2008), The Effects of Consumer Knowledge on Message Processing of Electronic Word of Mouth via Online Consumer Reviews, „Electronic Commerce Research and Applications”, nr 7, s. 399–410.pl_PL
dc.referencesPelling E.L., White K.M. (2009), The Theory of Planned Behavior Applied to Young People’s Use of Social Networking Web Sites, „Cyberpsychology and Behavior”, nr 12, s. 755–759.pl_PL
dc.referencesPodstawy ekonomii (2008), red. R. Milewski, E. Kwiatkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPolańska K. (2011), Biznesowy charakter mediów społecznościowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica”, nr 28 (656), s. 73–87.pl_PL
dc.referencesPrzechlewski T. (2009), Model akceptacji technologii (TAM), http://pinkaccordions.homelinux.org/staff/tp/Pubs/tam_intro/TAM_intro.html (dostęp 15.07. 2012).pl_PL
dc.referencesRamayah T., Rouibah K., Gopi M., Rangel G.J. (2009), A Decomposed Theory of Reasoned Action to Explain Intention to Use Internet Stock Trading among Malaysian Investors, „Computers in Human Behavior”, nr 25 (6), s. 1222–1230.pl_PL
dc.referencesPasternak-Malicka M. (2012), Elektroniczne deklaracje jako dogodna forma rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 247, s. 260–273.pl_PL
dc.referencesRahman A.L.A., Jamaludin A., Mahmud Z. (2011), Intention to Use Digital Library Based on Modified UTAUT Model: Perspectives of Malaysian Postgraduate Students, „Engineering and Technology”, nr 75, s. 116–122.pl_PL
dc.referencesRathmell J.M. (1966), What Is Meant by Services, „Journal of Marketing”, nr 30, s. 32–36.pl_PL
dc.referencesRedmond W.H. (2003), Innovation, Diffusion and Institutional Change, „Journal of Economic Issues”, nr 37, s. 665–679.pl_PL
dc.referencesRoberts P., Henderson R. (2000), Information Technology Acceptance in a Sample of Government Employees: A Test of the Technology Acceptance Model, „Interacting With Computers”, nr 12, s. 427–443.pl_PL
dc.referencesRifkin J. (2003), Wiek dostępu. Nowa kultura hiperkapitalizmu, w której płaci się za każdą chwilę życia, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRoca J., Chiu C.-M., Martinez F. (2006), Understanding e-Learning Continuance Intention: An Extension of the Technology Acceptance Model, „International Journal of Human-Computer Studies”, nr 64 (8), s. 683–696.pl_PL
dc.referencesRogers E.M. (1995), Diffusion of Innovations, The Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesRosa G. (2008), Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług, [w:] Współczesna ekonomika usług, red. S. Flejterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 59–81.pl_PL
dc.referencesRowley J. (2006), An Analysis of the e-Service Literature: Towards a Research Agenda, „Internet Research”, nr 16 (3), s. 339–359.pl_PL
dc.referencesRust R., Kannan P.K. (2003), E-Service: A New Paradigm for Business in the Electronic Environment, „Communications of the ACM”, nr 46 (6), s. 37–42.pl_PL
dc.referencesRyznar Z. (2011), Zarys historii programowania elektronicznych maszyn cyfrowych. Na tle rozwoju ich konstrukcji i zastosowań, wersja cyfrowa, poprawiona przez autora książki, wyd. w 1972 roku przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Informatyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSarma S., Brock D., Ashton K. (1999), The Networked Physical World: Proposals for the Next Generation of Computing Commerce and Automatic Identification, AutoID Center White Paper.pl_PL
dc.referencesSchaik P. van (2009), Unified Theory of Acceptance and Use for Websites Used by Students in Higher Education, „Journal of Educational Computing Research”, nr 40 (2), s. 229–257.pl_PL
dc.referencesSchaupp L.C., Carter L. (2009), Antecedents to E-File Adoption: The U.S. Perspective, „E-Journal of Tax Research”, nr 7 (2), s. 158–170.pl_PL
dc.referencesSchaupp L.C., Carter L., Hobbs J. (2010a), Electronic Tax Filing: The Impact of Reputation and Security on Adoption, 43rd Hawaii International Conference on System Sciences HICSS43, IEEE.pl_PL
dc.referencesSchaupp L.C., Carter L., McBride M.E. (2010b), E-File Adoption: A Study of U.S. Taxpayers’ Intentions, „Computers in Human Behavior”, nr 26 (4), s. 636–644.pl_PL
dc.referencesScheibe A. (2012), Czynniki warunkujące wpływ informacji nieformalnych rozpowszechnianych za pośrednictwem Internetu na decyzje zakupowe, „Journal of Management and Finance”, nr 4 (2), s. 229–239.pl_PL
dc.referencesSchneier B. (2004), Secrets & Lies. Digital Security in a Networked World, Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesScupola A., Henten A., Nicolajsen H.W. (2009), E-Services: Characteristics, Scope and Conceptual Strengths, „International Journal of E-Services and Mobile Applications”, nr 1 (3), s. 107–131.pl_PL
dc.referencesScupola A., Nicolajsen H.W. (2011), A Study of E-services Adoption Factors, [w:] Emerging Themes in Information Systems and Organization Studies, red. A. Carugati, C. Rossignoli, Springer, Berlin–Heidelberg , s. 169–179.pl_PL
dc.referencesShannon C.E. (1948), A Mathematical Theory of Communication, „The Bell System Technical Journal”, nr 27, s. 379–423.pl_PL
dc.referencesSharma A., Yurcik W. (2004), Security Assessment of E-Tax Filing Websites, Proceedings of the 10th Americas Conference on Information Systems, New York.pl_PL
dc.referencesShin D.-H. Kim W.-Y. (2008), Applying the Technology Acceptance Model and flow theory to Cyworld User Behavior: Implication of the Web 2.0 User Acceptance, „Cyberpsychology and Behavior”, nr 11, s. 378–382.pl_PL
dc.referencesSłomka A., Przechlewski T., Wrycza S. (2007), Examining OSS Success: Information Technology Acceptance by Firefox Users, [w:] Advances Information Systems Development: New Methods and Practice for the Networked Society, Springer, Berlin, s. 447–456.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN (2012), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSorebo O., Halvari H., Gulli V.F., Kristiansen R. (2009), The Role of Self-Determination Theory in Explaining Teachers’ Motivation to Continue to Use e-Learning Technology, „Computers & Education”, nr 52, s. 1177–1187.pl_PL
dc.referencesStefanowicz B. (2004), Informacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStefanowicz B. (2011), Wiedza, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSudoł S. (2011), Zarządzanie jako dyscyplina naukowa. Charakterystyczne cechy nauk o zarządzaniu, [w:] Krytycznie i twórczo o zarządzaniu. Wybrane zagadnienia, red. W. Kieżun, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, s. 11–122.pl_PL
dc.referencesSzmigielska B., Wolski K., Jaszczak A. (2012), Modele wyjaśniające zachowania użytkowników Internetu, „E-mentor”, nr 3 (45), s. 17–24.pl_PL
dc.referencesSzyjewski Z. (2011), Certyfikowanie umiejętności komputerowych, [w:] Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela, red. J. Migdałek, A. Stolińska, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, s. 321–331.pl_PL
dc.referencesTabor M. (2012), Nie używam profilu zaufanego na ePUAP, http://www.computerworld.pl/artykuly/382785/Nie.uzywam.profilu.zaufanego.na.ePUAP.html (dostęp 30.08.2012).pl_PL
dc.referencesTadeusiewicz R. (2006), Telemedycyna jako ważny, ale trudny składnik społeczeństwa informacyjnego, [w:] Społeczeństwo informacyjne – doświadczenie i przyszłość, red. G. Bliźniuk, J.S. Nowak, PTI, Katowice, s. 99–123.pl_PL
dc.referencesTan C.W., Pan S.L., Lim E.T.K. (2005), Towards the Restoration of Public Trust in Electronic Governments: A Case Study of the e-Filing System in Singapore, Proceeding of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences.pl_PL
dc.referencesTanenbaum A.S. (2004), Sieci komputerowe, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesTaylor S., Todd P.A. (1995a), Assessing IT Usage: The Role of Prior Experience, „MIS Quarterly”, nr 19 (4), s. 561–570.pl_PL
dc.referencesTaylor S., Todd P.A. (1995b), Understanding Information Technology Usage: A Test of Competing Models, „Information Systems Research”, nr 6 (4), s. 144–176.pl_PL
dc.referencesTeo T.S.H., Lim V.K.G., Lai R.Y.C. (1999), Intrinsic and Extrinsic Motivation in Internet Usage, „Omega: The International Journal of Management Science”, nr 27 (1), s. 25–37.pl_PL
dc.referencesThomas D., Manly T.S., Dixin B., Ritsema C. (2004), Initiatives for Increasing e-Filing: Taxpayer Attitudes Reveal What Works, „Tax Notes”, nr 104, s. 191–196.pl_PL
dc.referencesThompson R.L., Higgins C.A., Howell J.M. (1991), Personal Computing: Toward a Conceptual Model of Utilization, „MIS Quarterly”, nr 15 (1), s. 125–143.pl_PL
dc.referencesTkaczyk J. (2007), Word-of-mouth w służbie marketingu, [w:] Innowacje w marketingu 4.0, red. T. Czuba, M. Reysowski, M. Skurczyński, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, s. 459–470.pl_PL
dc.referencesToffler A. (2001), Trzecia fala, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrocki M. (2004), Strategia marketingowa przedsiębiorstwa, [w:] Leksykon zarządzania, red. M. Romanowska, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurner L., Apelt C. (2004), Globalisation, Innovation and Information Sharing in Tax Systems: The Australian Experience of Diffusion and Adoption of Electronic Lodgement, „eJournal of Tax Research”, nr 2 (2), s. 241–269.pl_PL
dc.referencesUckelmann D., Harrison M., Michahelles F. (2011), An Architectural Approach Towards the Future Internet of Things, [w:] Architecting the Internet of Things, red. D. Uckelmann, M. Harrison, F. Michahelles, Springer, Berlin–Heidelberg, s. 1–24pl_PL
dc.referencesVargo S.L., Lusch R.F. (2004), Evolving to a New Dominant Logic for Marketing, „Journal of Marketing”, nr 68, s. 1–17.pl_PL
dc.referencesVázquez-Caro J., Bird R.M. (2011), Benchmarking Tax Administrations in Developing Countries: A Systematic Approach, „eJournal of Tax Research”, nr 9 (1), s. 1448–2398.pl_PL
dc.referencesVenkatesh V. (2000), Determinants of Perceived Ease of Use: Integrating Control, Intrinsic Motivation, and Emotion into the Technology Acceptance Model, „Information Systems Research”, nr 11 (4), s. 342–365.pl_PL
dc.referencesVenkatesh V., Davis F. (2000), A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies, „Management Science”, nr 46 (2), s. 186–204.pl_PL
dc.referencesVenkatesh V., Morris M.G., Davis G.B., Davis F.D. (2003), User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View, „MIS Quarterly”, nr 27, s. 425–478.pl_PL
dc.referencesVenkatesh V., Speier C. (1999), Computer Technology Training in the Workplace: A Longitudinal Investigation of the Effect of Mood, „Organizational Behavior and Human Decision Processes”, nr 79 (1), s. 1–28.pl_PL
dc.referencesVillanueva J., Yoo S., Hanssens D.M. (2008), The Impact of Marketing-Induced Versus Word-of-Mouth Customer Acquisition on Customer Equity Growth, „Journal of Marketing Research”, nr 45 (1), s. 48–59.pl_PL
dc.referencesWebster F. (2006), Theories of Information Society, Routledge, London–New York.pl_PL
dc.referencesWiener N. (1961), Cybernetyka a społeczeństwo, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWierzbicki A. (2007), Modelowanie systemowe jako sposób organizacji wiedzy, [w:] Techniki informacyjne w badaniach systemowych, red. P. Kulczycki, O. Hryniewicz, J. Kacprzyk, WNT, Warszawa, s. 3–30.pl_PL
dc.referencesWilson E.V., Lankton N.K. (2004), Modeling Patients’ Acceptance of Provider-Delivered E-Health, „Journal of the American Medical Informatics Association”, nr 11 (4), s. 241–248.pl_PL
dc.referencesWnorowski H. (2007), Konkurencja podatkowa i jej motywy, [w:] Podatki w Unii Europejskiej. Harmonizacja czy konkurencja podatkowa?, red. S.I. Bukowski, K. Pypeć, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, s. 247–254.pl_PL
dc.referencesWojciszke B. (2011), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWolski, K. (2011) Motywacja wewnętrzna oraz chęć do korzystania z e-learningu – doniesienie z badań, „E-mentor”, nr 1, s. 43–46.pl_PL
dc.referencesWróbel A. (2009), Międzynarodowa wymiana usług, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWu J.H., Wang S.C. (2005), What Drives Mobile Commerce an Empirical Evaluation of the Revised Technology Acceptance Model, „Information & Management”, nr 42, s. 719–729.pl_PL
dc.referencesWu Y.L., Tao Y.H., Yang P.C. (2007), Using UTAUT to Explore the Behavior of 3G Mobile Communication Users, IEEE International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management, s. 199–203.pl_PL
dc.referencesZiemba E. (2012), Miejsce e-administracji w kreowaniu społeczeństwa informacyjnego – teoria i praktyka, „Kolegium Analiz Ekonomicznych”, nr 24, s. 331–349.pl_PL
dc.referencesZiemba E., Minich M. (2005), Informacja i wiedza w przedsiębiorstwie, [w:] Informatyka. Strategie i zarządzanie wiedzą, red. J. Oleński, Z. Olejniczak, J. Nowak, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Katowice.pl_PL
dc.referencesZimbardo Ph.G., Gerrig R.J. (2012), Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimbardo Ph.G., Leippe M.R. (2004), Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Zysk i S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZimmermann O., Tomlinson M., Peuser S. (2003), Perspectives on Web Services: Applying SOAP, WSDL and UDDI to Real-World Projects, Springer, Berlin.pl_PL
dc.referencesAgencia Tributaria (2011) Annual Report Spain, http://www.iota-tax.org/images/stories/documents/organisational_structures/Annual%20Report%20Spain%202011.pdf (dostęp 16. 06.2013).pl_PL
dc.referencesBarometr CRN Polska (2012), Popyt na antywirusy – bez zmian, http://www.crn.pl/artykuly/barometr-crn/2012/04/popyt-na-antywirusy-2013-bez-zmian (dostęp 22.07.2013)pl_PL
dc.referencesBezpieczniejwsieci.org (2010), Raport – polscy internauci 2010 oczami partnerów bezpieczniejwsieci. pl., http://bezpieczniejwsieci.org/tl_files/bezpieczniej/pliki/pobierz/2_Skrocony_raport_BWS_partnerzy_22.10.pdf (dostęp 15.06.2013).pl_PL
dc.referencesCBOS (2009), Korzystanie z Internetu, Warszawa, lipiec.pl_PL
dc.referencesCBOS (2010), Społeczności wirtualne, Warszawa, maj.pl_PL
dc.referencesCBOS (2011), Korzystanie z Internetu. Raport, Warszawa, sierpień.pl_PL
dc.referencesCBOS (2012), Korzystanie z Internetu. Raport, Warszawa, lipiec.pl_PL
dc.referencesDiagnoza społeczna (2007, 2011), Diagnoza społeczna 2007, red. J. Czapiński, T. Panek, Vizja Press & IT, Warszawa, http://www.diagnoza.com/pliki/raporty/Diagnoza_raport_2011 (dostęp 12.05.2012).pl_PL
dc.referencesDigital Agenda (2010), Europejska agenda cyfrowa, http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/documents/digital-agenda-communication-en.pdf (dostęp 12.07.2012).pl_PL
dc.referencesDigital Agenda (2011a), Annual Progress Report 2011, http://ec.europa.eu/information_society/digitalagenda/documents/dae_annual_report_2011.pdf (dostęp 12.07.2012)pl_PL
dc.referencesDigital Agenda (2011b), Digital Agenda: More EU Citizens Benefiting from Online Public Services, http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/11/206&format=HTML&aged=1&language=EN&guiLanguage=en (dostęp 12.07.2012).pl_PL
dc.referencesDigital Agenda (2011c), Scoreboard 2011 – Poland, http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/scoreboard/countries/pl/internet_services/index_en.htm (dostęp 12.07.2012).pl_PL
dc.referencesDigital Agenda (2012a), Scoreboard 2012, http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/scoreboard/docs/2012/scoreboard_progress_report.pdf (dostęp 12.08.2012).pl_PL
dc.referencesDigital Agenda (2012b), Scoreboard 2012 – eGovernment Trends, http://ec.europa.eu/digital-agenda/sites/digital-agenda/files/scoreboard_eGovernment_trends_0.pdf (dostęp 12.05.2013).pl_PL
