Modelling Parallel Market in Centrally Planned Economies The case of the Automobile Market in Poland
Date
1990Author
Charemza, Wojciech
Gronicki, Mirosław
Quandt, Richard E.
Metadata
Show full item recordAbstract
W prezentowanym artykule został sformułowany model dla dóbr
trwałego użytku, w którym przyjęto, że istnienie stałej nadwyżki
popytu może reprezentować równowagę. Podejście to zastosowano do
rynku samochodów w Polsce. Model ten jest ekonometrycznym modelem
nierównowagi, ukazującym stałą nadwyżkę popytu w trzech oddzielnych dziedzinach:
1) rynek nowych samochodów sp rzedawanych na "asygnaty",
2) rynek nowych samochodów sprzedawanych za dewizy,
3) rynek samochodów używanych.
Parametry równań oszacowano metodą największej wiarygodności.
Oszacowane parametry posłużyły do wyprowadzenie średniego okresu
oczekiwania na nowe samochody.
Collections