dc.contributor.author | Telka, Lucyna | |
dc.contributor.editor | Muszyński, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2019-11-18T12:17:06Z | |
dc.date.available | 2019-11-18T12:17:06Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Telka L., Wyobraźnia społeczna wychowawcy – perspektywa pedagogiki społecznej, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 37-46, doi: 10.18778/7969-303-0.03 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-303-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30756 | |
dc.description | Tekst stanowi prezentację przekonania, że wychowawca kształtuje swoją wyobraźnię społeczną poprzez wiedzę teoretyczną oraz w relacji z wychowankiem. Wychowawca jest gwarantem wychowania. W relacji z wychowankiem może spożytkować wyobraźnię bogatą i pobudzoną, ale też ma trudności w jej uwrażliwianiu. Kategoria międzypokoleniowego uczenia się analizowana jest z perspektywy refleksyjnego wychowawcy | pl_PL |
dc.description.abstract | The text is the presentation of the belief that a tutor forms his/her social imagination through theoretical knowledge and relations with his/her charges. A tutor is the guarantor of education. In his/her relationship with a charge he/she may utilise a vivid and boosted imagination, but he/she may also experience difficulties in sensitising. The category of intergenerational education is analysed from the perspective of a reflective tutor. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Muszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | wyobraźnia społeczna | pl_PL |
dc.subject | osoba kluczowa | pl_PL |
dc.subject | kwestionowanie praktyki | pl_PL |
dc.subject | strategia i taktyka w działaniu wychowawczym | pl_PL |
dc.subject | social imagination | pl_PL |
dc.subject | key person | pl_PL |
dc.subject | linchpin | pl_PL |
dc.subject | practice questioning | pl_PL |
dc.subject | strategy and tactics in educational operations | pl_PL |
dc.title | Wyobraźnia społeczna wychowawcy – perspektywa pedagogiki społecznej | pl_PL |
dc.title.alternative | Sociological Imagination of an Educator – Social Education Perspective | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 37-46 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-723-6 | |
dc.references | Castro D., 2004, Introduction, [w:] D. Castro (red.), Les interventions psychologiques dans les organisations, Dunod, Paris, s. 3–16. | pl_PL |
dc.references | Barus-Michel J., Enriquez E., 2002, Pouvoir, [w:] J. Barus-Michel, E. Enriquez, A. Levy (red.), Vocabulaire de psychologie. Références et positions, Erés, Ramonville Saint-Agne, s. 212–221. | pl_PL |
dc.references | Fontaine A.-M., 2000, Questionner les pratiques par l’observation en equipe, „Métier de la Petite Enfance. Eveil et développement de l’Enfant”, no. 10, s. 23–25. | pl_PL |
dc.references | Gloton R.,Clero C., 1985, Twórcza aktywność dziecka, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Has-Tokarz A., 2007, Nieprofesjonalistów i znawców czytanie tekstów (kultury). O demokratycznej oraz arystokratycznej postawie odbiorców wobec literatury, [w:] B. Myrdziak, I. Morawska (red.), Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, Wydawnictwo UMCS, Lublin, s. 205–218. | pl_PL |
dc.references | Imbert F., 1992, Vers une clinique du pédagogie. Un itinéraire en science de l’éducation, Éditions Matrice, Vigneux. | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska D., Nowicka M., 2005, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Leppert R., 2002, Pedagogiczne peregrynacje, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E., 2006, Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Piaget J., Inhelder B., 1999, Psychologia dziecka, Siedmioróg, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Piasecka B., 2009, Przetrwać w placówce. Kultura organizacyjna, stres pracy i reforma w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, Wydawnictwo UJ, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H., 1961, Pedagogika społeczna, Ossolineum, Wrocław, Warszawa, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Rocławska-Daniluk M., 2008, Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych, Wydawnictwo UG, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Roux M.-A., 2004, L’évaluation de la qualité dans le champ social et médico-social: regard analytique sur le contexte conceptuel et représentationnel, „Handicap. Revue des Sciences Humaines et Sociales”, no 101–102, s. 115–129. | pl_PL |
dc.references | Soulet M.H., 1996, Działanie społeczne, jego wymiar pedagogiczny na przykładzie pracy socjalnej z rodziną, [w:] E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, Interart, Warszawa, s. 126–130. | pl_PL |
dc.references | Telka L., 2007, Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków, Wydawnictwo UŁ, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Szuman S., 1990, Sztuka dziecka, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-303-0.03 | |