dc.referencesDigital Agenda (2013), Digital Agenda Scoreboard, http://ec.europa.eu/digital-agenda/sites/digital-agenda/files/DAE%20SCOREBOARD%202013%20-%20SWD%202013%20217%20FINAL.pdf (dostęp 15.06.2013).pl_PL
dc.referencesDigital Music Report (2012), IFPI, http://www.ifpi.org/content/library/dmr2012.pdf (dostęp 12.06.2013).pl_PL
dc.referencesE-faktura w Polsce (2012), Lewiatan.pl_PL
dc.referencesE-Government in Denmark (2012), http://www.epractice.eu/files/eGovernmentDenmark.pdf (dostęp 22.07.2013).pl_PL
dc.referenceseGovernment Benchmark (2007), The User Challenge Benchmarking. The Supply of Online Public Services, 7th Benchmark Measurement, European Commission, Capgemini.pl_PL
dc.referenceseGovernment Benchmark (2009), Smarter, Faster, Better eGovernment, 8th Benchmark Measurement, European Commission, Capgemini, IDC, Rand Europe, Sogeti, DTI.pl_PL
dc.referenceseGovernment Benchmark (2010), Digitizing Public Services in Europe: Putting Ambition into Action, 9th Benchmark Measurement, European Commission, Capgemini, IDC, Rand Europe, Sogeti, DTI.pl_PL
dc.referenceseGovernment Benchmark (2011), eGovernment Benchmark Pilot on Open Government and Transparency, Measuring the Potential of eGovernment Open Government and Transparency in Europe.pl_PL
dc.referenceseGovernment Benchmark (2013), Public Services Online ‘Digital by Default or by Detour?’ Assessing User Centric eGovernment performance in Europe – eGovernment Benchmark 2012, European Commission, Capgemini, IDC, Sogeti, IS-practice and Indigov, RAND Europe and the Danish Technological Institute.pl_PL
dc.referenceseGovernment FactsSheets (2012), An Overview of the eGovernment and eInclusion Situation in Europe, http://www.epractice.eu/en/factsheets (dostęp 14.06.2013).pl_PL
dc.referencesElektroniczna komunikacja samorządowa. Innowacyjne narzędzia rzecznictwa interesów społecznych (2008), red. P. Bednarz, P. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEurostat (2010), E-government Statistics – From Statistics Explained, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/E-government_statistics (dostęp 12.06.2013).pl_PL
dc.referencesEurostat (2011), Internet Access and Use of ICT in Enterprises in 2011, „Eurostat News Release”, nr 11/185.pl_PL
dc.referencesEurostat (2012a), Internet Access and Use in 2012, „Eurostat News Release”, nr 12/185.pl_PL
dc.referencesEurostat (2012b), Internet Use in Househollds and by Individuals in 2012, „Statistics in Focus”, nr 50.pl_PL
dc.referencesEurostat (2013), Eurostat Statistics – interaktywne tabele generowane w kwietniu 2013 roku, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/search_database?_piref458_1209540_458_211810_211810.node_code=tin00067 (dostęp 10.04.2013).pl_PL
dc.referencesGlobal Publics Embrace Social Networking (2010), http://pewglobal.org/2010/12/15/global-publics-embrace-social-networking (dostęp 29.03.2011).pl_PL
dc.referencesGUS (2005), Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2004 r., Warszawa.pl_PL
dc.referencesGUS (2012a), Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011, marzec.pl_PL
dc.referencesGUS (2012b), Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2008–2012, grudzień.pl_PL
dc.referencesGUS (2012c), Wykorzystanie technologii informacyjno-(tele)komunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2011 roku, marzec.pl_PL
dc.referencesGUS (2012d), Wykorzystanie technologii informacyjno-(tele)komunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2012 r., grudzień.pl_PL
dc.referencesi2010 (2008), Preparing Europe’s Digital Future i2010 Mid-Term Review, COM 199, SEC 470.pl_PL
dc.referencesIAB (2011), Raport strategiczny IAB Polska Internet 2010 Polska – Europa –Świat, IAB Polska.pl_PL
dc.referencesIAB (2012), Raport strategiczny IAB Polska Internet 2011 Polska – Europa – Świat, IAB Polska.pl_PL
