Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDrzazga, Agnieszka
dc.contributor.editorBieńkowska, Jolanta
dc.date.accessioned2019-12-02T12:25:47Z
dc.date.available2019-12-02T12:25:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationDrzazga A., Kreatywny biznes na przykładzie firmy funkcjonującej w branży materiałów izolacyjnych, w: Kreatywność w praktyce biznesowej. Część 2, J. Bieńkowska (red.), WUŁ, Łódź 2019, doi: 10.18778/8142-661-9.02.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30968
dc.description.abstractW rozdziale poruszono problematykę kreatywności i innowacyjności w praktyce gospodarczej na przykładzie małej firmy zlokalizowanej w Łodzi i funkcjonującej na rynku materiałów izolacyjnych. Niniejsze opracowanie ma charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z kilku części. Pierwsza z nich stanowi wprowadzenie do tematyki przedsiębiorczości, kreatywności i innowacyjności przedsiębiorstw. Następnie przedstawiono definicje kreatywności i innowacyjności oraz zaprezentowano ich znaczenie dla powodzenia współczesnych przedsiębiorstw. W kolejnej dokonano charakterystyki łódzkiego przedsiębiorstwa funkcjonującego w branży materiałów izolacyjnych oraz przedstawiono wyniki wywiadu, przeprowadzonego z właścicielem badanej firmy, w postaci studium przypadku. W ostatniej części przedstawiono wnioski z przeprowadzonych badań oraz podsumowanie. Przeprowadzone badanie w formie wywiadu z właścicielem firmy funkcjonującej w branży materiałów izolacyjnych, pozwoliło na zaprezentowanie tego przedsiębiorstwa w niniejszym rozdziale jako przykładu organizacji uczącej się, kreatywnej i innowacyjnej.pl_PL
dc.description.abstractThe chapter addresses the issues of creativity and innovation in business practice on the example of a small company located in Lodz and operating on the market of insulating materials. This study is of a theoretical and empirical nature and consists of several parts. The first one is an introduction to the subject of entre-preneurship, creativity and innovativeness of enterprises. Chapter One presents the definitions of creativity and innovation and their significance for the success of modern enterprises. Chapter Two features the Lodz based enterprise operating in the insulation materials industry and presents the results of the interview conducted with the owner of the researched company in the form of a case study. The last part presents conclusions from the conducted research and a summary. The conducted survey in the form of an interview with a company operating in the field of insulation materials allowed for presentation of this company in this chapter as an example of a learning, creative and innovative organization.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKreatywność w praktyce biznesowej. Część 2;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkreatywnośćpl_PL
dc.subjectinnowacyjnośćpl_PL
dc.subjectorganizacja ucząca siępl_PL
dc.subjectbranża materiałów izolacyjnychpl_PL
dc.titleKreatywny biznes na przykładzie firmy funkcjonującej w branży materiałów izolacyjnychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number27-36pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-661-9
dc.referencesBieniok H. (2014), Kreatywność jako źródło nowoczesności i rozwoju przedsiębiorstw, „Organizacja i Zarządzanie”, nr 73, s. 47–58.pl_PL
dc.referencesBrzeziński M., Leszczyńska A. (2009), Kreatywność a dynamika organizacji, „Organizacja i Zarządzanie”, nr 1(5), s. 21–29.pl_PL
dc.referencesKaczmarek-Kurczak P., Kaczmarek K. (2014), Kreatywność i przedsiębiorczość, [w:] Społeczne Forum Przedsiębiorczości, https://www.kozminski.edu.pl/fileadmin/wspolne_elementy/Jednostki/sfop/Artykuly_expertow/22_Kreatywnosc_i_przedsiebiorczosc.pdf (dostęp: 15.05.2019).pl_PL
dc.referencesKarpacz J. (2011), Kreatywność przedsiębiorców jako determinanta poszukiwania szans, „Przegląd Organizacji”, nr 1, s. 8–11.pl_PL
dc.referencesKorkosz-Gębska J. (2014), Kreatywność i innowacje w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem, [w:] Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Warszawa, s. 956–966.pl_PL
dc.referencesKrawczyk-Sokołowska I. (2018), Kreatywność stymulatorem postaw proinnowacyjnych w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B. (2005), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRomanowska M. (2015), Innowacyjne przedsiębiorstwo w nieinnowacyjnej gospodarce, „Przegląd Organizacji”, nr 8, s. 4–8.pl_PL
dc.referencesSkowron-Grabowska B. (2013), Procesy innowacyjno-konkurencyjne w strategiach przedsiębiorstw, „Przegląd Organizacji”, nr 6, s. 13–18.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E. (2014), Kreatywność a zarządzanie wiedzą, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły w Ekonomicznej w Tarnowie”, nr 1(24), s. 175–188.pl_PL
dc.referencesSopińska A. (2008), Wiedza jako strategiczny zasób przedsiębiorstwa. Analiza i pomiar kapitału intelektualnego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-661-9.02


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe