• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Ekonomia Międzynarodowa
  • Ekonomia Międzynarodowa Zeszyt nr 022 (2018)
  • Zobacz pozycję
  •   Repozytorium UŁ
  • Czasopisma naukowe | Scientific Journals
  • Ekonomia Międzynarodowa
  • Ekonomia Międzynarodowa Zeszyt nr 022 (2018)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Statystyki

Przejrzyj statystyki użycia

Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw w modelu sharing economy

No Thumbnail [100%x80]
Oglądaj/Otwórz
0_2_44-54_Poniatowska-Jaksch M..pdf (867.8KB)
Data
2018
Autor
Poniatowska-Jaksch, Małgorzata
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The aim of the article is to determine the specificity of the internationalization of enterprises operating in the sharing economy model against the background of traditional forms of foreign expansion. A research of the literature, has identified over 700 business models in this economy, with a very diversified level of internationalization. The main direction of expansion are the emerging markets. Enterprises in the sharing economy model, especially international corporations, look at foreign markets in the same way as at the specificity of their business – access is more important than ownership.
 
Celem artykułu jest scharakteryzowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w modelu sharing economy na tle tradycyjnych form ekspansji zagranicznej. Badania literaturowe pozwalają zidentyfikować ponad 700 modeli biznesu funkcjonujących w tej gospodarce, o bardzo zróżnicowanym poziomie internacjonalizacji, dla których głównym kierunkiem ekspansji są rynki wschodzące. Przedsiębiorstwa w modelu sharing economy, a zwłaszcza korporacje międzynarodowe, na zagraniczne rynki patrzą w taki sam sposób, jak na specyfikę swojej działalności – dostęp ważniejszy jest niż własność.
 
URI
http://hdl.handle.net/11089/25693
Collections
  • Ekonomia Międzynarodowa Zeszyt nr 022 (2018) [3]

Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 


Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego

Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Deklaracja dostępności
 

 

NoThumbnail