Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZiółkowski, Marek Aleksander
dc.date.accessioned2019-05-06T10:24:53Z
dc.date.available2019-05-06T10:24:53Z
dc.date.issued1974
dc.identifier.otherRPS2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28106
dc.description.abstractPraca poświęcona jest problematyce socjologii języka, która wymaga w zasadzie znajomości zarówno socjologii jak i językoznawstwa. Praca powstała jako część zbiorowego wysiłku członków Zakładu Socjologii Kultury UŁ, zajmujących się różnymi aspektami procesów społecznej komunikacji. W pracy autor przedstawił szkic teoretycznego modelu socjologicznej analizy języka. Głównym jego zadaniem była próba uporządkowania problematyki i wprowadzenia nowych pojęć oraz wskazania możliwych kierunków badań. Badania opierały się zgodnie z koncepcją Bernsteina na dychotomicznym modelu struktury społecznej. Starano się zatem zbadać różnice w używaniu języka pomiędzy dziećmi z rodzin inteligenckich i dziećmi z rodzin robotniczych jednego środowiska wielkomiejskiego. Badania przeprowadzono od kwietnia do listopada 1972 roku w dwóch poznańskich szkołach średnich: I-ym Liceum Ogólnokształcącym im. Karola Marcinkowskiego oraz Technikum Przemysłu Spożywczego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectsocjologia kulturypl_PL
dc.subjectstrukturalizm (językoznawstwo)pl_PL
dc.subjectznak (semiotyka)pl_PL
dc.subjectsocjolingwistyczna teoria Basila Bernsteinapl_PL
dc.subjectsocjologia językapl_PL
dc.subjectanaliza socjolingwistycznapl_PL
dc.titleModel socjologii języka i próba jego empirycznej weryfikacjipl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number368pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Zakład Socjologii Kulturypl_PL
dc.dissertation.directorKłoskowska, Antonina
dc.date.defence1974


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord