Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFiszbak, Jolanta
dc.date.accessioned2013-07-26T14:18:57Z
dc.date.available2013-07-26T14:18:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/2529
dc.description.abstractIn the context of Frank Furedi’s essay Where have all the intellectuals gone. Confronting 21st century philistinism, the article About “reform” of Polish school from 1999 elaborates the problem of influence of disruptive transformations in Western culture on education of Polish people. It portrays which way Western policy on inclusion of pandering the masses tastes, depart from searches by the means of sense, rejection of knowledge, cultural relativism and the banality worship have impact on the reform of Polish school and Polish studies.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;13
dc.titleO „reformie” polskiej szkoły i szkolnej polonistyki z 1999 r. w kontekście eseju Franka Furediego Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?pl_PL
dc.title.alternativeAbout “reform” of Polish school from 1999 in the context of Frank Furedi’s essay Where have all the intellectuals gone?en
dc.typeArticleen
dc.page.number359-373
dc.contributor.authorAffiliationZakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, Uniwersytet Łódzki


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord