Przeglądaj według

 


SPIS TREŚCI

1. Jakie oblicza glottodydaktyki polonistycznej? Różnorodność i współzależność
Iwona Dembowska-Wosik
2. Teaching Polish as a foreign language within the history of the Polish language
Anna Dąbrowska
3. Non-verbal communication in the teaching of Polish as a foreign language using the example of Asian groups. The difficulties, challenges and solutions
Barbara Morcinek-Abramczyk
4. Sposoby inicjowania i podtrzymywania kontaktu ze studentami na lekcji języka polskiego jako obcego
Kamila Kubacka
5. Strategie komunikacyjne jako sposób na skuteczne komunikowanie się mimo niedostatków językowych
Edyta Wojtczak
6. Współczesne teorie grzeczności językowej i ich wpływ na badania w obszarze glottodydaktyki polonistycznej
Emilia Sztabnicka-Gradowska
7. Foreign language teacher education in Germany, Iran and Poland – a comparative study
Przemysław E. Gębal, Monika J. Nawracka
8. Świadomość lingwistyczna (przyszłych) lektorów języka polskiego jako obcego – kilka uwag o znajomości fleksji imiennej
Magdalena Karasek, Mateusz Gaze
9. Social media in foreign language teaching and learning – a review
Natalia Tsai
10. Technologie cyfrowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Jolanta Laskowska
11. Jaką rolę odgrywają zasoby elektroniczne w nauce języka polskiego jako obcego/odziedziczonego? Wyniki badań ankietowych
Natalie Kosch
12. Błąd glottodydaktyczny w zakresie podsystemu fonicznego – głos w dyskusji
Michalina Biernacka
13. Po co i jak (nie) uczyć cudzoziemców fonetyki języka polskiego?
Ewa Badyda
14. Wymowa polska jako obca. Rozwiązywanie trudności artykulacyjnych w grupie międzynarodowej na rocznym kursie przygotowawczym
Anna Majewska-Tworek
15. O kształtowaniu kompetencji genologicznej w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Beata Grochala
16. The cover letter as a genre of speech in teaching Polish as a foreign language
Anna Dunin-Dudkowska
17. Wzorzec struktury charakterystyki postaci i jego realizacje w pracach obcokrajowców uczących się języka polskiego na poziomie A2
Justyna Sochacka
18. TOC logical branch as a tool in teaching Polish as a foreign/second/heritage language to children
Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn
19. Inflection in a bilingual child. A case study
Maria Wtorkowska
20. Język odziedziczony a dwujęzyczność – o konieczności badań komparatywnych
Ewa Lipińska, Anna Seretny
21. Język polski jako obcy dla Głuchych – w poszukiwaniu dobrego terminu
Małgorzata Januszewicz
22. Specification of selected honorifics in relation to the general Polish standard in the written Polish as a heritage language in Ukraine (using the material of the Polish-language Gazeta Polska Bukowiny periodical)
Ałła Krawczuk
23. Collocations of dimension adjectives with the names of human body parts in Polish and Korean
Emilia Szalkowska-Kim
24. Frazy przyimkowe i ich opis leksykograficzny w słownikach niemieckich i niemiecko-polskich – spojrzenie glottodydaktyczne
Hanna Burkhardt, Alina Jurasz
25. Przygotowanie materiałów do nauczania szyku w dydaktyce języka polskiego jako obcego: o problemach metodologicznych i praktycznych raz jeszcze
Małgorzata Gębka-Wolak, Aleksandra Walkiewicz
26. Zrobię to bez zwłok… the category of number in the teaching of Polish as a foreign language to Ukrainian-speaking people
Iryna Bundza
27. Czy rosyjski jest bardziej „angielski” niż polski? O zapożyczeniach w języku informatycznym w aspekcie glottodydaktycznym
Viktoriia Hudy
28. Kategoria rodzaju gramatycznego w systemie językowym, dyskursie i glottodydaktyce
Edyta Pałuszyńska
29. Kulturemy polskie – punkty widzenia, techniki ich wydobywania i negocjowania. Stosowanie perspektywy etnolingwistycznej w glottodydaktyce polonistycznej
Grażyna Zarzycka
30. Czy mogę odczuwać hygge, jeśli w polszczyźnie nie ma takiego wyrazu? O (nie)przekładalności emocji w kontekście glottodydaktycznym
Anna Rabczuk
31. What do we call the children? Familial terms of address in Polish and English
Katarzyna Dziwirek
32. From Japanese Schulz to Polish Parnicki – around the year 1974
Tokimasa Sekiguchi
33. Dyskursy polonistyczne w Seulu. O VI Międzynarodowej Konferencji Akademickiej z cyklu „Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia”
Grażyna Zarzycka

Najnowsze pozycje

Pokaż więcej...