Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKurzyk, Paulina
dc.contributor.authorKowalski, Michał
dc.date.accessioned2019-11-22T14:05:55Z
dc.date.available2019-11-22T14:05:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2299-8403
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30869
dc.description.abstractThe article examines the popularity of Uniejów and other small towns and spa resorts with a similar profile within the boundaries of the voivodeship of Łódź. The popularity was measured by the number of searches for each of these towns via the Google search engine. In addition, an analysis was made of season-connected changes in looking up Uniejów on the Internet, and the results were compared with promotional actions implemented by the Municipal Office. The findings indicate that Uniejów is the best known settlement in the group of small towns of Łódź region and, considering its potential and length of functioning, a major spa resort.en_GB
dc.description.abstractArtykuł przedstawia przegląd popularności Uniejowa na tle małych miast województwa łódzkiego oraz uzdrowisk o podobnym kierunku leczniczym. Zjawisko to mierzono liczbą wyszukiwań w wyszukiwarce internetowej Google. Poza wspomnianym wyżej przeglądem poddano analizie sezonowe zmiany odnajdywania Uniejowa w Internecie i zestawiono je z działaniami promocyjnymi prowadzonymi przez Urząd Miasta. Wyniki wskazują, iż Uniejów jest najbardziej znaną jednostką w gronie małych miast regionu łódzkiego oraz znaczącą, jak na długość funkcjonowania uzdrowiska i jego potencjał, miejscowością uzdrowiskową.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesBiuletyn Uniejowski
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectGoogle trendsen_GB
dc.subjectspa resorten_GB
dc.subjectUniejówen_GB
dc.subjectGoogle trendspl_PL
dc.subjectuzdrowiskopl_PL
dc.subjectUniejówpl_PL
dc.titlePopularność Uniejowa na tle małych miast regionu łódzkiego oraz konkurujących z nim uzdrowiskpl_PL
dc.title.alternativePopularity of Uniejów against other small towns and spa resorts in Łódź regionen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number77-97
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej, 90-142 Łódź, ul. Kopcińskiego 31
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej, 90-142 Łódź, ul. Kopcińskiego 31
dc.identifier.eissn2449-8319
dc.referencesAskitasi N., Zimmermann K.F., The Internet as a Data Source for Advancement in Social Sciences”, „International Journal of Manpower” 2015, nr 36, s. 2–12.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Wiśniewski S., Przemiany małego miasta i jego otoczenia a rozwój centrów logistycznych – przykład miasta i gminy Strykowa, [w:] Przemiany przestrzeni i potencjału małych miast w wybranych regionach Polski z perspektywy 20 lat transformacji, red. B. Bartosiewicz, T. Marszał, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 93–118.pl_PL
dc.referencesBoguś M., Proces kształtowania się korporacji ponadnarodowej Google, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, 2011, s. 128–145.pl_PL
dc.referencesBoyd D., Why Youth Heart Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life, [w:] Youth, Identity, and Digital Media, red. D. Buckingham, MIT Press, Cambridge 2008, s. 119–42.pl_PL
dc.referencesChoi H., Varian H., Predicting the Present with Google Trends, „Economic Record” 2012, nr 88, s. 2–9.pl_PL
dc.referencesDuda-Gromada K., W blasku czy cieniu metropolii? Rozwój podstołecznej miejscowosci na przykładzie Konstancina–Jeziorny, [w:] Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki, „Warsztaty z Geografii Turyzmu”, t. 5, red. B. Krakowiak, J. Latosińska, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 145–159.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J., Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej: Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesFlorek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Fundacja Bestplace, Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011, s. 11.pl_PL
