Wpływ szkoły na środowisko wychowawcze w osiedlu wielkomiejskim
Abstract
Przedmiotem rozważań niniejszej pracy będzie szkoła jako organizator środowiska wychowawczego nie w bezpośrednim oddziaływaniu na dziecko i młodzież w klasie szkolnej lub w organizacjach szkolnych, lecz w grupach zainteresowań i zespołach zabawowych w miejscach codziennej rekreacji, poza szkołą. Przedmiotem szczegółowej analizy będzie tu model szkoły działającej w środowisku zurbanizowanym, uprzemysłowionym, nowo tworzący się,
na peryferiach wielkiego miasta lub na terenie rozwoju przemysłu. Będzie to model szkoły środowiskowej, dostosowany do warunków socjalistycznych, zbudowany w oparciu o jednolity systęm wychowania szkolnego. Praca niniejsza pokazuje w świetle zjawisk współczesnych rolę szkoły środowiskowej, współdziałającej nie tylko z rodziną, ale również z organizacjami, społecznymi i zakładami pracy, dążącą do oddziaływań wspólnych, skoordynowanych na dziecko i młodzież w miejscu zamieszkania.
Collections