dc.referencesInternet of Things – An Action Plan for Europe (2009), Commission of the European Communities, Brussels.pl_PL
dc.referencesInternet Security Threat Report (2013), Symantec.pl_PL
dc.referencesIoT Cluster (2011), Internet of Things Strategic Research Roadmap, http://www.internet-of-things-research.eu/pdf/IoT_Cluster_Strategic_Research_Agenda_2009.pdf (dostęp 22.07.2013).pl_PL
dc.referencesIRS (2007), Another Record-Breaking Number of Taxpayers Choose to Electronically File in 2007, http://www.irs.gov/uac/Another-Record-Breaking-Number-of-Taxpayers-Choose-to-Electronically-File-in-2007 (dostęp 22.07.2013).pl_PL
dc.referencesIRS (2011a), IRS E-File: A History, http://www.irs.gov/uac/IRS-E-File: A-History (dostęp 22.07.2013).pl_PL
dc.referencesIRS (2011b), IRS Oversight Board Electronic Filing 2011 Annual Report to Congress, Washington.pl_PL
dc.referencesISTAG (2009), Revising Europe’s ICT Strategy. Report from the Information Society Technologies Advisory Group, Final version, http://www.cros-portal.eu/content/revising-europes-ict-strategy (dostęp 12.07.2012).pl_PL
dc.referencesITU (2005), The Internet of Things, ITU Report.pl_PL
dc.referencesMAiC (2012), Społeczeństwo informacyjne w liczbach, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMF (2006), Projekt e-Deklaracje – opis skrócony, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMF (2010), Studium wykonalności Projektu „e-Deklaracje 2”. Wersja 4.8, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMF (2011), Koncepcja transformacji polskiej administracji podatkowej. Raport podsumowujący, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMF (2012), Informacja dotycząca rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2012 rok, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMF (2013), Instrukcja aplikacji e-Deklaracje Desktop Wersja 5.0.0, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMSW (2012), Analiza stanu przygotowań dotyczących wprowadzenia nowych dowodów osobistych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNASK (2011), Raport 2010 CERT Polska, Analiza incydentów naruszających bezpieczeństwo teleinformatyczne.pl_PL
dc.referencesNASK (2013), Raport 2012 CERT Polska, Analiza incydentów naruszających bezpieczeństwo teleinformatyczne.pl_PL
dc.referencesNielsen Global Online Consumer Survey (2009), http://blog.nielsen.com/nielsenwire/wp-content/uploads/2009/07/pr_global-study_07709.pdf (dostęp 20.02.2013).pl_PL
dc.referencesOBOP (2011), Na zakupy do Internetu. Raport TNS OBOP, Warszawa, listopad.pl_PL
dc.referencesOECD (2002), Measuring the Information Economy.pl_PL
dc.referencesOECD (2005), Survey of Trends in Taxpayers Services Delivery Using New Technogies.pl_PL
dc.referencesOECD (2006), Strategies for Improving the Take-up Rates of Electronic Services.pl_PL
dc.referencesOECD (2007), Improving Taxpayer Service Delivery: Channel Strategy Development.pl_PL
dc.referencesOECD (2009a), Guide to Measuring the Information Society.pl_PL
dc.referencesOECD (2009b), Tax Administration in OECD and Selected Non-OECD Countries: Comparative Information Series 2008.pl_PL
dc.referencesOECD (2010), Survey of Trends and Developments in the Use of Electronic Services for Taxpayer Service Delivery, marzec.pl_PL
dc.referencesOECD (2011a), Guide to Measuring the Information Society.pl_PL
dc.referencesOECD (2011b), Social Media Technologies and Tax Administration.pl_PL
dc.referencesOECD (2011c), Tax Administration in OECD and Selected Non-OECD Countries: Comparative Information Series 2010.pl_PL
dc.referencesOECD (2012a), Security and Authentication Issues in the Delivery of Electronic Services to Taxpayers.pl_PL
dc.referencesOECD (2012b), Working Smarter in Revenue Administration – Using Demand Management Strategies to Meet Service Delivery Goals.pl_PL
dc.referencesOECD (2013a), Computer, Internet and Telecommunication, OECD Factbook 2013: Economic, Environmental and Social Statistics.pl_PL
dc.referencesOECD (2013b), Tax Administration 2013: Comparative Information on OECD and Other Advanced and Emerging Economies.pl_PL
dc.referencesONZ (2012), E-Government Survey 2012. E-Government for the People, Department of Economic and Social Affairs, United Nations, New York.pl_PL
dc.referencesPBI (2009), Polscy internauci nie chronią swojej prywatności. Raport.pl_PL
dc.referencesPBI (2010), E-administracja w oczach internautów, MSWiA.pl_PL
dc.referencesPBI (2012a), E-administracja w oczach internautów, MAiC.pl_PL
dc.referencesPBI (2012b), Wpływ cyfryzacji na działanie urzędów administracji publicznej w Polsce w 2012 r., MAiC.pl_PL
dc.referencesPwC (2009), Opodatkowanie osób fizycznych w Unii Europejskiej – edycja 2009.pl_PL
dc.referencesPwC (2010a), Opodatkowanie osób fizycznych w Unii Europejskiej (oraz Norwegii, Islandii i Szwajcarii) – edycja 2010.pl_PL
dc.referencesPwC (2010b), System e-Deklaracje. Badanie preferencji podatników PIT w zakresie zeznań podatkowych.pl_PL
dc.referencesPwC (2011a), Opodatkowanie osób fizycznych w Unii Europejskiej (oraz Norwegii, Islandii i Szwajcarii) – edycja 2011.pl_PL
dc.referencesPwC (2011b), Paying Taxes 2011. The Global Picture.pl_PL
dc.referencesRaport stanu e-Administracji w Polsce (2012), oprac. J. Tomaszewski, M. Kraska, M. Koralewski, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRozlicz się przez Internet (2011), Konferencja prasowa, dodatek promocyjno-edukacyjny do miesięcznika „Press”, kwiecień.pl_PL
dc.referencesSMG/KRC (2012), Internet w Polsce, MillwardBrown SMG/KRC, luty.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013 (2008), Załącznik nr 3. Priorytety rozwoju społeczeństwa informacyjnego w opinii Internautów. Podsumowanie wyników – badania, grudzień.pl_PL
dc.referencesAgency Response to Internal U.S. Government Survey: December (2007), http://securekey.com/our-solutions (dostęp 23.01.2013).pl_PL
dc.referencesAutoryzacja prosta i bezpieczna (2012), http://mac.gov.pl/dzialania/trendy-autoryzacja-prosta-i-bezpieczna (dostęp 10.06.2013).pl_PL
dc.referencesE-Services/E-Returns (2012), http://en.nav.gov.hu/e_services/E_returns_extra (dostęp 5.01.2013).pl_PL
dc.referencesElectronic Filing PIN Request (2012), http://www.irs.gov/individuals/article/0,,id=213471,00.html (dostęp 2.08.2012).pl_PL
dc.referencesJuly 1917: The First Air-to-Ground and Ground-to-Air Radio Communications Were Accomplished by AT&T Engineers at Langley Field in Virginia (2009), http://www.corp.att.com/attlabs/reputation/timeline/17air.html (dostęp 10.06.2013).pl_PL
dc.referencesOld Landscape Ogilvy PR (2011), http://www.ogilvypr.com/expertise/360-digital-influence.cfm (dostęp 17.05.2011).pl_PL
dc.referencesProgram e-Podatki. Wydłużony okres realizacji projektów e-Podatki i e-Deklaracje 2 (2012), http://www.epodatki.mf.gov.pl/newsy-artykuly/89-wydluzony-okres-realizacjiprojektow-e-podatki-i-e-deklaracje-2 (dostęp 17.06.2013).pl_PL
dc.referencesReginald Aubrey Fessenden: Radio-Electronics.Com (2009), http://www.radio-electronics.com/info/radio_history/gtnames/ra-reginald-aubrey-fessenden.php (dostęp 10.06.2013).pl_PL
dc.referencesTrendy w reklamie online w trzecim kwartale 2011 r. Gemius (2011), http://gemius.pl/pl/aktualnosci/2011-10-24/01 (dostęp 02.06.2013).pl_PL
dc.referencesWhy Web Services? (2012), http://www.tutorialspoint.com/webservices/why_web_services. htm (dostęp 23.07.2013).pl_PL
dc.referencesXML Protocol Working Group (2004), http://www.w3.org/2004/02/XML-Protocol-Charter (dostęp 23.07.2013).pl_PL
dc.referencesZalewski Ł. (2009), 50 tys. nieudanych prób wysłania e-PIT, http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/321973,50_tys_nieudanych_prob_wyslania_e_pit.html (dostęp 30.06.2013).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-942-1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe