Show simple item record

dc.contributor.authorRaźniewska, Marta
dc.contributor.editorUrbanek, Piotr
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2016-09-27T13:52:16Z
dc.date.available2016-09-27T13:52:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationM. Raźniewska, Kreowanie wizerunku marki własnej – uwarunkowania, kierunki, dobre praktyki, [w:] Ekonomia i nauki o zarządzaniu w warunkach integracji europejskiej, red. P. Urbanek, E. Walińska, ser. „Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce”, T. 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 201–213.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-203-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19747
dc.description.abstractCelem artykułu jest określenie uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku produktów marki własnej (ang. private label, dalej PL) oraz wskazanie ich wpływu na kreowanie wizerunku marki. Opracowanie powstało na podstawie kwerendy literatury tematu, badań przeprowadzonych na grupie polskich producentów sektora spożywczego, obserwacji uczestniczących autorki oraz analizy wybranych przypadków. W pierwszej części scharakteryzowano sytuację oraz potencjalne kierunki rozwoju rynku maki własnej. W drugiej uwagę skoncentrowano na wybranych elementach kreowania wizerunku PL. W podsumowaniu ujęto najważniejsze wnioski oraz określono dalsze kierunki prac badawczych.pl_PL
dc.description.abstractThea aim of this paper is to determine the conditions and directions of the private label market development and to pinpoint their impact on branding. The considerations base on literature review, own research in Polish manufacturers of agrifood sector, own observation and good practices. Firstly, the situation and destination of private label market have been described. Secondly, the attention has been focused on the selected elements of private label branding. In conclusion the main deductions have been determined.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Ekonomia i nauki o zarządzaniu w warunkach integracji europejskiej”, red. P. Urbanek, E. Walińska, ser. „Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce”, T. 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.subjectmarka własnapl_PL
dc.subjectkreowanie wizerunku marki własnejpl_PL
dc.subjectprivate labelpl_PL
dc.subjectprivate label brandingpl_PL
dc.titleKreowanie wizerunku marki własnej – uwarunkowania, kierunki, dobre praktykipl_PL
dc.title.alternativePrivate label image branding – conditions, directions and good practicespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Marta Raźniewska, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[201]–[213]pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Logistyki, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-204-1
dc.referencesBaraniecka A. (2004), Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.pl_PL
dc.referencesKall J. (2005), Tożsamość marek należących do sieci detalicznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesKapferer J.-N. (1996) Les Marques. Capital de l’entreprise. Les chemins de la reconquête, Les éditions d’organisation, Paris.pl_PL
dc.referencesKumar N., Steenkamp J.-B.E.M. (2013), Strategie marek własnych, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLubańska A. (2011), Znaczenie marek własnych sieci handlowych w Polsce, „Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej” 2011, nr 87.pl_PL
dc.referencesReformat B. (2014), Nowe pokolenie „sprytnych” konsumentów, jako efekt zjawiska „smart-shoppingu”, „Marketing i Rynek” 2014 nr 6 (CD).pl_PL
dc.referencesRaport On Board PR Ecco Network, Ecco International Communication Network (2015), http://www.swresearch.pl/pdf/Jak_postrzegamy% 20marki_wlasne.pdf (dostęp 20.02. 2015).pl_PL
dc.referencesRossmann (2015), http://media.rossmann.com. pl/pr/242555/ruszyla-nowa-kampania-wizerunkowa- rossmanna (dostęp 11.02.2015).pl_PL
dc.referencesRutkowski I.P. (2011), Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchüller A.M., Fuchs G. (2005), Marketing lojalnościowy. Total Loyalty Management, Akademia Sukcesu – HDT Consulting, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkorek M. (2013), Marka we współczesnym przedsiębiorstwie, WWZ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStasiuk K., Maison D. (2014), Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTesco (2015), http://www.pb.pl/3971943,41525,tesco-otworzylo-w-krakowie-europejskie-centrum-innowacji-wzmocni-marki-wlasne (dostęp 16.02.2015).pl_PL
dc.referencesWojciechowski T. (2011), Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa, Vol. 78, s. 69–82.pl_PL
dc.referencesWolny R. (2013), Prosumpcja i prosument na rynku e-usług, „Konsumpcja i Rozwój” 2013, nr 1, Kraków.pl_PL
dc.referencesZaremba-Warnke S. (red.) (2009), Marketing ekologiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-203-4.12


Files in this item

No Thumbnail [100%x80]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record