Kreowanie wizerunku marki własnej – uwarunkowania, kierunki, dobre praktyki
Streszczenie
Celem artykułu jest określenie uwarunkowań i kierunków rozwoju rynku produktów
marki własnej (ang. private label, dalej PL) oraz wskazanie ich wpływu na kreowanie
wizerunku marki. Opracowanie powstało na podstawie kwerendy literatury tematu,
badań przeprowadzonych na grupie polskich producentów sektora spożywczego,
obserwacji uczestniczących autorki oraz analizy wybranych przypadków. W pierwszej
części scharakteryzowano sytuację oraz potencjalne kierunki rozwoju rynku maki
własnej. W drugiej uwagę skoncentrowano na wybranych elementach kreowania
wizerunku PL. W podsumowaniu ujęto najważniejsze wnioski oraz określono dalsze
kierunki prac badawczych. Thea aim of this paper is to determine the conditions and directions of the private
label market development and to pinpoint their impact on branding. The considerations
base on literature review, own research in Polish manufacturers of agrifood
sector, own observation and good practices. Firstly, the situation and destination of
private label market have been described. Secondly, the attention has been focused
on the selected elements of private label branding. In conclusion the main deductions
have been determined.
Collections