dc.referencesFurmankiewicz M., Ziuziański P. Internet jako źródło danych epidemiologicznych, [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne 2, red. Z.E. Zieliński, WSH w Kielcach, Kielce 2013, s. 371–380.pl_PL
dc.referencesGorczyczewska E., Smętkiewicz K., Budowa i promocja marki miejsca na przykładzie uzdrowiska termalnego Uniejów, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2013, nr 144, s. 395–408.pl_PL
dc.referencesGórna J., Miejska turystyka uzdrowiskowa i kierunki jej ewolucji w Polsce, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2013, nr 147, s. 53–67.pl_PL
dc.referencesGupta P.B., Lord K.R, Product Placement in Movies: The Effect of Prominence and Mode on Audience Recall Mode on Audience Recall, „Journal of Current Issues & Research in Advertising” 1998, nr 20(1), s. 47–59.pl_PL
dc.referencesHalavais A., Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012, s. 20.pl_PL
dc.referencesHauke K., Funkcjonalność narzędzi Google w searchengine marketingu, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania” 2015, t. 2, nr 39, s. 113–125.pl_PL
dc.referenceshttps://sjp.pwn.pl/szukaj/googlowa%C4%87.html [dostęp: 15.01.2019]pl_PL
dc.referencesJanc K., Geografia Internetu, Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2017, s. 109–110.pl_PL
dc.referencesKoreleska E., Stefański G., Źródła informacji oraz usługi uzdrowiskowe w opinii kuracjuszy Ciechocinka i Inowrocaławia, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarzadzania Wiedzą” 2013, nr 66, s. 51–61.pl_PL
dc.referencesKowalski M., Pozarolnicza działalność gospodarcza w gminie Uniejów, „Biuletyn Uniejowski” 2015, t. 4, s. 143–156.pl_PL
dc.referencesLa Farlei C., Edwards S.M., Product Placement: How Brands Appear on Television, „Journal of Advertising” 2006, nr 35(4), s. 65–86.pl_PL
dc.referencesNapierała T., Adamiak M., Lawin M., Budżet samorządowy jako narzędzie stymulacji rozwoju turystyki w gminach wiejskich województwa łódzkiego, „Studia Obszarów Wiejskich” 2013, nr 34, s. 247–260.pl_PL
dc.referencesPreis T., Moat H.S., Stanley H.E., Quantifying Trading Behavior in Financial Markets Using Google Trends, „Scientific reports” 2013, nr 3(1684), s. 1–6.pl_PL
dc.referencesRosenfeld L., Morville P., Arango J., Information Architecture for the World Wide Web, O’Reilly, Nowy Jork 2015.pl_PL
dc.referencesRozporzadzenie Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie nadania statusu uzdrowiska miastu Uniejów wraz z sołectwami: Spycimierz, Spycimierz–Kolonia, Zieleń i Człopy położonym na obszarze gminy Uniejów, Dz.U. 2012, poz. 782.pl_PL
dc.referencesSeifteri A., The utility of «Google Trends» for epidemiological research: Lyme disease as an example, „Geospatial Health” 2010, nr 4(2), s. 135–37.pl_PL
dc.referencesSkórka S., Nowe wyzwania architektury informacji, „Bibliotheca Nostra. Ślaski Kwartalnik Naukowy” 2016, nr 2(44), s. 10–22.pl_PL
dc.referencesSmętkiewicz K., Latour T., Właściwości fizykochemiczne i chemiczne wód geotermalnych w Uniejowie ze szczególnym uwzględnieniem wody z odwiertu PIG/AGH–2, „Biuletyn Uniejowski” 2012, t. 1, s. 79–93.pl_PL
dc.referencesSzromnik A., City placement – nowy element w strategii zintegrowanej komunikacji marketingowej miast, [w:] Marketing terytorialny, nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromik, Wyd. edu-Libri, Kraków–Legionowo 2015, s. 101.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, Dz.U. 2017, poz. 1056.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S., Significance of trans-european transport networks for logistics centre localization as exemplified by the Łódź region, „European Spatail Research and Policy” 2015, t. 22, nr 1, s. 23–44.pl_PL
dc.referencesVoseni S., Schmidt T., Forecasting Private Consumption: Survey-Based Indicators vs. Google Trends, „Journal of Forecasting” 2011, nr 30, s. 565–578.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulina.kurzyk@geo.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailmichal.kowalski@geo.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2299-8403.08.05
dc.relation.volume8pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.