Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFąfara, Justyna
dc.date.accessioned2019-07-15T09:46:35Z
dc.date.available2019-07-15T09:46:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2544-1795
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29485
dc.description.abstractThe paper examines the graphic and illustrative elements in contemporary Polish and Bulgarian alphabet books. The comparative approach reveals basic similarities and significant differences between the selected textbooks concerning the preferred thematic fields in the primary education process in both countries. The analysis allows to differentiate the prevailing motives and values depicted in the textbooks (such as family and social relations, national symbols, modern technologies), the strategies of presenting the letters of the alphabet, the leading book characters, etc.en_GB
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesSlavica Lodziensia
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectalphabet booken_GB
dc.subjectABC-booken_GB
dc.subjectprimeren_GB
dc.subjecttextbook graphic designen_GB
dc.subjectillustrationen_GB
dc.subjectalphabet learningen_GB
dc.subjectPolish textbooken_GB
dc.subjectBulgarian textbooken_GB
dc.subjectprimary educationen_GB
dc.titleOczami dziecka, czyli porównanie szaty graficznej we współczesnych elementarzach (polskim i bułgarskim) dla pierwszoklasistówpl_PL
dc.title.alternativeThrough children’s eyes, or on the graphic layout of contemporary Polish and Bulgarian alphabet books for first gradeen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number125-131
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
dc.referencesAdrjan B., Kalinowska A. (2018), Cyfrowy świat w podręczniku dla klasy pierwszej szkoły podstawowej – analiza treści, „Problemy wczesnej edukacji / Issues in early education”, nr 2 (41).en_GB
dc.referencesDobrowolskа М., red. (2017), Lokomotywa 1. Elementarz. Część 1, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsken_GB
dc.referencesProgram MEN: Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych [Fragment załącznika nr 2 rozporządzenia], str. 23 pkt 5., https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/1c.pdf [dostęp: 3.10.2018].en_GB
dc.referencesZalewska E. (2013), Obraz świata w podręcznikach szkolnych do klas początkowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.en_GB
dc.referencesZashev S., Organizacja systemu edukacji w Bułgarii, http://cdn.leszno.pl/files/pbp/2016/10/13.pdf [dostęp: 3.10.2018].en_GB
dc.referencesЙорданова, Д. Контент анализ на учебните програми по български език с оглед на обучени- ето по правоговор и правопис в началните класове. // Педагогически алманах. Научно списание (ISSN: 1310-358Х) 2012, nr 1 (20), s. 65–82, http://journals.uni-vt.bg/almanac/bul/vol20/iss1/ [dostęp: 3.10.2018].en_GB
dc.referencesПопов В. (2017), Буквар за първи клас. Просвета Азбуки, София.en_GB
dc.referencesПрограма БЕЛ: Учебна програма по български език и литература за I клас (Общообразователна подготовка), www.mon.bg/upload/12295/BEL_1kl.pdf [dostęp: 3.10.2018].en_GB
dc.contributor.authorEmailjustynafafara@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2544-1795.02.12
dc.relation.volume2pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.