Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 2801-2820 z 3212
-
Współpraca uczniów na lekcjach języka obcego a nabywanie kompetencji społecznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
CLIL i ERASMUS jako trendy dydaktyczne będące odpowiedzią na rosnącą różnorodność językową i kulturową kontynentu europejskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Polska i Polacy w oczach studentów z Europy przebywających w Łodzi w roku akademickim 2015/2016 w ramach programu Erasmus+
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Działalność Koła Naukowego Glottodydaktyków Uniwersytetu Łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Letnia szkoła języka polskiego i kultury polskiej w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ - podsumowanie trzech lat doświadczeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Szkolnictwo polonijne w Wielkiej Brytanii i Irlandii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Михаил Зощенко.Текстологические исследования и анализы, семантика и стилистика
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Структура книги подчинена анализу творческих аспектов языка художественных произведений Михаила Зощенко. Анализ позволяет проникнуть отчасти в глубинный смысл его сочинений с тем, чтобы раскрыть сложную и многогранную ... -
Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokogniwistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Instytut Muzyki i Tańca, 2014) -
Gest jako nośnik intencji i znaczeń – pragmatyczne funkcje korelatu słowno-gestycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Perspektywa w ujęciu kognitywnym jako narzędzie analizy tekstu literackiego. „Ćwiczenia stylistyczne” Raymonda Queneau
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Stratyfikacja odmian języka czeskiego a kształtowanie się wartości estetycznych współczesnej czeskiej prozy (zarys ujęcia teoretycznego)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wokół socjopragmatycznej typifikacji profili komunikacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Kontekstowa interpretacja wyrażeń o tzw. znaczeniu ogólnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Nacechowanie emocjonalne deminutywów – semantyka czy pragmatyka?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Czyj to rewolwer? Historia fragmentu z pamiętnika Edvarda Muncha
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The purpose of this article is to identify problems faced by literary scholars, studying biographies and works of artists in the late nineteenth and early 20th century. Attempts to reproduce a comprehensive biography of ... -
Prze-pisywanie siebie według Marguerite Duras: „Kochanek” (1984) opowiedziany na nowo w „Kochanku z Północnych Chin” (1991)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)According to Milan Kundera, rewriting embodies the spirit of our times. Marguerite Duras’s rewritten narratives confirm the accuracy of this statement. In my intertextual analysis of L’Amant de la Chine du Nord I ... -
Przenikanie fabuł – prequel jako kreacyjne odtworzenie (wokół „Castorpa” Pawła Huellego)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Castorp by Paweł Huelle published in 2004 is for the initiate reader connected with a search for various associations and relationships with The Magic Mountain by Thomas Mann. The author of the prequel takes up an interesting ... -
„Zawsze jest druga strona, zawsze” – „Jane Eyre” i „Szerokie Morze Sargassowe”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The aim of this article is to present Jean Rhys’s novel Wide Sargasso Sea as literary apocrypha of Charlotte Brontё’s Jane Eyre. Following the postcolonial critique, the author investigates the relations between a ...