dc.contributor.author | Ziółkowski, Marek Aleksander | |
dc.date.accessioned | 2019-05-06T10:24:53Z | |
dc.date.available | 2019-05-06T10:24:53Z | |
dc.date.issued | 1974 | |
dc.identifier.other | RPS2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/28106 | |
dc.description.abstract | Praca poświęcona jest problematyce socjologii języka, która wymaga w zasadzie znajomości zarówno
socjologii jak i językoznawstwa. Praca powstała jako część zbiorowego wysiłku członków Zakładu
Socjologii Kultury UŁ, zajmujących się różnymi aspektami procesów
społecznej komunikacji. W pracy autor przedstawił szkic teoretycznego modelu socjologicznej analizy języka. Głównym jego zadaniem była próba uporządkowania problematyki i wprowadzenia nowych
pojęć oraz wskazania możliwych kierunków badań. Badania opierały się zgodnie z koncepcją Bernsteina na dychotomicznym modelu struktury społecznej. Starano się zatem zbadać
różnice w używaniu języka pomiędzy dziećmi z rodzin inteligenckich
i dziećmi z rodzin robotniczych jednego środowiska wielkomiejskiego.
Badania przeprowadzono od kwietnia do listopada
1972 roku w dwóch poznańskich szkołach średnich: I-ym Liceum
Ogólnokształcącym im. Karola Marcinkowskiego oraz Technikum Przemysłu
Spożywczego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | socjologia kultury | pl_PL |
dc.subject | strukturalizm (językoznawstwo) | pl_PL |
dc.subject | znak (semiotyka) | pl_PL |
dc.subject | socjolingwistyczna teoria Basila Bernsteina | pl_PL |
dc.subject | socjologia języka | pl_PL |
dc.subject | analiza socjolingwistyczna | pl_PL |
dc.title | Model socjologii języka i próba jego empirycznej weryfikacji | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 368 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Zakład Socjologii Kultury | pl_PL |
dc.dissertation.director | Kłoskowska, Antonina | |
dc.date.defence | 1974 | |