dc.contributor.author | Szynkowski, Jędrzej | |
dc.contributor.editor | Bieńkowska, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2019-12-02T12:30:50Z | |
dc.date.available | 2019-12-02T12:30:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Szynkowski J., Twórczy pracownik pożądany? Oczekiwania rekruterów a klimat dla kreatywności, w: Kreatywność w praktyce biznesowej. Część 2, J. Bieńkowska (red.), WUŁ, Łódź 2019, doi: 10.18778/8142-661-9.07. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30972 | |
dc.description.abstract | Zgodnie z najnowszymi prognozami, dotyczącymi dynamiki zmian na rynku pracy, w najbliższych latach kreatywność i powiązane z nią umiejętności będą odgrywały kluczową rolę dla rozwoju organizacji. W niniejszym rozdziale skrótowo przedstawiono główne wyzwania, przed jakimi stoją pracownicy działów rekrutacji i osoby zarządzające kreatywnością w firmach. Odniesiono się do wyników badań z zakresu psychologii pracy, twórczości i organizacji, w tym do koncepcji klimatu dla kreatywności Gorana Ekvalla. | pl_PL |
dc.description.abstract | According to the latest forecasts regarding the dynamics of changes in the labour market, in the coming years, creativity and related skills will play a key role in organizational development. The chapter briefly presents the main challenges faced by the employees of recruitment departments and the people managing creativity in companies. Reference was made to the results of research in the field of work psychology, creativity and organization, including Goran Ekvall concept of creativity. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kreatywność w praktyce biznesowej. Część 2; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kreatywność | pl_PL |
dc.subject | innowacyjność | pl_PL |
dc.subject | rekruter | pl_PL |
dc.title | Twórczy pracownik pożądany? Oczekiwania rekruterów a klimat dla kreatywności | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 108-117 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Biuro Karier | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-661-9 | |
dc.references | Amabile T., Pratt M. (2016), The dynamic componential model of creativity and innovation in organizations: Making progress, making meaning, „Research in Organizational Behavior”, vol. 36, s. 157–183. | pl_PL |
dc.references | Andriopoulos C. (2001), Determinants of organisational creativity: a literature review, „Management Decision”, vol. 39, s. 834–840. | pl_PL |
dc.references | Arnulf J., Tegner L., Larssen Ø. (2010), Impression making by résumé layout: Its impact on the probability of being shortlisted, „European Journal of Work and Organizational Psychology”, vol. 19, s. 221–230. | pl_PL |
dc.references | Dubina I. (2005), Managing creativity: theoretical approaches to employees’ creativity development and regulation, „International Journal of Management Concepts and Philosophy”, vol. 1, s. 334–349. | pl_PL |
dc.references | Ekvall G. (1996), Organizational climate for creativity and innovation, „European Journal of Work and Organizational Psychology”, vol. 5, s. 105–123. | pl_PL |
dc.references | Fazlagić J. (2015), Kreatywni w biznesie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Grant A., Berry J. (2011), The necessity of others is the mother of invention: intrinsic and prosocial motivations, perspective taking, and creativity, „Academy of Management Journal”, vol. 54, s. 73–96. | pl_PL |
dc.references | Karwowski M. (2009a), Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Karwowski M. (2009b), Klimat dla kreatywności, Wydawnictwo Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Karwowski M., Jazurek D. (2010), Mój idealny uczeń…Oby tylko nie był zbyt kreatywny? Zastosowanie metodologii choice-based conjoint do badania postrzegania uczniów kreatywnych i pożądanych w klasie szkolnej, [w:] Karwowski M., Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Leopold T., Ratcheva V., Zahidi S. (2018), The Future of Jobs Report, http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf (dostęp: 1.05.2019). | pl_PL |
dc.references | Nęcka E. (2012), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Petrone P. (2019), The Skills Companies Need Most in 2019 – And How to Learn Them, https://learning.linkedin.com/blog/top-skills/the-skills-companies-need-most-in-2019--and-how-to-learn-them (dostęp: 2.05.2019). | pl_PL |
dc.references | Steele L., McIntosh T., Higgs C. (2017), Intrinsic motivation and creativity: Opening up a black box, [in:] Mumford M., Hemlin S. (ed.), Handbook of Research on Leader-ship and Creativity, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. (2013), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Yström A., Aspenberg H., Kumlin A. (2015), Exploring the Creative climate in an open innovation area. Identifying challenges and possibilities, „European Journal of Innovation Management”, vol. 18, s. 70–85. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-661-9.07 | |