Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzymkowiak, Andrzej
dc.contributor.editorUrbanek, Piotr
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2016-09-27T07:37:45Z
dc.date.available2016-09-27T07:37:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationA. Szymkowiak, Wykorzystanie wideorekrutacji w procesie selekcji – perspektywa kandydata, [w:] Ekonomia i nauki o zarządzaniu w warunkach integracji europejskiej, red. P. Urbanek, E. Walińska, ser. „Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce”, T. 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 231–248.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-203-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19716
dc.description.abstractZachodzące zmiany społeczne i technologiczne wpłynęły na rozwój narzędzi stosowanych w procesie rekrutacji i selekcji przez rekruterów. Wzrost liczby kandydatów i potrzeba weryfikacji umieszczanych deklaratywnie w życiorysie informacji skłania do poszukiwania zautomatyzowanych rozwiązań, umożliwiających wybór właściwych osób do dalszego procesu rekrutacji. Przykładem takiego narzędzia jest video-rekrutacja z wirtualnym assessment center, za pomocą którego kandydat realizuje wyznaczone zadania i odpowiada na skonstruowane wcześniej przez rekrutera pytania, a odpowiedzi są automatycznie zapisywane. Rekruter posiada dostęp do wyników i do kilkuminutowych odpowiedzi kandydatów w dowolnym terminie. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja postaw kandydatów wobec wykorzystania nowych technologii w procesie rekrutacji i selekcji. W tym celu przeprowadzono eksperyment wśród 372 studentów, którzy na potrzeby przedmiotu „zarządzanie zasobami ludzkimi”, realizowali przykładowy proces rekrutacyjny, a następnie uczestniczyli w badaniu kwestionariuszowym. Każdy student był indywidualnie oceniany, co wpływało na poziom stresu przy realizacji zadań. Miało to istotne znaczenie dla stworzenia warunków adekwatnych do sytuacji w jakiej uczestniczą kandydaci w rzeczywistym procesie rekrutacyjnym. Artykuł można podzielić na trzy części. W pierwszej części autor scharakteryzował elementy kluczowe w procesie rekrutacji i selekcji wykorzystując dane pierwotne z przykładowego portalu ogłoszeniowego. W drugiej części opisano mechanizm działania narzędzi online w procesie rekrutacji i selekcji. W ostatniej części prezentowana jest metodyka oraz wyniki przeprowadzonych badań.pl_PL
dc.description.abstractThe ongoing social and technological changes influenced the development of the tools used in the process of recruitment and selection by the recruiters. The increase in the number of applicants and the need for verification of the information provided declaratively in the CV encourage to seek automated solutions that enable selection of the right people to continue the process. An example of such a tool is a video-recruitment and virtual assessment center, by means of which the candidate performs assignments and answers questions arranged in advance by the recruiter that saves the answers. Recruiter has access to the results and the videos of the candidates answers. The purpose of this article is to identify the attitudes of candidates to the use of new technologies in the selection process. For this purpose, a survey was conducted among 326 students of “Human resource management”, who participated in the exemplary process. Each student was individually evaluated thus affecting the level of stress incurred by the tasks. This was essential for the creation of conditions appropriate for the situation, in which candidates participate in the actual process. Article has been divided into three parts. In the first part the author describes the key elements in the recruitment process using primary data from the portal with job offers. The second part describes the mechanism of action of online tools in the selection process. The last part presents the methodology and results of the research.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Ekonomia i nauki o zarządzaniu w warunkach integracji europejskiej”, red. P. Urbanek, E. Walińska, ser. „Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce”, T. 9, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.titleWykorzystanie wideorekrutacji w procesie selekcji – perspektywa kandydatapl_PL
dc.title.alternativeUsing video-recruitment in selection process – candidate perspectivepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Andrzej Szymkowiak, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[231]–[248]pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-204-1
dc.referencesKluemper D., Rosen P. (2009), Future employment selection methods: evaluating social networking web sites, „Journal of Managerial Psychology” 2009, vol. 24(6), s 567–580.pl_PL
dc.referencesLiden R., Martin Ch., Parsons Ch. (1993), Interviewer and Applicant Behaviors in Employment Interviews, „The Academy of Management Journal” 1993, vol. 36(2) s. 372–386.pl_PL
dc.referencesLiu Ch., Chen S. (2009), Prioritization of digital capital measures in recruiting website for the national armed forces, „Expert Systems with Applications” 2009, vol. 36, s. 9415– 9421.pl_PL
dc.referencesMaurer S., Liu Y. (2007), Developing effective e-recruiting websites: Insights for managers from marketers, „Business Horizons”, vol. 50, s. 305–314.pl_PL
dc.referencesParry E., Wilson H. (2009), Factors influencing the adoption of online recruitment, „Personnel Review” 2009, vol. 38 (6), s. 655–673.pl_PL
dc.referencesPena-Robichaux V., Watson A. (2010), Recruiting subjects for research studies in the era of Web 2.0, „Journal of the American Academy of Dermatology”, vol. 63(3), s. 69–77.pl_PL
dc.referencesPollitt D. (2007), Digest Boots has the prescription for simpler staff recruitment, „Human Resource Management International” 2007, vol. 15(2), s. 27–29.pl_PL
dc.referencesWang B., Guo X. (2012), Online recruitment information as an indicator to appraise enterprise performance, „Online Information Review” 2012, vol. 36(6), s. 903–918.pl_PL
dc.referencesWyrzykowska B. (2008), Pomiar kapitału ludzkiego w organizacji, SGGW, Warszawa, s. 159–170.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-203-4.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord