Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorByczkowska, Dominika
dc.date.accessioned2018-09-18T12:58:27Z
dc.date.available2018-09-18T12:58:27Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationByczkowska, Dominika (2006) “Solidarność zawodowa jako wynik socjalizacji wtórnej. Na przykładzie zawodu lekarza.” Qualitative Sociology Review, Tom II Numer 1. Pobrany Miesiąc, Rok (http://www.qualitativesociologyreview.org /PL/archive_pl.php)pl_PL
dc.identifier.issn1733-8069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25724
dc.description.abstractArtykuł ten prezentuje wnioski z badań przeprowadzonych w oparciu o metodologię teorii ugruntowanej z wykorzystaniem jakościowych technik badawczych. W artykule zaprezentowane zostały elementy i mechanizmy budowania i podtrzymywania solidarności zawodowej lekarzy, stosowane w trakcie edukacji na uczelni medycznej. Są nimi: przekazywane w procesie nauczania techniki neutralizacyjne, stechnicyzowany język, wiedza merytoryczna i tzw. niby-wiedza, monopolizacja czasu, wyznawane przez środowisko wartości, samokontrola, wspieranie członków swojego środowiska oraz występujące tu rytuały inicjacyjne i integracyjne.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatedra Socjologii Organizacji i Zarządzania, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrzegląd Socjologii Jakościowej;2
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectsolidarność zawodowapl_PL
dc.subjecttechniki neutralizacjipl_PL
dc.subjectrytuały inicjacyjnepl_PL
dc.subjectrytuały integracyjnepl_PL
dc.subjectgrupy profesjonalnepl_PL
dc.subjectwartości grupowepl_PL
dc.subjectmonopolizacja czasupl_PL
dc.titleSolidarność zawodowa jako wynik socjalizacji wtórnej. Na przykładzie zawodu lekarzapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number88-110pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Polskapl_PL
dc.referencesAsklepios. Nasze Sprawy. Pismo Studentów Uniwersytetu Medycznego 1.pl_PL
dc.referencesBorowicz, Ryszard (1998) “Socjalizacja.” S. 42-46 w Encyklopedia Socjologii, tom 4, (Red.) W. Kwaśniewicz i In. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl_PL
dc.referencesBourdieu, Pierre i Jean-Claude Passeron (1990) Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesBecker Howard S., Blanche Geer, Everett C. Hughes, Anzelm Strauss (1961) Boys in White. Student Culture in Medical School. Chicago: University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesDomachowski, Waldemar (1998) Przewodnik po psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesEcarius, Jutta (2001) ”Jakościowe metody badań nad socjalizacją w naukach o wychowaniu.” S. 93-110 w Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały, (Red.) D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesFreidson Eliot (2004) Professionalism. The third logic. Cambridge: Polity Press.pl_PL
dc.referencesGoffman, Erving (2000) Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo KR.pl_PL
dc.referencesGoodman, Norman (1997) Wstęp do Socjologii. Poznań: Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesHammarsley, Martyn i Paul Atkinson (2000) Metody badań terenowych. Poznań: Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesHughes, Everett (1997) “Careers.“ Qualitative Sociology 20(3): 389-397.pl_PL
dc.referencesKonecki, Krzysztof (1992) Nowi pracownicy a kultura organizacyjna. Studium folkloru fabrycznego. Folia Sociologica 24.pl_PL
dc.referencesKonecki, Krzysztof (2000) Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesMaisonneuve, Jean (1995) Rytuały dawne i współczesne. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesMazur, Joanna (1998) “Grupa Społeczna.” S. 260-267 w Encyklopedia Socjologii, tom 1, (Red.) W. Kwaśniewicz i In. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl_PL
dc.referencesMiles, Mathew B. i Michael A. Huberman (2000) Analiza danych jakościowych. Białystok: Trans Humana.pl_PL
dc.referencesNelson, E.D. i R. D Lambert,. (2001) “Sticks, stones and semantics: The Ivory Tower Bully’s Vocabulary of Motives.” Qualitative Sociology 24(1): 83-106.pl_PL
dc.referencesSokołowska, Magdalena (1980) Granice medycyny. Warszawa: Wiedza Powszechna.pl_PL
dc.referencesSokołowska, Magdalena (1986) Socjologia medycyny. Warszawa: Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich.pl_PL
dc.referencesSykes, Gresham i David Matza (1979) “Techniques of Neutralization: A theory of Deliquency.” S. 497-504 w Social Interaction. Introductory Readings in Sociology, (Red.) H. Robboy, S. Greenblatt, C. Clark. New York: St. Martin Press.pl_PL
dc.referencesSzczepański, Jan (1970) Elementarne pojęcia socjologii. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesTurner, Victor (1975) Dramas, Fields and Metaphors. Symbolic Action in Human Society. Londyn: Cornell University Press.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając, Danuta i Jacek Piekarski (2001) ”Badania jakościowe-uwagi wprowadzające.” S. 13-31 w Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały, (Red.) D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesZimbardo, Philip G. i Floyd L. Ruch (1988) Psychologia i życie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowepl_PL
dc.relation.volume1pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska