Show simple item record

dc.contributor.authorTelka, Lucyna
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2019-11-18T12:17:06Z
dc.date.available2019-11-18T12:17:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTelka L., Wyobraźnia społeczna wychowawcy – perspektywa pedagogiki społecznej, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 37-46, doi: 10.18778/7969-303-0.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-303-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30756
dc.descriptionTekst stanowi prezentację przekonania, że wychowawca kształtuje swoją wyobraźnię społeczną poprzez wiedzę teoretyczną oraz w relacji z wychowankiem. Wychowawca jest gwarantem wychowania. W relacji z wychowankiem może spożytkować wyobraźnię bogatą i pobudzoną, ale też ma trudności w jej uwrażliwianiu. Kategoria międzypokoleniowego uczenia się analizowana jest z perspektywy refleksyjnego wychowawcypl_PL
dc.description.abstractThe text is the presentation of the belief that a tutor forms his/her social imagination through theoretical knowledge and relations with his/her charges. A tutor is the guarantor of education. In his/her relationship with a charge he/she may utilise a vivid and boosted imagination, but he/she may also experience difficulties in sensitising. The category of intergenerational education is analysed from the perspective of a reflective tutor.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMuszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwyobraźnia społecznapl_PL
dc.subjectosoba kluczowapl_PL
dc.subjectkwestionowanie praktykipl_PL
dc.subjectstrategia i taktyka w działaniu wychowawczympl_PL
dc.subjectsocial imaginationpl_PL
dc.subjectkey personpl_PL
dc.subjectlinchpinpl_PL
dc.subjectpractice questioningpl_PL
dc.subjectstrategy and tactics in educational operationspl_PL
dc.titleWyobraźnia społeczna wychowawcy – perspektywa pedagogiki społecznejpl_PL
dc.title.alternativeSociological Imagination of an Educator – Social Education Perspectivepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number37-46pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-723-6
dc.referencesCastro D., 2004, Introduction, [w:] D. Castro (red.), Les interventions psychologiques dans les organisations, Dunod, Paris, s. 3–16.pl_PL
dc.referencesBarus-Michel J., Enriquez E., 2002, Pouvoir, [w:] J. Barus-Michel, E. Enriquez, A. Levy (red.), Vocabulaire de psychologie. Références et positions, Erés, Ramonville Saint-Agne, s. 212–221.pl_PL
dc.referencesFontaine A.-M., 2000, Questionner les pratiques par l’observation en equipe, „Métier de la Petite Enfance. Eveil et développement de l’Enfant”, no. 10, s. 23–25.pl_PL
dc.referencesGloton R.,Clero C., 1985, Twórcza aktywność dziecka, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHas-Tokarz A., 2007, Nieprofesjonalistów i znawców czytanie tekstów (kultury). O demokratycznej oraz arystokratycznej postawie odbiorców wobec literatury, [w:] B. Myrdziak, I. Morawska (red.), Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, Wydawnictwo UMCS, Lublin, s. 205–218.pl_PL
dc.referencesImbert F., 1992, Vers une clinique du pédagogie. Un itinéraire en science de l’éducation, Éditions Matrice, Vigneux.pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska D., Nowicka M., 2005, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLeppert R., 2002, Pedagogiczne peregrynacje, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E., 2006, Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiaget J., Inhelder B., 1999, Psychologia dziecka, Siedmioróg, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPiasecka B., 2009, Przetrwać w placówce. Kultura organizacyjna, stres pracy i reforma w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesRadlińska H., 1961, Pedagogika społeczna, Ossolineum, Wrocław, Warszawa, Kraków.pl_PL
dc.referencesRocławska-Daniluk M., 2008, Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych, Wydawnictwo UG, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRoux M.-A., 2004, L’évaluation de la qualité dans le champ social et médico-social: regard analytique sur le contexte conceptuel et représentationnel, „Handicap. Revue des Sciences Humaines et Sociales”, no 101–102, s. 115–129.pl_PL
dc.referencesSoulet M.H., 1996, Działanie społeczne, jego wymiar pedagogiczny na przykładzie pracy socjalnej z rodziną, [w:] E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, Interart, Warszawa, s. 126–130.pl_PL
dc.referencesTelka L., 2007, Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzuman S., 1990, Sztuka dziecka, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-303-0.03


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe